Book Lovers Challenge! #17 si leapsa<3

Cărți electronice vs Cărți tipărite. Pe care le preferi, cu argumente pro și contra.

Categoric, prefer cartile tiparite. Pentru ca:
1. A adauga o carte noua pe raft nu se compara cu a adauga o carte noua intr-un fisier.
2. Nu poti umple rafturile cu e-book-uri.
3. Nu poti mirosi un e-book.
4. Nu poti lua un ebook sa sa-l intorci pe toate partile, sa-l studiezi, sa-l rasfoiesti si sa te holbezi mereu la cum arata cotorul lui pe raft.
5. E-book-urile nu au cotor O.o *da, pentru mine conteaza si asta:))*
6. Ca sa iei un e-book in pat/in fotoliu puf/pe canapea/pe acoperis sau unde vrei tu sa citesti, ai nevoie de un e-book reader, nu il poti lua asa, pur si simplu cum iei o carte normala.
7. Nu poti sa compari scroll-ul cu intorsul paginilor.
8. Nu poti folosi semne de carte la e-book-uri…Eu ador semnele de carte<3
9. E mult mai dragut sa ai o geanta plina de carti decat o geanta cu un e-book reader:)). Eu una prefer dragutul in schimbul comodului. De fapt am o conceptie destul de cuidata despre 'comod', deci pe mine nu ma deranjeaza sa car carti mari dupa mine..si da, stiu cum e sa cari mereu carti dupa tine..am tot imprumutat atatea carti pe la colege anul asta inca pot sa spun ca geanta mea era mai adesea plina cu vampiri, varcolaci si alte creaturi, decat cu manuale. Si culmea, ca nu ma deranja nici atunci cand se gaseau mai multe sa-mi aduca in aceeasi zi cartile si trebuia sa le car in brate, ca n-aveam loc in geanta O.o..
10. Toate chestiile ce tin de privitul unui ecran strica memoria si abilitatea de a citi ceva. Asta o stiu se la profa de psihologie:). Cu cat stai mai mult in fata unui ecran, cu atat reti mai greu ceva si uiti mai repede. Si nu vi s-a intamplat niciodata sa va uitati la un text *uitati, nu cititi* si mintea voastra sa ia un cuvant de undeva si unul din alta aprte si sa le asocieze? Asta e tot de la statul prea mult cu ochii pe un ecran..
Si..hm…cred ca am stors destule motive:)). As mai putea gasi si altele, cum le-am cautat si pe astea, dar lasa asa:). Desigur, si e-book-urile au avantajul lor ca sunt mai ieftine si mai mici si usoare daca vrei sa le iei cu tine undeva, dar puteti spune ca pur si simplu am eu ceva impotriva lor; si asa e. Nu ca n-am citit niciodata carti electronice, dar o fac numai daca nu gasesc cartea tiparita sau daca e o carte in engleza si vreau neaparat sa o citesc…dar eu una n-as da banii pe un e-book, cu atat mai putin pe un e-book reader. Eu oricum imi iau toate cartile la reduceri, deci e cam aceeasi chestie cum ar fi daca as cumpara varianta electronica la pret intreg. Cum mai spuneam, fiecare cu prejudecatile si reticentele lui. Eu le am fata de tot ce e nou si ‘la moda’, indiferent de domeniu.

Hm, voi ce parere aveti? Am observat ca in majoritate lumea accepta ambele variante ale cartilor.

Si mai am si leapsa copertilor, sterpelita de la Vanillamiki cu acordul ei:)). Am si o leapsa muzicala, dar cred ca o fac maine pe aia:).

1. O carte cu coperta roz. (dacă aveţi, scrieţi titlul şi autorul)
Iti amintesti cum a fost prima oara? de Jenny Colgan (okay, in imagine poate ca e cam..mov, dar in realitate e cea mai roz carte pe care o am)

2. Scrieţi primele 5 cuvinte dintr-o carte a cărei copertă v-a impresionat.
Pe la miezul noptii, ochii… (Damnare de Lauren Kate..inca n-am gasit serie cu coperti mai frumoase decat asta<3)

https://i1.wp.com/www.elefant.ro/res/img/pictures/2D_O_zi2.jpg3. O carte cu o copertă frumoasă, dar conţinut nu prea bun. (doar numele şi autorul)
O zi de David Nichols, varianta tie-in. Am citit cartea aia doar pentru coperta, pe care o ador *si pentru ca imi placuse filmul..* dar, desi am auzit doar laude la adresa ei, nu stiu de ce pe mine nu prea m-a impresionat.

4. Un citat dintr-o carte a cărei copertă nu e cine ştie ce, dar conţinutul v-a plăcut.
– Vrei sa renunti la tot ceea ce ti-a dat Tatal tau?
– La ce bun sa-mi dea o inima daca mi-o lasa pustie?
(Sapte zile pentru o eternitate de Marc Levy)

5. Ultimele 5 cuvinte dintr-o carte cu coperta verde. (dacă aveţi în bilbiotecă)
…o voi gasi pe Grace. (Sovaire de Maggie Stiefvater)

6. Mergeţi la biblioteca personală, închideţi ochii şi întindeţi mâna. Ce carte aţi atins?
Cam greu sa aleg eu ceva la chiar la intamplare, cand stiu cu ochii inchisi ordinea cartilor in biblioteca, dar sa zicem…Ritualul de L.J. Smith

7. O carte a cărei copertă vi se pare că nu se potriveşte cu conţinutul.
Fata de Hartie de Guillaume Musso.
Absolut nici o legatura, avand in vedere ca sus numita fata de hartie e blonda cu ochii ablastri..

8. Deschideţi o carte cu coperta neagră si scrieţi primele 5 cuvinte pe care le-aţi văzut.
122. O suta douazeci si doua… ( A 16-a Luna de Kami Garcia & Margaret Stohl)

9. Pe coperta cărei carţi s-ar potrivi fotografia de mai jos?

Eve de Anna Carey..?

10. Puneţi coperta unui fanfic scris de voi, sau a unei poezii/poveşti, dacă aveţi.
Hm, am povesti, n-am coperta. De ce as face o coperta unei povesti sau poezii?!

P.S. Azi e ultima zi de concurs, asa ca daca inca n-ati trimis compunerea, grabiti-va:). Maine anunt castigatorul..sau castigatoarea, ca vad ca numai fete sunteti:)). Poate pana atunci reusesc si eu sa ma hotarasc cui sa-i dau premiul, ca deocamdata doar ce am citit compunerile si nu sunt deloc hotarata.. Astept sa vina mama de la munca si sa ma ajute, ca si-asa spunea ca vrea sa citeasca si ea compunerile:).

Photobucket

10 comentarii (+add yours?)

  1. krisszu95shinny
    Aug 24, 2012 @ 18:45:45

    myu, te sustin in totalitate in sensul ca ador cartile clasice,cartle tiparite,imi place ca rafturile dulapiorului meu geme sub greutatea cartilor

    Răspunde

  2. larisaoana
    Aug 24, 2012 @ 21:30:31

    Chiar dac unii o sa ma creada cam nebuna, eu una sunt 100% contra e-book-urilor, am 40 in calculator dar le pastrez penru ca le-am castigat la un concurs. Adica, nu am nimic cu cei care citesc carti electronice, dar pe mine nu ma atrag deloc. Imi place intotdeauna sa am cartea pe raftul meu, de asta vizitele la biblioteca s-au cam rarit si intotdeauna ma mandresc cand vorbesc cu altcineva despre carti, in majoritatea timpului, cu colegii, si realizam ca eu am cele mai multe carti, si pe raft si citite:D

    Răspunde

  3. Simona Husaru
    Aug 25, 2012 @ 10:03:11

    Si eu sunt de acord cu tine! Nu poti compara un e-book cu o carte. E o diferenta enorma si uneori e-book-ul te poate plictisi avand mereu aceeasi „coperta” si „grosime”. E mult mai frumos sa indesi cartile in biblioteca si sa le iei cu tine peste tot :D
    Gasesc e-boook-ul util numai in momentele cand chiar nu ai spatiu ca sa cari carti dupa tine si eventual cand esti plecat de acasa cu diverse treburi si ai geanta doldora de lucruri :)) Anyway, tot pro carti tiparite raman.

    Răspunde

  4. witching6maia
    Aug 25, 2012 @ 18:29:56

    Mie imi plac mai mult cartile carti, clasice, normale, vechi (sau noi) cu coperti frumoase si interesante (sau prapadite, ca na, orice cititor are si carti antice). De ce imi plac cartile clasice? Pai pentru ca au miros, cum ai spus si tu, pentru ca le tii in mana, si pentru ca le citesti mult mai repede. Am citit foarte putine e-books, din urmatoarele motive: ma dor ochii, ma dor ochii si apoi ma dor ochii. Si in plus, nu pot citi prea mult la pc,iar apoi uit unde am ramas :)). A, am mai spus ca ma dor ochii si ca mouse-ul meu e nebun si merge de unul singur, si imi fuge pagina din fata ochilor? :D In concluzie, dupa parerea mea, cartile clasice sunt mai bune decat e-books :)

    Răspunde

  5. Alexis
    Aug 26, 2012 @ 17:09:43

    In mod clar , cartile tiparite sunt alegerea mea , pentru ca am o satisfactie deosebita vazandu-mi colectia de carti de pe rafturile bibliotecilor , imi place sa imi miros cartile , sa le strang la piept , ador sa dau pagina cu pagina , sa imi parfumez cartile preferate , sa colectionez semne de carte draguute. Si in plus , cum zice witching6maia , TE DOR OCHII sa citesti pe calculator sau , vorba ta , se intampla sa citesti un cuvant si sa iti fuga ochiul la alt cuvant din alt context. Poate ca pentru unii e avantajos sa citesti e-books , si mai cool , dar altfel te atasezi de o carte , si altfel de un programel ;)

    Răspunde

  6. bibliodevafiliala3
    Aug 27, 2012 @ 20:47:44

    Mă bucur să aud că şi voi, cei mai tineri, apreciaţi cărţile. Mie mi se par mai calde, că oferă o mai mare intimitate lecturii, că este o conspiraţie plăcută pe care o împărtăşeşti lecturând o carte de parcă toată lumea creată s-ar ascunde în taină între coperţi şi ţi s-ar arată doar ţie şi numai ţie. Acest lucru nu mi se pare posibil pe un calculator sau e-book, pentru că acolo este ca şi cum ar fi o gară prin care trec cărţile fără să rămână, fără să prindă rădăcini, iar după un timp destul de scurt (pentru că durata de viaţa a CD-urilor, DVD-urilor, este foarte mică, comparativ cu a cărţii) te dispare definitiv. Cum spui şi tu, mie îmi place să privesc cărţile şi să mă gândesc la conţinutul lor după cotor, să văd pe care aş reciti-o. Cărţile mi se par romantice şi cred că încă o perioadă vor fi încă la modă. În plus, cred că vor reveni la modă, pentru că oamenii nu or să reziste să-şi roadă ochii pe ecrane articiale, a căror lumină este deranjantă. Poate se va inventa ceva, peste un timp, care va semăna cu foaia albă a cărţii, şi poate va avea chiar şi pagini… ca să ai impresia că frunzăreşti o carte.

    Răspunde

  7. Eni Deny
    Feb 27, 2013 @ 12:26:56

    Big Fan carti clasice, normale …ai inteles tu.. :))….Pot sa iau eu leapsa?

    Răspunde

  8. Eni Deny
    Feb 28, 2013 @ 21:33:01

    ms. <3

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

