Recenzie~ Harry Potter vol. 1-3 de J. K. Rowling

Totata lumea cunoaste seria Harry Potter, fie ca a citit cartile, fie ca a vazut filmele, fie ca pur si simplu a auzit doar de ea *ca mine pana acum 2 saptamani..* asa ca am zis ca nu e cazul sa mai fac recenzii cartilor astora, dar pentru ca mie imi place sa scriu recenzii, mai ales daca mi-au placut cartile, m-am gandit sa fac o recenzie la comun pentru primele 3 volume:). Asa ca am sa vorbesc cate putin *sau mai mult..* despre fiecare in parte.

Sa incepem cu inceputul. Primul volum, Harry Potter si Piatra Filozofala, il tot caut de ceva vreme prin librarii, dar n-am reusit sa dau de el. Asa ca pana la urma am zis ca il citesc online, ca… ce-are? Si mi-a placut mult <3. Am citit putin in prima zi, dar a doua zi nu m-am lasat pana nu l-am terminat. Imi place faptul ca la inceput Harry este la fel de nestiutor intr-ale lumii magice ca si cititorul, deci amandoi invata pe parcurs:). Din cand in cand, in timp ce citeam cartea aveam sentimentul ala de deja vu, care a fost cel mai intens la scena cu piesele de sah *a 3-a dintre probe..parca..*, care e si scena care mi-a palcut cel mai mult din toata cartea, n-am idee de ce:). Mai tarziu am aflat si de unde sentimentele alea de deja vu, cand mi-a spus mama ca de fapt am vazut primul film (!). Eu credeam ca n-am vazut niciunul dintre filme…M-am uitat iar la el dupa ce am terminat cartea si singura scena de care mi-am adus aminte a fost cea cu jocul de sah *nu stiu de ce m-a impresionat atat:))*, deci asta inseamna ca l-am vazut destul de foarte demult…

Trecand la Harry Potter si Camera Secretelor, asta mi s-a parut un pic mai slabuta decat prima, dar tot mi-a palcut mult<3. E a treia oara cand incerc sa citesc volumul asta si, dupa cum se spune ca a 3-a e cu noroc, a fost prima data cand am si terminat-o:)). Cred ca nu mi-a placut chiar la fel de mult ca primul volum tocmai din cauza ca am mai incercat de atatea ori sa o citesc dar am abandonat-o declarand ca nu-mi place… adica inca mai am o oarecare retinere fata de volumul asta..

Volumul 3, Harry Potter si prizonierul din Azkaban mi-a placut cel mai mult pana acum <3. Are o rasturnare de situatie asa mare si gogonata ca m-a lasat O.O Poate va mai amintiti ca nu cu mult in urma spuneam ca ori cartile au inceput sa devina prezivibile, ori eu am citit prea mult fantasy, asa ca indiciile au inceput sa-mi fie evidente..Hm, nu e cazul si seriei asteia; sau cel putin a acestor 3 volume, pentru ca acum il citesc pe 4 si pana acum au fost destule chestii previzibile in el..sper sa-si revina pana la final… Ce mi-a placut cel mai mult la volumul asta *pe langa rasturnarea aia de stiuatie de care zic…hm, m-antreb daca mai are rost sa evit spoilerele…probabil ca da, o mai fi lume ca mine care abia acum descopera cartile astea:)* e faptul ca povesteste mult si despre parintii lui Harry, de fapt mai mult despre tatal lui, si despre gasca lui, pe vremea cand erau elevi la Hogwarts. Ador partile alea <3. Si nu stiu cum de, dar James Potter a fost personajul meu preferat de la inceput *oricat de ciudat ar fi sa am un personaj preferat care a murit inainte sa inceapa povestea, deci apare in carte numai cand alt personaj isi aminteste de el…* Si tot in volumul asta mi-a palcut mult de Sirius Black. Si de profesoara McGonagall… dar de ea imi place in toate volumele…Nu stiu de ce in seria asta ma atasej de o gramada de personaje, numia de alea principale ori care apar mai mult prin carte nu. Hermione cred ca-i singura exceptie, si de ea imi place<3. Si..hm..de profesorul Lupin. Desi pe tot parcursul cartii am incercat sa-mi dau seama daca e personaj bun ori rau..nu, n-am reusit sa-mi dau seama de nimic pana la final, cand s-au dat cartile pe fata. Si acum m-antreb: oare la Hogwarts chiar o sa fie alt profesor de Aparare contra Magiei Negre in fiecare an? Nu-mi raspundeti:))

Ca note, primului volum ii dau 4.5 stelute, al doilea primeste 4 si al treilea 5 :). Pana acum am vazut doar primul film, dar vreau sa ma uit si la urmatoarele, imediat ce termin cu cartile sau mai devreme, daca o sa am nevoie de o pauza, pentru ca m-am pus pe cititi intensiv, maine planuiesc sa termin si volumul 4:).