Recenzie~ Dragoste si Prietenie de Jane Austen

Riscand sa ma repet, azi vin tot cu o recenzie a unei scrieri semnate Jane Austen :). De mai multa vreme imi doresc sa citesc Dragoste si Prietenie, dar ma bucur ca am facut-o abia dupa ce am citit din romanele autoarei. In descriere spune ca acest volum, alcatuit din unele dintre primele incercari literare ale autoarei, „ii dezvaluie cititorului o alta Jane Austen”. Si inca o data dau dreptate unor cuvinte de pe coperta din spate. Ne-am obisnuit cu o Austen plina de ironie, dar acest micut volum le-ntrece pe toate la acest capitol. In plus, cum in carte nu gasesti nimic altceva decat scrisori, avem de-a face si cu o Jane Austen care scrie la persoana I.

Legat de continut, carticica se imparte in trei. Prima este povestea de viata a Laurei, spusa fiicei lui Isabel (o buna prietena a Laurei), prin intermediul scrisorilor. Povestea asta mi-a placut cel mai mult, fiind atat de plina de emotie. Totusi, fiind atat de scurta (se termina la pagina 53), mi-a dat impresia unei schite dupa care mi-ar fi placut mult ca autoarea sa fi scris un intreg roman.

Urmatoarea parte, Castelul Lesley, a fost de asemenea draguta, dar nu la fel ca prima. Aici citim corespondenta unor prietene (chiar daca pare cam urat din partea noastra) si aflam doar un fragment din viata personajelor, de aceea actiunea mi s-a parut cam lasata in aer, neterminata…

Si, in final, a treia si ultima parte, cu un titlu mai mult decat sugestiv: O colectie de scrisori. Fara vreo legatura intre ele, doar..scrisori :).

Mi-a placut cartea, si v-o recomand si voua, dar v-as sfatui sa cititi intai macar unul dintre romanele autoarei, in caz ca n-ati facut-o deja, pentru ca mai apoi sa faceti cunostinta si cu "o alta Jane Austen" in Dragoste si Prietenie.

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. larisaoana
    Sep 15, 2012 @ 23:39:18

    Mi se pare super chestia asta cu scrisorile. Mie mi-ar placea sa incep cu cartea asta;))

    Răspunde

  2. Trackback: Nou in biblioteca…(19) « Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

