Book Lovers Challenge! #14

Ce crezi despre acei adolescenți care consideră cititul ca ceva plictisitor, ridicol și nefolositor? Ce le-ai spune ca să le schimbi impresia?

Cred ca sunt pur si simplu plini de prejudecati. Vreau sa spun, cati dintre aceia care afirma clar si tare ca cititul e naspa/plictisitor/ridicol sau mai stiu eu cum, chiar au citit ceva? Si nu, n-as face nimic in privinta asta, pentru ca daca ma intrebati pe mine, n-are nici un rost sa te lupti cu prejudecatile cuiva. N-o sa scape de ele decat atunci cand va decide singur sa renunte la ele. Totusi, am destule prietene care, desi nu toate au ajuns sa citeasca mai mult de 2-3 carti pe an, macar au lasat deoparte prejudecatile astea cum ca cititul e nasol. Posibil ca lucrul asta se sa fi intamplat din cauza ca le-am tot tarat prin toate librariile, entuziasmandu-ma in fata tuturor cartilor mele preferate cand dadeam peste ele pe rafturi:)). Dar stiti a cui cred eu ca e vina? Asa, dupa mine…e vina parintilor, profesorilor si al termenului ‘obligatoriu’. Daca dupa ce ar invata sa scrie si sa citeasca parintii si profesorii s-ar ocupa mai mult de copilasi si le-ar arata cat de frumoasa e lumea cartilor, si nimeni n-ar pune problema de ‘e lectura obligatorie, trebuie sa o citesti fie ca vrei, fie ca nu’ atunci ar fi mult mai multa lumea care ar citi. Va spun asta din experienta. Mama si invatatoarea pe care am avut-o au stiu sa ma faca sa citesc doar asa, de placere, dar dupa ce am ajuns in clasa a 5-a am avut o profesoara groaznica care m-a facut sa uit placerea lecturii si m-am umplut si eu de prejudecati. Si am reusit sa renunt la ele abia prin a 8-a.. Desigur, sunt si persoane carora e posibil pur si simplu sa nu le placa cititul, dar macar sa spuna asta dupa ce au incercat, nu inainte.

Cam atat cu provocarea de azi, dar inainte sa inchei postul vreau sa va reamintesc ca maine apare cu BravoGirl volumul ‘Daca as spune ca te iubesc, ar trebui sa te omor‘, eu era sa uit:))…siii..sa vedem ce oferte mai au la AdevarulShop si ce recomandari de carte va mai fac:) *click pe imagini pentru detalii*.

Iar ca titluri, eu va recomand colectia Jane Austen, pentru ca in ultima vreme am ajuns sa fac o obsesie pentru stilul acestei autoare, pe care o iubesc <3. Pana acum am citit doar Mandrie si Prejudecata si maine termin si Ratiune si Simtire *deci vine si recenzia zilele astea:)* si ambele mi-au placut muuult, indeajuns de mult cat sa ma faca sa mai vreau<3.

Photobucket

15 comentarii (+add yours?)

  1. Bia
    Aug 20, 2012 @ 23:07:20

    Şi eu am aceeaşi părere. Dacă ei nu citesc nimic, de unde ştiu că nu le place? Din păcate învăţătoarea mea nu prea ne îndemna să citim, iar dacă o făcea era doar pentru că ne dădea o carte pe timpul vacanţei de vară drept „cadou”. Hm, mama mă îndemna să citesc, dar nu aşa de tare. Mă lăsa şi ea în pace cu cititul. :)) Profa din a5a era drăguţă, şi ne îndemna cu bucurie spre citit, iar asta din a6a, a7a, şi cred că şi a8a la fel, nu prea ne îndeamnă cine ştie ce. Plus că toată clasa o crede groaznică iar eu pur şi simplu o ador :)). Abia aştept să îmi iau mâine cartea, sper să nu uit şi să mă trezesc la 12 când închide la chioşcul de ziare. :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 21, 2012 @ 19:35:49

      Inchide la 12?! Ce ma bucur ca aici sunt descise pana seara, ca m-am trezit abia pe la 1 jumate si cand am fost sa-mi iau cartea deja batea colopotelul din parc de ora 2:))

      Răspunde

      • Bia
        Aug 21, 2012 @ 22:16:53

        Nu inchide la 12, dar daca eu ma trezeam la 12, pana mancam, ma imbram si etc. siiigur inchidea. La noi sunt deschise pana la 14 :(.

  2. Rose
    Aug 20, 2012 @ 23:29:11

    Sunt de acord cu tine <3 E asa trist ce se intampla. Nici macar nu stiu ce rateaza. Citesc doua pagini si gata, e cea mai nasoala carte ever.
    M-am oferit odata sa o salvez pe o prietena cu Ingerul Noptii. Mi-a dat-o inapoi ziua urmatoare, ca "Uuh, am citit-o, uite". Mi s-a parut dubios, ca acum doua zile imi spusese ca termina o carte intr-o luna, daca aluia de sus i se facea mila. Cand am intrebat-o daca i-a placut, a spus "Mde, n-a fost cine stie ce" si mi-as fi dorit sa arunc cu ceva in ea :)) Okay, dupa doua-trei intrebari de genul "Nu-i asa ca a fost genial cand mama lui Patch a tras-o pe Nora de par?" am ajuns la concluzia ca citise doar introducerea :| Nu stiu cat o sa mai supravietuiesc cu oamenii din astia in jur :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 21, 2012 @ 19:38:51

      Eu cu Ingerul Noptii mi-am facut colega de banca sa nu iasa un weekend intreg din casa:)). Mare mirare, ca ea de obice nici nu citeste nimic, nici nu sta ziua in casa mai mult de cateva ore:)).
      Mda, am patit si eu chestii de genul..doar ca ii ziceam sa-mi povesteasca ce a citit ‘Eh, si tu acum, de ce vrei sa-ti povestesc daca ai citit-o? n-am chef, alta data…’ Mda :|

      Răspunde

  3. DORICE
    Aug 21, 2012 @ 09:33:18

    Intr-un fel poate e adevarat ce ziceti. Invatatoarea mea prefera matematica, nu prea ne indemna la citit. In generala citeam lecturile pe care le studiam in clasa pentru ca aveam impreasia ca, daca nu le citesc, nu inteleg nimic din ce discuta profesoara cu alti colegi care o citisera. Si eram imvidioasa pe ala care a citit-o si stia dspre ce e vorba! Adica eu asa gandeam… nu vedeam neaparat lectura obligatorie.
    La liceu cel putin, profa ne dadea liste intregi cu lecturi suplimentare, subliniez SUPLIMENTARE, pe care le citeam de placere, pe lange cele obligatorii.
    Intr-adevar in ziua de azi multi spun ca daca e obligatoriu e naspa, dar poate ca mai sunt si altii care gandesc cum gandeam e: ca se simt pe dinafara daca NU citesc.
    Eu, personal, am luat scoala foarte in serios!

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 21, 2012 @ 19:43:57

      Hm, eu fac asa cu invatatul la scoala..adica mi se pare aiurea sa habar n-am despre ce vorbeste O.o…Ma rog, asta in mare, pentru ca mai sunt si materii la care chiar nu ma deranjez, cum ar fi istoria..acolo toata clasa e la acelasi nivel de nestiinta, fara exagerare:)). Cu citittul nu s-a intamplat la fel pentru ca nimeni nu prea citea cartile *ce colegi silitori am avut<3:))* si nici nu prea discutam despre ele in clasa, cel putin in generala…

      Răspunde

  4. Vero
    Aug 21, 2012 @ 11:28:15

    Hmm,eu nu m-am obosit niciodata sa ii ‘invat’ pe altii sa citeasca.Nimeni nu-i poate obliga,dar sunt unele fete care,la recomandarea mea vad filmele.Unei colege ii place sa citeasca dar citeste numai clasicii,iar eu am o oarecare alergie la ei.Si mai e un coleg,dar e ceva in genul centaurilor din Harry Potter,nici cu clestii nu scoti nimic de la el si ii plac acelasi gen de carti ca si mie.
    Auzi,Sayuki,imi dai si mie linkul de pe Scribd de la Once a Wich?Ca o caut de jumatate de ora .

    Răspunde

  5. anikik
    Aug 21, 2012 @ 13:32:38

    Sunt de acord cu tine .Parintii ar trebiu sa -si tina in frau copiii si sa-i indrume spre educatie si spre cunoastere iar copii daca nu invata aceste chestiii de la parinti pot sa o faca cu ajutorul prietenilor sau a rudelor(adik din mers)din zbor (dupa parerea mea)dar numai daca sta in imprejurimi potrivite.

    Răspunde

  6. Patty
    Aug 21, 2012 @ 19:16:20

    Jane Austen e cea mai tareee! Ador personajele pe care le creeaza, femeia aia a fost geniala. Ai vazut filmul „Jane”? Este inspirat dupa viata ei si mai joaca in rol principal si Anne Hathaway :D

    Răspunde

  7. Vero
    Aug 22, 2012 @ 14:31:42

    Hmm,rosy311 a pus comentariu in locul meu…nu mi-ar pasa prea tare oricum,dar merci pentru link :)

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

