Recenzie~ Hobbitul de J.R.R. Tolkien

Prima mea reactie dupa ce am citit cateva zeci de pagini din Hobbitul a fost ‘wow!’; dupa ce am mai citit ceva, am spus ca Tolkien e genial; am mai citit putin din carte, am trecut de jumatate si a inceput sa ma plictiseasca si m-am chinuit o saptamana sa citesc acele ultime 150 de pagini. Da, si eu am fost cam incurcata… Am dezbatut putin problema si am ajuns la concluzia ca da, Tolkien chiar e genial si da, mi-a placut cartea, dar mi-ar fi placut si mai mult si nu m-ar fi plictisit deloc daca as fi citit-o cu cativa ani in urma, pe vremea cand credeam ca nu e pe lumea asta carte mai frumoasa decat ‘Poveste fara sfarsit’.

„Intr-o vizuina in pamant traia odata un hobbit.” Asa se deschide romanul, in atmosfera de basm care invaluie povestea. Hobbitii erau creaturi linistite, care nu plecau niciodata in aventuri si care erau vestiti pentru asta. Nici Bilbo Baggins, hobbitul nostru nu credea sa traiasca vreodata asa ceva, dar soarta tine sa il contrazica. Alaturandu-se celor 13 gnomi si vrajitorului Gandalf, Bilbo pleaca intr-o calatorie plina de pericole spre Miazazi, trecand in Pustiiciune, traversand Muntii Cetosi, Codrul Intunecat si Lacul cel Lung pentru a ajunge la Muntele Singuratic, unde domneste temutul dragon Smaug, ce trebuie infrant. Desigur, drumul e anevoios si plin de nenumarate primejdii, dar o data trezit spiritul de aventura dinlauntrul hobbitului, el este in stare sa faca orice pentru a-si salva prietenii si propria piele.

Hobbitul este o carte de aventuri care merita citita de toti, chiar daca ati trecut de varsta copilariei, dar cred eu ca cel mai mult ar fi pe placul celor care joaca jocuri MMORPG. Nu ca as fi eu mare gamer-ita -pentru ca nu sunt-, dar cu goblini, orci, paianjeni uriasi si alte creaturi d-astea m-am luptat numai in Hobbitul lui Tolkien si in 4Story; la fel si pentru calatoriile lungi, pe taramuri necunoscute, motiv pentru care acum il cred pe Tolkien parintele genului asta de fantasy si a jocurilor video. El a creat in cartea asta o intreaga lume, pe care a populat-o cu fel si fel de creaturi, carora le-a scris istorii, legende si traditii, iar asta e doar unul dintre motivele pentru care il consider atat de grozav. Intr-o zi sper sa aflu ce se va intampla mai departe cu inelul descoperit de Bilbo, citind si Stapanul Inelelor.

Photobucket

11 comentarii (+add yours?)

  1. Madalina Andreea
    Sep 30, 2012 @ 21:22:32

    Acum citesc si eu cartea! De-abia am trecut de primul capitol si mi se pare extraordinara! Frumoasa recenzia.

    Răspunde

  2. Rose
    Sep 30, 2012 @ 23:33:42

    Cand am vazut prima oara stapanul inelelor, aveam 8 ani si tin minte ca m-am indragostit de Frodo, pentru ca era asa dragut si scund, iar eu nu vad prea des baieti asa scunzi ca mine <3 Ah, vremuri <3 :)) Recenzia ta e foarte dragalasa si mi-ar placea mult sa citesc cartea (nu stiu daca o sa-mi vina coletul de la rao saptamana asta, dar oricum, gasesc eu timp sa o citesc :) )

    Răspunde

    • Sayuki
      Oct 01, 2012 @ 16:11:32

      Eu inca n-am vazut Stapanul Inelelor:)). Asa cum nici din Harry Potter inca n-am vazut decat prima parte..Uneori ma si mir cum de am vazut totusi Titanic:)).

      Răspunde

  3. Rose
    Sep 30, 2012 @ 23:34:41

    Scuza-mi greselile. E aproape 12 si imi e prea somn ca sa mai apas pe shift :))

    Răspunde

  4. BuburuzaBia
    Sep 30, 2012 @ 23:45:22

    …si ai fript Hobbitul sau l-ai lasat sa plece asa pur si simplu dupa? :D sper ca nu…

    Răspunde

    • Sayuki
      Oct 01, 2012 @ 16:14:07

      Aveai dreptate, s-a intors si putem sa-l frigem in fata vizuinei:)). Dar acum ca am trecut prin atatea aventuri alaturi de el, parca nu-mi mai vine sa-l frig..okay, nici inainte nu-mi venea…plus ca am aflat ca are vreo 50 de ani :-? :))

      Răspunde

  5. rosia_lady
    Oct 01, 2012 @ 08:06:34

    Si eu am citit cartea, si eu m-am plictisit la ultimele 100 de pagini, numai ca am tras de mine sa o citesc. Eu sunt de parere ca aceasta carte trebuie citita pe la vreo 10 , 9 ani. Eu am citit-o la 19 :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Oct 01, 2012 @ 16:17:31

      Da, cum spuneam, mi-ar fi placut mai mult daca as fi citit-o cu cativa ani in urma. As fi adorat-o in clasa a 6-a :). Dar cred ca merita citita la orice varsta..

      Răspunde

  6. Jane
    Oct 01, 2012 @ 16:22:51

    Ar fi o idee buna sa citesti si Stapanul Inelelor.Eu nu m-am plictisit deloc cand am citit Hobbitul,ci,din contra,am devorat-o pana am terminat-o.Cred,ca si tine,ca Tolkein a fost un geniu.

    Răspunde

  7. DORICE
    Oct 02, 2012 @ 09:47:57

    Asa am patit eu cu Ciresarii! Am citit primele trei volume, deja la al patrulea nu am mai rezistat! Si aveam vreo 16 ani, adica nu ca eram mare rau!
    Uuu, Lorelei e frumoasa. Ionel Teodoreanu e autorul meu preferat.

    Răspunde

  8. Beatrice
    Dec 12, 2012 @ 13:40:51

    AI vazut si filmul? Te-a indemnat sa vrei sa il vezi?

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

