Blog discussion #7 Jurnal de lectura

Hm..Voi aveti un jurnal de lectura? Vreau sa spun la propriu. Un caiet/o agenda in care notati fiecare carte pe care o cititi si cateva detalii despre ea, o parere, chestii d’astea?:) Eu ma gandeam de mult sa-mi fac asa ceva, dar pana acum aveam doar un caiet in care notam doar titlurile cartilor pe care le citeam. Fac asta de prin 2010 si ce mi se pare cel mai interesant e sa ma tot uit pe pagini si sa observ cum mi s-a schimbat scrisul. Eu mereu am crezut ca scriam urat doar in clasa I si a II-a..dar de fiecare data cand ma uit la ceva scris de mine cu sa zicem 2 ani in urma, spun ca atunci scriam urat si acum scriu frumos:)). La fel fac si acum. Cred ca scriu destul de frumos. Sunt curioasa si ce parere o sa am peste ceva timp despre scrisul meu de acum:). In fine, iar deviez de la subiect:)). Ce vroiam sa spun e ca zilele trecute am citit articolul asta pe BookMag si m-am hotarat sa imi fac si eu un jurnal de lectura in adevaratul sens. Si asta mai mult pentru ca deja am inceput sa uit multe din catile pe care le-am citit cu mai multa vreme in urma si daca asta se intampla deja de pe acum, atunci nu vreau sa stiu cat o sa imi mai aduc aminte din ele peste mai multi ani. Asa caaaa..*pam pam pam* am luat o agenda mare si veche de prin 2010 care nu stiu ce cauta de vreo 2 ani la mine in dulap *serios, chiar n-am idee cum a ajuns acolo, pentru ca eu nu folosesc agende, plus ca nu-i deloc draguta ca sa o fi sterpelit de pe canapeaua din sufragerie, asa cum fac cu multe pixuri, carnetele si alte chestiute pe care le uita tata pe acolo si care mi se par mie ca arata bine:))* asa, si cum ziceam:)..am luat agenda asta urata dar de coperta careia ma voi ocupa in curand si m-am apucat sa notez acolo titlu cu titlu, fiecare carte notata in caietul mentionat pe la inceputul postului, cu cateva detalii despre fiecare. Am scris daca fac parte din vreo serie, am scris ce nota le acord, am scris luna si anul in care le-am citit si am scris cam cum mi s-au parut, la unele am dat si cateva detalii despre actiune si la cateva am scris si citate…doar la cateva, pentru ca doar din cateva aveam scoase citate…dar am sa ma ocup mai mult de asta pe viitor:). Oricum, inca n-am terminat cu cartile pe care le-am citit pana acum. Chestia asta merge al naibii de greu. Si nici nu scriu mai mult de cateva randuri la fiecare, scriu mai mult doar la cartile care m-au impresionat mai tare sau am mai multe citate..adica la destul de putine. In fine, in 3 zile am terminat cam cu 90 de carti, deci mai am cam 50..Oh, Doamne, de ce nu mi-a luminat nimeni mintea mai devreme? @.@ Oricum, tre sa fiu optimista, iar ca o optimista ce sunt trebuie sa ma bucur ca am inceput sa fac chestia asta acum si nu dupa ce as fi citit cine stie cate sute de carti:)). Deeeci…care are un astfel de jurnal de lectura? Sus manutele:). Si daca n-aveti, atunci cum vi se pare ideea? <3

Photobucket

18 comentarii (+add yours?)

  1. Lexy
    Aug 04, 2012 @ 23:42:23

    Recunosc ca si pe mine m-a lovit ideea asta acum vreo doua luni.Chiar am inceput sa imi fac unul, dar m-am lasat la fel repede pe cat am inceput :))) Parca era prea greu sa i-au fiecare carte in parte si sa scriu despre ea.
    Ideea in sine e foarte buna, mai ales daca ai de gand sa il pastrezi, si sa tot scrii in el dealungul anilor.
    Numai de s-ar putea scrie singur ….

    Răspunde

  2. saravis
    Aug 05, 2012 @ 11:44:57

    Wa, asta chiar sună interesant. Eu am avut, ca şi tine, doar carneţele în care notam titlurile. Într-adevăr, un jurnal de lectură sună interesant, dar e mult de muncă, lenea-i mare… Şi mai ales că mare parte din cărţile citite au fost de la bibliotecă, deci nu le pot răsfoi după propria mea plăcere. Dar eu mă mulţumesc şi cu lista mea de titluri. Pe lângă, am o listă şi cu cărţile pe care vreau să le citesc.

    Răspunde

  3. DORICE
    Aug 05, 2012 @ 12:21:52

    Eu am fost neiluminata pana anul asta, asa ca noroul tau ca tu ai o lista cu carti inca din 2010. Am facut cont pe Goodreads si acolo am notate toate cartile pe care le-am citit. Dar trebe sa spun ca sunt si carti pe care nu le-am gasit acolo.
    Cum ar fi romanele politiste romanesti sau nu din biblioteca mea de acasa, preferatele tatei. Asa ca lista nu e total complata. Totusi timp de cateva zile mi-am tot amintit sa imi pun carti acolo pe lista.
    Nu ma tenteaza prea tare jurnalul de lectura, desi, daca stau bine sa ma gandesc, as vrea ca copiii mei, iertati cacofonia, sa citeasca, iar un jurnal de lectura al mamei lor, cu diverse detalii despre carti, poate ar putea sa le trezeasca interesul.
    Oricum, ideea e frumoasa asa ca tine-te de ea.

    Răspunde

  4. Patty
    Aug 05, 2012 @ 15:14:07

    E o idee buna, sper sa am timp intr-o zi sa imi fac un jurnal de lectura :D

    Răspunde

  5. Simona Husaru
    Aug 06, 2012 @ 09:31:02

    Mi se pare o idee foarte draguta insa nu cred ca m-as apuca sa imi fac un jurnal de lectura. Am prea multe caiete, carnetele, agende, si mai stiu eu ce, incepute cu diverse „proiecte” :)) Cum timpul in ultima vreme este din ce in ce mai pretios, nu imi permit sa mai notez si acolo. Este indeajuns ca citesc o carte, iar cartile preferate mereu vor ramane in mintea mea si la vedere pe raft :D
    Succes cu jurnalul! Sa il pozezi ca sa vedem cat de mult il umpli in decursul unui an intreg :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 07, 2012 @ 01:26:38

      Hm, te-nteleg, si eu am si am avut atatea hobby’uri ca n-am niciodata timp de toate si pe unele ajung sa le neglijez, desi nu vreau :(. As vrea ca zilele sa aiba mai mult de 24 de ore..
      Merci<3 Sa stii ca-mi dai idei cu poza aia:))

      Răspunde

  6. Rose
    Aug 06, 2012 @ 09:38:06

    Am şi eu un jurnal de lectură. Notez doar titlul cărţii şi autorul, atât. Îmi vin o grămadă de idei pentru perfecţionarea lui, şi sunt ceva în genul „vai, ce tare ar fi! sunt genială! :))” dar când ajung să am hârtia şi pixul în faţă… nee, mai târziu.
    Uhm, am cam rămas în urmă cu postările; îmi fac eu timp să le citesc mai târziu :* Ai un fel tare drăgălaş de a scrie. Ar trebui să începi o poveste, sau ceva de genul ăsta :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 07, 2012 @ 01:18:45

      La fel aveam si eu, dar nu l-as numi chiar jurnal de lectura…mi se pare mai degraba un caiet-lista:))
      Hihi, mercic <3 Eh, am un caiet cu 'operele' mele literare, dar in mare sunt doar povestioare scurte, am incercat de vreo cateva ori sa ma apuc si de ceva mai lung, de fiecare data invartindu-ma in jurul aceleiasi idei, dar tot abandonez, ca..de fapt nu stiu de ce, imi lipseste motivatia probabil…

      Răspunde

  7. Trackback: “Pamela sau Virtutea răsplătită” de Samuel Richardson, primul roman epistolar din literatura engleză « bibliodevafiliala3
  8. Patricia's Blog
    Aug 06, 2012 @ 11:26:03

    Chiar suna bine :). Eu am un caiet in care am scrise recenziile mele, dar nu sunt la toate cartile pe care le-am citit :D. Am un jurnal de lectura pentru la scoala (in fiecare vineri trebuie sa facem un fel de rezumat-recenzie a unei carti), dar acolo am doar la cartile obligatorii, desi am mai strecurat eu rezumate la Damnare, Jocurile Foamei si Spulbera-ma :))).
    Sper ca mai faci Blog Discussions, ca-mi plac tare mult <3 <3

    Răspunde

  9. Trackback: Special Article | tenerus lectores

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

