Hai, sa valsam, iubito, prin salon…

Spuneam in postul trecut ca poimaine, adica azi, am sa va povestesc despre Bacovia, iar acum ma tin de cuvant. Pentru ca absenta mea de pe blog de ceva vreme incoace incepe sa ma enerveaze tot mai mult..
In a 9-a si a 10-a am facut la romana numai romane/basme/nuvele, adica proza, asadar si prin urmare, acum facem poezie. Dar de saptamana trecuta au fost cam mohorate orele astea; am inceput cu un text argumentativ despre singuratate, apoi o grila cu intrebari la care textul suport era o poezie cam pesimista despre moarte, saptamana asta numai Bacovia si marti urmeaza o alta poezie, a lui Arghezi de data asta, intitulata cum altfel decat Testament? Dar las asta la o parte, despre Bacovia am spus ca scriu. Mama spune ca el avea o problema. Eu spun ca avea mai multe. Dar, surprinzator, mi-a placut. Mult. In general nu prea ma impresioneaza poeziile, mai ales cele despre natura, dar cand am facut in clasa Plumb a lui Bacovia, chiar mi-a placut. Iar pentru ora urmatoare trebuia sa aducem fiecare care o poezie de-a lui -nu va mai spun ce-a iesit din asta…incepuse sa i se faca rau profei, cand a citit un coleg poezia Cuptor spunea ca parca deja simte mirosul..de cadavre:))-. Si eu, ca o eleva silitoare ce sunt pentru ca nu se putea altfel decat sa aleg cea mai frumoasa poezie dintre toate poeziile, trebuia sa fac rost de carte. Okay, deci am luat de la biblioteca volumul Plumb -ala de la Biblioteca pentru toti, de are in el mai multe volume-. Nu planuiam decat sa citesc vreo cateva poezii si sa vad care-mi place, dar vreo doua ore jumate mai tarziu m-am trezit ca terminasem cartea. E prima data cand citesc un intreg volum de poezii. Si, chiar daca poeziile lui Bacovia sunt putin cam macabre, mi-au placut mult. Sau poate tocmai de-aia mi-au placut. Au ceva special ce nu intalnesti in toate poeziile, o atmosfera specifica trista, mohorata si melancolica si..gotica?..pe care eu o ador<3.
Dupa ce am terminat de citit eram cam in ceata, dar a doua zi cand am citit poezii in clasa am constatat ca s-a lipit ceva de mine si de cateva zile tot ma apuca asa, din senin, recitatul de versuri din Bacovia:)). Va las poezia pe care mi-am ales-o eu, e printre cele care mi-au placut cel mai mult, alaturi de Plumb, Negru, Ecou de romanta, Cuptor, Tablou de iarna etc., etc:).

Vals de toamna

La geamuri, toamna canta funerar
Un vals indoliat, si monoton…
-Hai, sa valsam, iubito, prin salon,
Dupa al toamnei bocet mortuar.
Auzi, cum muzica rasuna clar
In parcul falnic, antic, si solemn,-
Din instrumentele jalnice, de lemn,
La geamuri, toamna canta funerar.

Acum, suspina valsul, si mai rar,
O, lasa-ma acum sa te cuprind…
-Hai, sa valsam, iubito, hohotind,
Dupa al toamnei bocet mortuar.

Si prima strofa din poezia Liceu, care mi s-a parut amuzanta:)

Liceu, -cimitir
Al tineretii mele-
Pedanti profesori
Si examene grele…
Si azi ma-nfiori
Liceu, -cimitir
Al tineretii mele!

Si cu postul asta mi-am adus aminte se de un post mai vechi, in care vorbeam despre o alta poezie care mi-a placut mult si pe care o gasisem in a 9-a in cartea de engleza *cat de repede trece timpul…*. De Funeral blues vorbesc <3.

Si pentru ca simt nevoie si unei melodii, ca si-asa n-am mai postat demult una<3:

Photobucket

5 comentarii (+add yours?)

  1. Niahara
    Oct 04, 2012 @ 18:07:39

    Bacovia a fost si ramane unul din poetii mei preferati. Mi se pare ca el, spre deosebire de ceilalti, spune lucrurilor pe nume si iti explica in cel mai clar mod ce vrea de la viata. Poeziile mele preferate sunt Decor si Decembre :)

    Răspunde

  2. dark_eyes
    Oct 04, 2012 @ 19:26:07

    Si mie imi place mult stilul lui Bacovia :) E ceva unic, si tocmai asta e ideea cu poeziile. Foarte frumos postul!

    Răspunde

  3. DORICE
    Oct 05, 2012 @ 09:52:33

    Si pe mine m-a amuzat poezia cu liceul, dar nu mi-a placut niciodata Bacovia! Bleah. Sa vezci cand trebe sa ii faci comentarii.
    Anyway, si mai interesant e ca eu am avut candva un iubit asa mai… gotic… ca sa nu spum macabru, care vroia sa ne…hm hm… in cimintir…
    Dar, trecand peste felul lui de a fi, scria niste poezii interesante. Uite o sa iti las site-ul lui: http://raresantoniu.wordpress.com/
    Spor la citit!
    P.S. E de admirat intr-adevar ca ai citit un intreg volum de poezii. Eu nu am reusit asta nici macar cu Eminescu. Cica ar fi poetul nostru national. Cred ca am reusit totusi cu Toparceanu, care are niste poezii foarte vesele. Si ceva din Cosbuc, tot alea vesele.

    Răspunde

  4. Simona Husaru
    Oct 05, 2012 @ 13:01:17

    Bacovia are ceva care m-a facut si pe mine sa il adaug al lista preferatilor mei :] Am luat „Plumb” care aparuse la ziar acum vreo 2 ani cred :-? si citisem din poezii dar nu am apucat sa il termin. Cred ca astept vreme mai mohorata pantru poeziile bacoviene ^^
    Liceu o stiam si e funny la prima privire dar mult la profunda de fapt.
    Si eu mai patesc sa stau si sa ma trezesc recitand cate-un vers din Bacovia :)) e catchy

    Răspunde

  5. welovethesimplelife
    Oct 05, 2012 @ 22:23:16

    Nu pot sa cred aceeasi melodie am postat-o si eu acum ceva zile!O adoor! <3 :))) Draguta postare!:)

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

