Blog discussion #8 Prieteni?

07097efdac486baef97e5f74da2d8531_largeIeri citeam postul lui Lexy despre prieteni..sau dusmani?…si in sfarsit m-am hotarat sa scriu postul asta (da, am o lista cu subiecte pentru blog discussion – de ce scriu atat de rar la rubrica asta nu ma intrebati).
Intrebare-ntrebatoare: Voi credeti ca mai exista prietenii adevarate?

Eu…nu stiu ce sa zic. Cred ca prietenie adevarata este aia care se transforma in dragoste, devine oficiala prin casatorie si se sfarseste cu ‘si au trait fericiti..’, pentru ca un/o iubit(a) trebuie sa-ti fie inainte de orice prieten(a). Cat despre restul prieteniilor…mai devreme sau mai tarziu toate se destrama, din diverse motive. Nu spun ca n-ar exista prietenie adevarata si intre persoane de acelasi sex, poate exista, dar eu una n-am intalnit si imi vine greu sa cred in ele, pentru ca daca nu este iubire, oamenii sunt egoisti si au tendinta de a schimba totul dupa bunul lor plac, iar o prietenie nu functioneaza asa; nu poate. Un prieten te iubeste asa cum esti si n-ar incerca sa te schimbe cu nimic, de teama sa nu te transforme in altcineva si sa nu mai fi tu; un prieten iti este mereu prin preajma, fie ca esti in cautare de un tovaras cu care sa razi, ori un umar pe care sa plangi si te asculta mereu, chiar daca are si el problemele lui. Cel putin asa vad eu prietenia..sau iubirea..sau ambele, pentru ca prietenia merge fara iubire, si invers.
521377_563714356981526_277853039_n_largeEu nu-s genul care sa cunoasca jumate de liceu si sa-si schimbe mereu prietenii, imi pierd pauzele si timpul liber cam cu aceleasi persoane de cand am inceptu liceul si mi se pare dragut si ma simt ca intr-o familie in grupuletul nostru, dar tot nu pot sa spun ca suntem prietene adevarate – nici macar pe-aproape. O singura data am ajuns sa cred ca poate-poate prietenia aia frumoasa, cum vezi numai prin carti si filme, chiar o exista,dar n-a tinut prea mult si s-a terminat urat. Undeva prin toamna asta, cand relatiile in ‘familia’ de care spuneam mai devreme erau un pic cam tensionate, eu aveam perioada aia oribila in care nu vroiam decat sa dorm si sa vreau sa fiu lasata in pace-deci n-aveam chef de certurile lor-, incepusem sa ma cam indepartez de grupulet si sa stau cu o alta fata, sa-i zicem M. O vreme totul a fost frumos, mai ales ca M se pricepe tare bine la sustinere emotinala si a fost langa mine cand nu prea mai era nimeni si cand chiar aveam nevoie asa ca ajunsesem sa ma bazez pe ea. Si apoooooi…mi-a facut o maaare favoare pentru care o sa-i fiu muuulta vreme recunoscatoare si pe care nu stiu cati ar fi facut-o..Si mai apoooooi..m-a lasat balta. Asa, brusc. Si bineinteles ca cica asta s-a intamplat tot din vina mea..desi nici pana azi n-am priceput motivul. A iesit foarte urat, pe moment cel putin -mult mai urat decat suna, dar n-am sa stau sa dau toata gramada de detalii-, dar rezultatul final a fost binecuvantare dumnezeiasca, pentru ca m-a invatat cate ceva si mi-a intarit legaturile cu..ei bine, cu toata lumea cu care vroiam sa am vreo legatura -nu ca asta ar insemna mai mult de 5 persoane.
Restul prieteniilor, sau ce-or fi ele, pe care le-am avut n-au fost nici asa de scurte si nici nu s-au sfarsit asa urat, ci doar s-au racit relatiile, pana n-au mai existat relatii. Si mi-e tare teama ca, dupa ce terminam liceul, aceeasi soarta o sa o aiba si grupuletul nostru de acum..si ar fi pacat si tare trist.

La voi cum e cu prieteniile? Si…voi credeti ca exista prietenia aia adevarata?



Cat despre alte oi~
• Sambata am dat in sfarsit delf-ul si am zis ‘suuuuun liiiberaaaa!’. Apoi m-am impiedicat de olimpiada la franceza. Oricum, probele mi s-au parut destul de okay, mai okay decat ma asteptam, mai ales la partea in care trebuia sa vorbesc si de care eram total ingrozita, dar la care am avut noroc cu carul de-am tras numai biletele cu subiecte relativ usoare, despre care sa stiu sa palavragesc. Mai greu a fost la intelegere orala, pentru ca se auzea prost. Eu cred -si sper- ca-l iau, dar ma omoara asteptarea pana pe 11 cand se dau rezultatele..
• Siii tocmai am terminat o saptamana de-aia in plin sezon de teste si ascultari, destul de urata. In mare cred ca m-am descurcat (inca sunt socata ca profu’ de istorie mi-a pus 9. 9! in 3 ani de liceu e prima data cand iau un 9 la istorie din ascultat, de obicei abia imi punea un 7-8) dar, bineinteles, iar am gafat-o la mate in stilul meu; de data asta 16-9=8 Desigur, de-acolo s-a dus tot exercitiul, care era jumate de test :).
• Sii, terminand cu scoala, ieri m-au innebunit in autobuz aia de la radio cu ziua indragostitilor. Tot ieri, am ajuns la concluzia ca nu cred c-o sa sarbatoresc vreodata asa ceva si ca sunt mandra de mine ca nici macar nu m-am gandit s-o sarbatoresc anul asta- ca de’,era primul meu Valentinde’s Day pe care as fi avut cu cine sa-l sarbatoresc; dar nu. Daca vrei sa sarbatoresti iubirea, sarbatoreste-o in fiecare zi, pentru ca nimic nu-i mai simplu si mai frumos.
• Zilele astea cred ca am a scriu recenzia la Cismigiu & Comp. Mi-a placut tare mult si m-am apucat si de Buna dimineata, baieti!, pe care probabil o s-o termin azi-maine.
• Si, ultimul punct pe ziua de azi, maratonull de reduceri de la Libris:)
newsletter_07

Photobucket

12 comentarii (+add yours?)

  1. dark_eyes
    Feb 15, 2013 @ 18:30:40

    Hm, treba cu prietenii este, intr-adevar, o problema foarte complicata. Am avut si eu o prietenie care a durat 5 ani, dupa care s-a racit brusc. A fost nasol si am spus ca nu o sa ma mai implic in treburi de genul. Si totusi, here I am, cu o prietena de 3 ani si un grup de alte 4 fara de care nu stiu ce m-as face. Prieteniile sunt o necesitate. Asta e!
    Ma bucur ca ti-a placut „Cismigiu& Comp”. A fost o carte foarte frumoasa, ca si „Buna dimineata, baieti!” Iti tin pumnii pentru rezultatul de la delf :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Feb 15, 2013 @ 18:38:27

      Vorba aia, ‘rau cu rau dar mai rau e fara rau’. Suntem oameni si avem nevoie de alti oameni indiferent ca ne place asta sau nu:).
      Merci frumos:)

      Răspunde

  2. bookish girl
    Feb 15, 2013 @ 18:34:50

    Probabil ca exista, eu nu am avut parte pana acum de asa ceva. Ce-i drept am incercat si eu de-a lungul timpului cateva dezamagiri, mi-am deschis sufletul si casa in fata unor persoane ce nu meritau asta. Timpul m-a invatat sa-mi dozez sentimentele, sa ofer intelegere,respect si sa fiu deschisa in fata tuturor insa sa nu ma las niciodata descoperita. Slava Domnului am o multime de amice insa cel mai bun prieten este sotul meu.

    Răspunde

  3. Gabriela
    Feb 15, 2013 @ 21:01:13

    Eu cred că există.Timpul decide,defapt,de ce pasez toată vina pe timp?Depinde de mine. :))
    Oricum,ceea ce ai scris e extrem de adevărat și-mi pare rău că încă nu ai cunoscut o prietenie adevărată,mai e timp.

    Răspunde

  4. DORICE
    Feb 17, 2013 @ 14:20:54

    Mda… incepand din clasa a patra am tot avut prietene, inclusiv una dintre multele mele verisoare. In total vreo vreo patru prietene bune bune. Acum nu sunt sigura ca mai am vreuna cu adevarat. Relatiile se racesc pur si simplu. Si nu numai. Gandeste-te ca te duci zilnic la munca, iar seara cand vii acasa vrei sa stai cu iubitul/sotul, nu sa barfesti cu o prietena in oras sau la telefon. Ori prietena respectiva are aceeasi pretentie. Deci… se-ntelege!
    Cel mai bine ma cunoaste iubitul meu si cu el vorbesc orice.
    Asa ca tind sa iti dau dreptate. Doar ca nu m-am gandit la asta pana acum, cel putin nu in felul asta.
    Acum vreun an si jumatate prietena cea mai buna sau pe care o consideram cea mai buna a incetat sa mai vorbeasca cu mine. Nu stiu de ce. Nu ne-am certat sau asa ceva. Doar a incetat sa mai vorbeasca, sa mai sune, sa mai dea sms, mail sau altele. Eu am tot incercat sa sun, dar nu imi raspundea niciodata. Intelegeam ca era ocupata da’ nici chiar asa! Oricum, ca sa n-o lungesc degeaba, ceea ce vreau sa spun este ca nu am crezut vreodata ca o sa imi lipseasca atat de mult. Inca ma mai gandesc la ea, inca as mai vrea sa o sun de fiecare data cand simt nevoia sa rad sau sa plang cu cineva, inca as vreau sa stiu ce mai face,desi a trecut atata timp. Asta ce inseamna?

    Răspunde

  5. bibliodevafiliala3
    Feb 18, 2013 @ 01:02:18

    Spinoasă problemă prietenia adevărată. Sper exemplu eu am avut câteva foarte bune prietene în şcoală, liceu, în primii ani de serviciu. Pe urmă drumurile ni s-au despărţit. Sunt câteva persoane cu care dacă mă întâlnesc sau povestesc la telefon este de parcă nu ne-am fi despărţit niciodată. Pe de altă parte una o fata pe care am considerat-o prietenă bună s-a dovedit a fi cea mai bună prietenă a mea tocmai pentru că mi-a suflat logodnicul. La foarte scurt timp l-am întâlnit pe cel care urma să-mi fie soţ. Mi-am dat încă de atunci seama că aş fi ratat o mare iubire dacă prietena mea nu m-ar fi scăpat. Bineînţeles că un timp, chiar când s-a întâmplat, am suferit mult şi n-aveam ochi s-o văd. De fapt, pe nici unul dintre ei. De asta spun eu mereu – trebuie să priveşti optimist, fericirea – dacă n-are loc pe uşă va intra şi pe fereastră, iar prietenii adevăraţi sunt puţini. De obicei ei se testează când eşti la greu, când ai nevoie de ajutor, când ai nevoie de un umăr pe care să plângi.

    Răspunde

  6. Bia
    Feb 18, 2013 @ 22:26:25

    Adevărul este că prieteniile foarte rar mai apar. Cel puţin eu sunt o fire prietenoasă, dar am 1-2 prieteni adevăraţi. După părerea mea un prieten adevărat e unul pe care chiar dacă te superi el vine la tine şi te face să râzi în două secunde :o3
    Şi ceea ce ai spus tu în post : e chiar adevărat şi te susţin.
    Mi-am făcut un blog nou (iar) şi sper să continui doar cu acesta, şi am pus pe el şi primul capitol din poveste… poate voi avea cititori la ea :o3

    Răspunde

  7. denisucca
    Mai 23, 2013 @ 21:13:51

    Exista chiar exista http://denisamada.blogspot.ro/2013/05/exista-prietenii-adevarate.html , desi fooarte greu le intalnesti , sunt rare.

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 25, 2013 @ 11:47:30

      Da, si eu am ajuns sa cred ca exista, desi, poate pare cuidat, dar singura mea prietenie despre care cred ca e adevarata e in acelasi timp o prietenie la distanta. Totusi, chiar daca suntem in capete opuse ale tarii, tinem legatura de vreo 5 ani si in tot timpul asta nu m-a dezamagit niciodata, nu mi-a spus niciodata nu si imi asculta mereu problemele, ba chiar incearca sa ma si ajute..(in comparatie cu cea care mi-e cea mai apropiata prietena de aici, care, chiar si atunci cand am o eu problema, e atat de plangacioasa ca tot ea ajunge cea consolata…si totusi o iubesc si pe ea…) Uneori ma intreb daca merit eu asa un prieten bun si blestem soarta ca ne-a aruncat atat de departe >.<

      Răspunde

  8. denisucca
    Mai 29, 2013 @ 16:13:31

    Adevarul e ca si eu am tot prieteni la distanta asa ca te inteleg perfect urasc distanta asta -_- , daaar ma consolez cu gandul ca o sa ne intalnim o sa vina sau am sa merg eu si o sa petrecem cea mai AWESOME zi ^_^ , am „prietene” la scoala dar nu cred ca ar trebui sa le spun prietene de fapt sunt niste colege cu care vorbesc mai mult , da exact asa patesc si eu cu ele , ce sa facem asta e lasa o sa vina ziua cand o sa se duca naibi si distanta asta :)) si o sa stati aproape ^.^

    Răspunde

  9. lirenna
    Iul 24, 2013 @ 21:30:09

    Am cam intarziat la post-ul asta, corect? Ce mi se pare mie interesant? In timp ce il citeam m-am uitat pe etajera de deasupra biroului si am vazut ca am cartea „Buna dimineata, baieti ! ” . Ciudata coincidenta, hm? Despre prietenie, nu stiu daca am intalnit-o vreodata pe cea adevarata, fiindca am luat de-a tepe cu ea inca de la gradinita si apoi in scoala pana printr-a 5-a , cand am invatat ca daca ierti si lasi de la tine a 4 -a oara nu ajuta. Si totusi, pentru ca la mine speranta nu moare ultima, e nemuritoare ( o fi si ea vampir, ce stiu eu ) continui sa tot sper. Mi-a folosit experienta asta sa-mi dau seama cu cine merita sa incerci si cu cine nu.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

