Recenzie~ Harry Potter vol. 1-3 de J. K. Rowling

Totata lumea cunoaste seria Harry Potter, fie ca a citit cartile, fie ca a vazut filmele, fie ca pur si simplu a auzit doar de ea *ca mine pana acum 2 saptamani..* asa ca am zis ca nu e cazul sa mai fac recenzii cartilor astora, dar pentru ca mie imi place sa scriu recenzii, mai ales daca mi-au placut cartile, m-am gandit sa fac o recenzie la comun pentru primele 3 volume:). Asa ca am sa vorbesc cate putin *sau mai mult..* despre fiecare in parte.

Sa incepem cu inceputul. Primul volum, Harry Potter si Piatra Filozofala, il tot caut de ceva vreme prin librarii, dar n-am reusit sa dau de el. Asa ca pana la urma am zis ca il citesc online, ca… ce-are? Si mi-a placut mult <3. Am citit putin in prima zi, dar a doua zi nu m-am lasat pana nu l-am terminat. Imi place faptul ca la inceput Harry este la fel de nestiutor intr-ale lumii magice ca si cititorul, deci amandoi invata pe parcurs:). Din cand in cand, in timp ce citeam cartea aveam sentimentul ala de deja vu, care a fost cel mai intens la scena cu piesele de sah *a 3-a dintre probe..parca..*, care e si scena care mi-a palcut cel mai mult din toata cartea, n-am idee de ce:). Mai tarziu am aflat si de unde sentimentele alea de deja vu, cand mi-a spus mama ca de fapt am vazut primul film (!). Eu credeam ca n-am vazut niciunul dintre filme…M-am uitat iar la el dupa ce am terminat cartea si singura scena de care mi-am adus aminte a fost cea cu jocul de sah *nu stiu de ce m-a impresionat atat:))*, deci asta inseamna ca l-am vazut destul de foarte demult…

Trecand la Harry Potter si Camera Secretelor, asta mi s-a parut un pic mai slabuta decat prima, dar tot mi-a palcut mult<3. E a treia oara cand incerc sa citesc volumul asta si, dupa cum se spune ca a 3-a e cu noroc, a fost prima data cand am si terminat-o:)). Cred ca nu mi-a placut chiar la fel de mult ca primul volum tocmai din cauza ca am mai incercat de atatea ori sa o citesc dar am abandonat-o declarand ca nu-mi place… adica inca mai am o oarecare retinere fata de volumul asta..

Volumul 3, Harry Potter si prizonierul din Azkaban mi-a placut cel mai mult pana acum <3. Are o rasturnare de situatie asa mare si gogonata ca m-a lasat O.O Poate va mai amintiti ca nu cu mult in urma spuneam ca ori cartile au inceput sa devina prezivibile, ori eu am citit prea mult fantasy, asa ca indiciile au inceput sa-mi fie evidente..Hm, nu e cazul si seriei asteia; sau cel putin a acestor 3 volume, pentru ca acum il citesc pe 4 si pana acum au fost destule chestii previzibile in el..sper sa-si revina pana la final… Ce mi-a placut cel mai mult la volumul asta *pe langa rasturnarea aia de stiuatie de care zic…hm, m-antreb daca mai are rost sa evit spoilerele…probabil ca da, o mai fi lume ca mine care abia acum descopera cartile astea:)* e faptul ca povesteste mult si despre parintii lui Harry, de fapt mai mult despre tatal lui, si despre gasca lui, pe vremea cand erau elevi la Hogwarts. Ador partile alea <3. Si nu stiu cum de, dar James Potter a fost personajul meu preferat de la inceput *oricat de ciudat ar fi sa am un personaj preferat care a murit inainte sa inceapa povestea, deci apare in carte numai cand alt personaj isi aminteste de el…* Si tot in volumul asta mi-a palcut mult de Sirius Black. Si de profesoara McGonagall… dar de ea imi place in toate volumele…Nu stiu de ce in seria asta ma atasej de o gramada de personaje, numia de alea principale ori care apar mai mult prin carte nu. Hermione cred ca-i singura exceptie, si de ea imi place<3. Si..hm..de profesorul Lupin. Desi pe tot parcursul cartii am incercat sa-mi dau seama daca e personaj bun ori rau..nu, n-am reusit sa-mi dau seama de nimic pana la final, cand s-au dat cartile pe fata. Si acum m-antreb: oare la Hogwarts chiar o sa fie alt profesor de Aparare contra Magiei Negre in fiecare an? Nu-mi raspundeti:))

Ca note, primului volum ii dau 4.5 stelute, al doilea primeste 4 si al treilea 5 :). Pana acum am vazut doar primul film, dar vreau sa ma uit si la urmatoarele, imediat ce termin cu cartile sau mai devreme, daca o sa am nevoie de o pauza, pentru ca m-am pus pe cititi intensiv, maine planuiesc sa termin si volumul 4:).

Photobucket

19 comentarii (+add yours?)

  1. Wild Rose
    Aug 14, 2012 @ 20:49:16

    Aww, ce simpatic. EU le-am citit in clasa a patra si in fiecare vara ma decid sa le recitesc ins nu prea ajung la mai mult de 3 :) 1, 2 si 3 sunt preferatele mele. Ma bucur muuult ca iti place seria :3
    P.S.: Si mie mi-a placut scena cu sahul. A fost momentul de glorie al lui Ron pe care il ador :o3

    Răspunde

  2. Niahara
    Aug 14, 2012 @ 20:49:58

    Sirius cred ca place tuturor cand ajung la finalul celei de-a treia carti :D McGonagall oh da! Geniala! Mi-ar fi placut o profesoara ca ea. Poate o sa fie dubios, dar in primele volume imi placea si de Draco :) Din 4 m-am lecuit. Sper sa iti placa in continuare si sunt curioasa ce impresie iti va lasa finalul de la 4.

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 14, 2012 @ 21:02:21

      Oh, eu nu l-am suportat pe Draco de la inceput:)). 2 personaje am intalnit, in tot ce-am citit, care sa ma enerveze in asa hal de sa-mi vina ca pocnesc cartea: Stanica Ratiu si Draco Reacredinta:))
      Hm, ma faci si mai curioasa decat sunt deja in legatura cu sfaritul ala:))

      Răspunde

      • Niahara
        Aug 14, 2012 @ 22:58:43

        Stanica Ratiu *cautare in fostele cunostinte de BAC* Enigma Otiliei, nu? Personal n-am agreat destul de multe persoane in romanul acela. La Draco ce sa zic, m-am gandit ca se da pe brazda mai incolo si in vremea cand am citit eu HP prima data eram fascinata de baietii blonzi :)) Vreau sa stiu ce parere ai de Plesneala pana acum. Asta sunt extrem de curioasa! Am motive si o sa vezi si tu pe parcurs. ( si iar te fac curioasa, scuze ).

      • Sayuki
        Aug 16, 2012 @ 15:03:06

        Hm, aproape toate personajele din Enigma Otiliei sunt nesuferite, dar mie Stanica mi s-a parut cel mai cel:)).
        Plesneala? E o lamaie nesuferita si el:)).

  3. Vero
    Aug 14, 2012 @ 21:22:21

    Oh,da faci bine ca esti curioasa,ca atunci cand pune mana pe cupa,da de ditamai surpriza.Si,da,in fiecare an schimba profesorul de Aparare contra Magiei Negre:)) Mi-ar fi placut sa fie Lupin de la inceput,e unul din personajele care imi plac foarte mult,la fel si Sirius,saracu ` a stat in Azkaban degeaba.Tu spui ca iti vine sa plesnesti cartea cand dai de Draco,da` in 5, cand ai sa da de Umbrige,o sa-ti vina sa ii faci cartea guler,eu sincer asta am vrut inca de la banchet,cand l-a intrerupt de Dumbledore,si oh…iar m-am enervat din cauza ei.Si Plesneala,cu amintirea ,tot in 5, James nu s-a purtat frumos cu el .Inca nu m-am decis pe care il urasc mai mult,pe Plesneala sau Umbridge…off,am asa de multe de spus si asa de multe personaje de jelit :))Pun post nou pe blog,probabil din ala,care nu se mai termina.

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 14, 2012 @ 22:29:39

      Nuuu, am zis sa nu-mi zici!:)) Ti-am citit doar jumatate de comentariu, in rest numai un cuvant de ici unul de colo, nu vreau sa aflu nimic:)).

      Răspunde

    • Niahara
      Aug 14, 2012 @ 23:00:45

      Aiii, nu, saracul Plesneala! :)) Este personajul meu preferat in ciuda faptului ca nu cred ca ma intelege cineva. Dupa ultimul volum chiar nu s-a putut altfel pentru mine.

      Răspunde

  4. Patricia's Blog
    Aug 14, 2012 @ 21:22:48

    Aw, trebuie neaparat sa le recitesc.. Mi-ai facut dor :o3

    Răspunde

  5. dumbyd
    Aug 14, 2012 @ 21:27:58

    Lucrurile devin cu adevarat interesante abia de la volumul 4, sunt curioasa ce parere o sa ai despre ultimele

    Răspunde

  6. Lexy
    Aug 14, 2012 @ 23:10:21

    Am terminat si eu primul volum, iar acum trebuie sa il primesc pe al doilea :)
    Off, cum de m-ai molipsit si pe mine?! :))) Acum ador seria, si cred ca nu ma voi opri pana cand nu o voi termina pe toata in cel mai scurt timp:X

    Răspunde

  7. Antonia
    Aug 14, 2012 @ 23:16:24

    Am avut o profesoara ca McGonagall. Jessus. Era de matematica, si extrem de severa :))
    Stii cat mi-a luat sa ma apuc sa le citesc? Le-am imprumutat de la un baiat, si au stat pline de praf (stiu :o3) pe un raft muuult timp. Pana intr-o zi cand calculatorul era ocupat, televizorul indisponibil,etc si am zis hai sa vad ce si cum. N-am mai putut sa le las din mana. Imi doresc sa le recitesc, si o sa o fac de indata ce fac rost de ele din nou :D

    Răspunde

  8. DORICE
    Aug 15, 2012 @ 10:04:47

    Ei, bine eu nu am recitit decat primul volum… nu am vaut rabdare cu restul…
    Oricum, deja ma gandesc ca le voi citi copiilor mei si… eh… you know…
    Personajul meu preferat este Ron. Imi place mult de tot si actorul din film…
    Si mai imi place ci de Plesneala… Stiam eu asa in adancul sufletului ca e ceva frumos la el…. si crede-ma chiar este!
    Spor la citit si ma bucur mult ca iti place!

    Răspunde

  9. Simona Husaru
    Aug 15, 2012 @ 11:44:06

    Seria copilariei mele si una dintre cele mai frumoase in acelasi timp ~~

    Răspunde

  10. Andrei Cumpanas
    Aug 15, 2012 @ 15:11:08

    Ce ziceti de un proiect pe mai multe bloguri care sa se numeasca:”Foreign Books Challenge”?M-am gandit ca blogurile care vor sa participe sa selecteze cate 10 carti din strainatate a caror drepturi sa nu fi fost achizitonate in Romania.Perioada de desfasurare o vom stabili ulterior in functie de numarul blogurilor participante.Putem convinge astfel editurile din Romania sa achizitioneze cele trei carti finaliste.Va place ideea?Intrati pe We love books pentru a va inscrie blogul sau lasati un comentariu pe Heaven4books.Sper ca raspunsul vostru sa fie afirmativ!

    Răspunde

  11. Patty
    Aug 16, 2012 @ 17:25:29

    Harry Potter e cel mai tare! Chiar ma bucur ca iti place si tie seria asta la fel de mult cum imi place si mie :D

    Răspunde

  12. sara
    Noi 30, 2012 @ 16:19:45

    buna poti sa-mi spui si mie unde ai gasit Harry Potter vol.1 chiar as avea nevoie de el!

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

