Book Lovers Challenge! #8

Prezintă-ne cartea ta preferată din copilărie și spune-ne de ce te-a impresionat așa mult. Dacă mai ai cartea, arată-ne o poză cu ea :).

M-am tot gandit ce sa raspund la intrebarea asta, pentru ca 1. nu prea stiu unde se termina copilaria mea si 2. pe vremea aia nu aveam o carte preferata; cartile pe care reuseam sa le citesc pana la final intrau la categorie ‘mi-a placut’, cele pe care le abandonam intrau la ‘nu mi-a placut’ *aici imi amintesc doar de Fram ursul polar, din care tot ce imi amintesc e ‘Hai Fram! Bravo Fram!’, si de Alice in Tara Oglinzilor, despre care imi amintesc ca i-am spus mamei ca-i stupida, chiar daca mi-a placut Alice in Tara Minunilor ‘Cum sa tipi in avans pentru ca iti amintesti ca peste 5 minute te vei intepa in ac?!’ cartea aia n-are nici o logica O.o * In fine, sa raman la ce mi-a placut:). Am ales sa vorbesc despre doua carti, pentru ca…pentru ca asa simt eu. Deoarece cariera mea de cititoare se imparte in 3: cea mai recenta, care a inceput pe la jumatatea clasei a 8-a si continua si acum; cea de mijloc, care inseamna putinele carti citite in gimnaziu, cand nu prea ma impacam cu lectura; si prima, adica perioada primelor carti citite, in clasele primare. Aceste ultime doua perioade sunt ambele in copilarie, deci aleg cate o carte din fiecare, nu pot sa le amestec.

In clasele mici imi placea sa citesc, invatatoarea stia sa ne atraga spre lectura, era la polul opus fata de profa de romana care i-a urmat. Citeam carticelele alea cu Heidi, Alice in Tara Minunilor, Buratino, Vrajitorul din Oz si altele de genul. Prima carte despre care am declarat vreodata ca a fost super e Unde fugim de-acasa de Marin Sorescu. Cred ca prin a 3-a am citit-o. O luasem de la biblioteca si stiu ca mi-a placut mult pentru ca, desi era proza, propozitiile aveau rima:). Dar tot prin perioada aia am nimerit o data in vizita la bunica exact cand se apucase de curatenie generala si golise biblioteca. Si am luat cateva carticele de pe acolo, printre care si cele care m-au impresionat cel mai mult in aceasta prima parte a cerierei mele de cititoare *da, incepe sa-mi placa cum suna:))*, si anume Urechiusa Zbarlita *prima carte cu final tragic pe care am citit-o..si prima carte care m-a facut sa plang:(…* si Cartile cu Apolodor, pe care am iubit-o asa mult si inca o iubesc<3 Sunt doua carti intr-una, am citit-o pe fiecare intr-o zi. Mi-a placut asa mult prima ca vroiam sa ma apuc si de a doua in aceeasi zi, dar a zis mama ca sa mai las si pentru maine ceva:)). Si inca mai am cartea, se vede si in poza:). A fost a mamei cand era mica, a iesit de la tipar in '79 si mi-a povestit mama ca pe vremea aia nu gaseai carti pe toate drumurile, cum e acum, si cand cineva punea mana pe vreuna, o imprumuta la toata strada:)). Deci probabil de-asta e cam..jerpelita :-S..

Vorbind acum de perioada cand eram in gimnaziu, atunci nu prea am citit mare lucru, pentru ca profa de romana ma speria si facea ca lectura sa para ceva obligatoriu si groaznic, asa ca citeam cate ceva doar ca sa am ce scrie in caietul de lecturi. Am citit pe atunci cateva carti de Jules Verne *care nu mi-au placut..mi-a placut doar Insula Misterioasa, dar pe aia am citit-o mai tarziu*, Singur pe lume, Aventurile lui Tom Sawyer, Print si Cersetor, Colt Alb si alte cateva si mi-au placut toate, dar nu indeajuns cat sa ma faca sa trec peste sentimentul ca ‘trebuie’ sa fac asta. In perioada asta au fost doar 2 carti de care imi amintesc sa le fi citit numai pentru ca asa am vrut eu si nu pentru ca trebuia sa citesc ceva. Alea sunt Poveste de Craciun, care mi-a placut mult, si Poveste fara sfarsit, pe care am adorat-o si de care ma leaga o gramada de amintiri *desi majoritatea nu tocmai frumoase..dar nu e vina cartii ca a nimerit in perioada nepotrivita..*

Hm, postul asta mi-a adus aminte si de cat imi lua inainte sa citesc o carte…cred ca am stat vreo 3 saptamani la Poveste fara sfarsit..Si cam la toate imi lua mult, singurele pe care le-am citit repede cred ca au fost Apolodor, Dumbrava minunata si Poveste de Craciun *hm, imi amintesc ca abia asteptam sa ajung acasa sa mai pot citi ceva din ea:)* Voi cum stateati cu lecturile in copilarie? Ce-ati citit, care erau preferatele?:)

Photobucket

7 comentarii (+add yours?)

  1. Bia
    Aug 13, 2012 @ 15:43:49

    Citeai repede, eu am citit SIngur pe lume in clasa a 3-a si a durat mai mult decat toata vacanta de vara :)). Si eu am citit Cartea cu Apolodor, dar numai pe prima, a doua nu pentru ca nu imi placeau si inca nu imi plac pozele din ea. Alea din prima carte sunt mai dragute :)). Am citit Alice in tara minunilor, dar chiar nu mai stiu nimic din ea, decat ca mi-am luat-o singura de la librarie prin clasa a 5-a. Apoi am inceput Print si cersetor, nu am terminat-o, si la fel si inca ceva ce incepe cu R…. .Deci iti dai seama ca daca nu ii mai stiu nici numele e de rau :)) . Iar apoi am citit Evermore, Luna noua, si a inceput incet incet sa imi placa sa citesc.

    Răspunde

  2. Bia
    Aug 13, 2012 @ 15:45:06

    Ups. Voiam sa spun Luna albastra, nu Luna noua. Scuze :D.

    Răspunde

  3. Lexy
    Aug 13, 2012 @ 16:09:02

    Eu am avut o invatatoare foarte aiurea’, genul profitoare, care nu punea pret pe lectura.Deci pana in clasa a 5 a nu am citit decat ce era strict obligatoriu, dealtfel uram sa o fac pentru faptul ca eram obligata. Nici acum nu fac chestii daca mi le impun altii :)))
    In gimnaziu am avut o groaza de profi de romana, so….am preferat sa dau copy-paste la rezumatele deja facute pe net :))) Pana in clasa a 6 a cand am dat peste Amurg, abia atunci a inceput sa imi placa sa citesc, si o faceam si inca o fac din placere.(Dar tot citeam numai ce vroiam eu,hehe)
    Dar , cartea mea preferata din copilarie a fost-ok, sper sa nu te ineci aici,dar..-Barbie.Sau mai bine zis toate cartile de orice natura care o aveau pe Barbie ca personaj principal. Am mai vorbit despre asta zilele trecute, deci o sa ma rezum la faptul ca Barbie nu e asa rea precum pare :) (dar asta pana sa cresc si sa ma destept…:)))

    Răspunde

  4. saravis
    Aug 13, 2012 @ 16:54:57

    Ugh, eu am avut noroc cu învăţătoare şi profesoare de treabă, care ne alegeau lecturi bune şi ne îndemnau să citim ce dorim. Eram obligaţi doar lecturile pentru şcoală, care se găseau şi-n manual. În rest, puteam să citim ce doream :)
    Eu am avut mai multe cărţi în copilărie care mi-au plăcut…

    Răspunde

  5. Mada
    Aug 14, 2012 @ 14:07:37

    Eu imi amintesc ca am citit ’Cuore’ si ’Singur pe lume’ prin clasa a 4a…si de atunci nu am mai lasat cartile din mana :)

    Dar eu sunt curioasa ce carte ti-a (re)deschis apetitul pentru lectura in clasa a 8a? :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 14, 2012 @ 16:41:31

      Nu a fost o carte anume care mi-a redescis apetitul pentru lectura, si pur si simplu mi s-a facut mie pofta de citit..asa, deodata:)). Si mi-am comandat 2 carti de la Nemira, ca era undeva intre Craciun si Revelion si aveau multe reduceri, dar am reusit sa pun mana pe ele abia peste vreo luna, gratie postei romane, timp in care am mai citit ce-am mai gasit pe la mine prin biblioteca (Jules Verne, Cei trei muschetari..) Si asta-i povestea, de atunci am continuat sa citesc:).

      Răspunde

  6. Patty
    Aug 14, 2012 @ 16:28:38

    La sfarsitul clasei I m-am apucat de „HP si Piatra Filozofala” si a fost primul roman citit cap-coada fara ajutorul mamei :)). De cand am citit ultima propozitie am devenit indragostita de lumea creata de Rowling si iata ca a trecut un deceniu de cand sunt fana infocata a lui Harry. Seria asta mi-a marcat copilaria si chiar si adolescenta :x.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

