Recenzie~ Petrecerea de Halloween de Agatha Christie

Au trecut aproape 2 ani de cand am citit ultima carte de Agatha Christie, mi-era dor de un roman de-al ei. Petrecerea de Halloween mi-a amintit de ce acum 2 ani facusem o obsesie pentru cartile ei si m-a facut sa ma reindragostesc de stilul ei. In curand trebuie sa fac o vizita la biblioteca, sa ma aprovizionez cu mai multe mistere a la Agatha Christie <3.

Nimic nu e mai placut decat un suc de mere englezesc… Dar aici erau mere amestecate cu cozi de matura, vrajitoare, folclor si un copil ucis.

In Petrecerea de Halloween actiunea se invarte mai mult in jurul unei -sau poate mai multor- presupuse crime decat in jurul celei ce declanseaza totul. Woodleigh Common e un satuc aparent linistit in care se organizeaza o petrecere de Halloween. In timpul pregatirilor, o fata marturiseste -sau, mai bine spus, se lauda- ca a fost martora unei crime savarsite cu cativa ani in urma. La sfarsitul petrecerii, aceeasi fata este gasita moarta. Si de aici intervine detectivul Hercule Poirot, care rascoleste trecutul in incercarea de a descalci firele prezentului. Parea evident: criminalul despre care vorbea Joyce era unul dintre invitatii de la petrecere si nu s-a dat inapoi de la o alta crima pentru a scapa de martori. Dar intrebarea este: a fost fata cu adevarat martora unei crime? Greu de spus, avand in vedere ca primul lucru pe care il poate spune oricine despre ea este ca era o mare mincinoasa…

Cartea e, la fel ca toate romanele Agathei, plina de suspans, cu un final -sau criminal- neasteptat, placuta, usoara si te tine lipit de paginile ei, eu am citit-o azi pe toata; cand te afunzi printre fapte, indicii si marturisiri, cum sa poti lasa descoperirea criminalului pentru a doua zi? V-o recomand. Nu numai Petrecerea de Halloween, ci romanele Agathei Christie in general, indiferent daca sunteti fani ai romaneloi politiste sau nu. Eu una nu sunt, dar fac o mare exceptie pentru aceasta autoare.

Photobucket

15 comentarii (+add yours?)

  1. DORICE
    Oct 20, 2012 @ 23:47:42

    Ce nasol ca am vazut filmul deja!

    Răspunde

  2. krisszu95shinny
    Oct 21, 2012 @ 10:13:58

    superba recenzia ta :* …voiam sa te intreb ceva, imi poti spune cumsa iau legatura cu cineva de la libris? Mi-as dorii sa primesc si eu o sponzorizare, pentru blogul meu, nu acesta , ci cel despre carti ;)) .ma poti ajuta oferindu-mi aceste informatii? Daca poti sa imi dai un id ceva ..dar trimite-mi pe bubblevanillagum@yahoo.com.scuze pentru aceasta rugaminte …iti multumesc anticipat cu drag Krisszu

    Răspunde

    • Sayuki
      Oct 23, 2012 @ 19:08:06

      Poti trimite un mail la o adresa de contact de-a lor *le gasesti pe sit-ul lor* in care sa intrebi frumos daca poti primi o sponsorizare pentru blogul x si cineva iti va raspunde:). Nu-i asa complicat:). Daca mai ai nelamuriri poti sa am intrebi aici ori imi scrii la adresa de contact din dreapta:)

      Răspunde

  3. DORICE
    Oct 21, 2012 @ 10:30:28

    Sunt facute toate cartile filme. Le difuzeaza Diva Universal. Erau in weekwnd de le 1. Acuma nu stiu daca mai sunt.

    Răspunde

  4. Simona Husaru
    Oct 21, 2012 @ 15:58:55

    Ce ciudata faza :D Aseara pusesem filmul (serialul) cu Poirot si ajunsesem la ultimul episod pe care il am si anume, Petrecere de Halloween :)) Nu am apucat sa il termin pentru ca se facuse tarziu insa cred ca diseara apuc. Imi place cum scrie aceasta autoare si chiar avusesem pofta in ultima perioada de una din cartile ei => mi-am luat Cu cartile pe masa :D Poirot time again!
    Daca te intereseaza si serialul (este foarte nice si chiar amuzant pe alocuri, iar actorii principali mi se par geniali) o sa ai destule episoade de vazut insa le vei termina repejor cu siguranta ca na, Hercule te ademeneste in a cerceta mai multe crime. Si in 2013 o sa mai apara cateva episoade.. vreo 5 cred.
    Cartile te tin mai mult in suspans dar se merita vazut si serialul.

    Răspunde

    • Sayuki
      Oct 23, 2012 @ 19:09:55

      Hm, acum ca ai adus vorba, m-ar tenta sa ma uit macar la episoadele facute dupa cartile pe care le-am citit deja:). Pe restul n-as vrea sa le vad, ca nu-mi place sa vad filmul inainte sa citesc cartea :-S

      Răspunde

      • Simona Husaru
        Oct 24, 2012 @ 09:15:04

        Asa te si sfatuiesc sa faci :D Eu am cam vazut toate episoadele (de 2 ori!) insa fiind multicele mai imi scapa amanunte => pot citi unele carti lejer, fara sa imi reamintesc din episod ce se intampla :D Oricum dupa o perioada de cateva luni uit si ma trezesc iar peste un an cu pofta de serialul acesta :))
        Vizionare placuta daca te uiti ^^

  5. Anushka
    Oct 21, 2012 @ 16:46:26

    mi-ai luat-o inainte cu recenzia!!bravo !esti tare activa .

    Răspunde

  6. Rose ღ
    Oct 21, 2012 @ 20:11:54

    Chiar e o carte potrivita pentru perioada asta <3 Felicitari pentru recenzie :*

    Răspunde

  7. Trackback: Mara de Ioan Slavici – o carte, un film şi o acţiune la bibliotecă « bibliodevafiliala3
  8. borntodie696
    Oct 26, 2012 @ 18:53:26

    Cărțile Agathei sunt foarte interesante! Filmele cam lasă de dorit…

    Răspunde

  9. Bianca
    Aug 28, 2013 @ 00:18:18

    Mm.. Am citit pe sarite din lipsa de timp dar imediat ce voi putea voi citi tot articolul :))) „Petrecerea de Halloween” nu face parte dintr-o colectie de vreo 5-6 carti care au legatura? Tin minte ca le-am vazut in Carturesti legate si era si aceasta carte din cate imi aduc aminte. Daca asa e, imi poti spune celelalte carti? Daca stii, bineinteles. :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 31, 2013 @ 20:14:42

      Nu, nu face parte dintr-o serie, ce ai vazut tu legate erau mai multe carticele de-ale Agathei Christie care se vand ‘la pachet’, ca facand parte din aceeasi serie de autor, dar ca poveste nu se leaga intre ele decat prin faptul ca misterele sunt rezolvate de aceeasi detectivi:)

      Răspunde

  10. Trackback: Draga Octombrie, | Rareş Cojocaru

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

