Recenzie~ Alchimistul de Paulo Coelho

‘ – Inima mea e inselatoare, ii spuse flacaul Alchimistului cand s-au oprit ca sa-si odihneasca putin caii. Nu vrea ca eu sa merg mai departe.
– Asta e bine, raspunse Alchimistul. Dovedeste ca inima ta e vie. Este normal sa-ti fie frica sa dai pentru un vis tot ce ai capatat pana acum.
– Atunci, pentru ce trebuie sa-mi ascult inima?
– Pentru ca niciodata nu vei reusi s-o faci sa taca. Si chiar daca te prefaci ca nu asculti ce spune, ea va sta in pieptul tau repetand mereu tot ce crede despre viata si lume.’

Hm, eram si eu curioasa de cum scrie celebrul Paulo Coelho, pentru ca n-am intalnit inca pe nimeni care sa fi citit o carte de-a lui si sa nu-i fi placut. Pana si colega mea de banca mi-a recomandat Alchimistul, si stiu ca rar recomanda ea o carte. Si pentru ca mereu eu sunt aia ‘mai cu mot’, trebuia sa fiu si acum prima persoana pe care o stiu care sa nu fi fost asa impresionata de volumul asta. Prima jumatate m-a plictisit foarte tare si nu mi-a placut, dar pana la final mi-am mai imbunatatit parerea. Dar tot ma asteptam la mai mult. A fost okay. Atat. Nici prea-prea nici foarte-foarte. Mi-au placut mult mesajele pe care le-a transmis, dar ceea ce nu mi-a placut a fost povestea. Adica mi s-a parut ca nu prea a avut asa ceva. Si stiu, stiu ca nu e genul de carte care sa se bazeze pe actiune, dar spuneti-mi mie critica sau mofturoasa, pentru ca, dupa mine, unei carti, ca sa fie cu adevarat buna, ii trebuie si cativa stropi de actiune, suspans, mister si toate ‘acele-cevauri’ care te fac sa nu o mai lasi din mana, indiferent de gen. Ceea ce volumul de fata n-a prea avut. Ca sa-mi spun toata parerea mai pe scurt: Alchimistul este o carte cu un mesaj puternic, dar…monotona.

Dar lasand la o parte ce nu mi-a placut, trebuie sa vorbesc putin si despre partea buna, ca deja incep sa ma simt vinovata, nu scriu prea des astfel de recenzii:)). Deci, ce mi-a placut chiar mult la Alchimistul e faptul ca fiecare om, oricat de diferiti am fi noi unii de altii, se poate regasi undeva in aceasta carte. Pentru ca volumul asta are atatea de spus ca e imposibil sa nu gasesti ceva care sa nu iti sune cunoscut din proprie experienta. Eu una m-am regasit in faptul ca Santiago (da, asa il cheama pe personajul principal), pe tot parcursul drumului sau spre a-si implini visul, se gandea mereu sa renunte la calatorie si sa ramana acolo unde se afla, doar pentru ca ii era bine acolo, fara sa se gandeasca la ce ar fi putut rata daca nu continua. Acelasi lucru il fac si eu. Sunt atat de nemotivata si lipsita de ambitie incat daca aici mi-e bine, aici raman. Ce-am invatat din cartea lui Coelho? Ca simplul gand ca daca imi continui drumul, intr-o zi imi voi implini Legenda Personala trebuie sa ma motiveze sa merg mai departe. Si ca tot Universul joaca mereu in favoarea mea :) Daca voi credeti ca rezistati unei carti fara prea mare actiune *da, cu voi, iubitori de fantasy vorbesc!* atunci merita sa cititi Alchimistul doar petnru ideile din ea; daca nu, atunci va sugerez sa treceti peste:).

Photobucket

20 comentarii (+add yours?)

  1. dumbyd
    iul. 19, 2012 @ 00:57:22

    Si eu am citit-o acum ceva timp si nu m-a impresionat, dar Brida chiar mi-a placut. Nu e chiar asa monotona si are si un mesaj mai dragut

    Răspunde

  2. Bia
    iul. 19, 2012 @ 09:10:39

    Cred ca o sa o incerc. M-ai facut prea curioasa :)) . Si daca tot o am in biblioteca, trebuie sa o citesc.

    Răspunde

  3. roxtao
    iul. 19, 2012 @ 10:33:23

    In sfarsit, cineva care nu a fost in totalitate fascinat de Coelho :D Cand am citit primele 3-4 carti scrise de el, mi-au fost oarecum indiferente asa. Adica nici nu mi-au displacut in totalitate, dar nici nu m-au impresionat. Apoi, de la un punct, deja a inceput sa mi se para enervanta tendinta asta de a umple pana la refuz cartile cu mesaje, pilde, morale, etc. Prea curand nu cred ca mai intentionez sa citesc ceva de el..

    Răspunde

    • Sayuki
      iul. 19, 2012 @ 12:46:22

      Nici eu nu mi-as fi putut scris gandurile mai bine:)) Mie mi se parea obositor sa o citesc tocmai din cauza gramezii aleia de mesaje ‘ascunse pe dupa visin’ >.>

      Răspunde

  4. Sim Ona
    iul. 19, 2012 @ 11:10:25

    Poate nu tia placut pentru ca nu e genul tau. Nu toate cartile pe care le citim trebuie sa ne placa si daca nu ne.au placut noua asta nu inseamna ca e proasta cartea…

    Răspunde

    • Sayuki
      iul. 19, 2012 @ 12:50:31

      Pai, desigur ca nu mi-a placut pentru ca nu e genul meu. Daca era genul meu de carte, mi-ar fi placut:) Dar nu am spus ca e proasta cartea, n-am sa spun niciodata asa ceva. Sunt foarte atenta cum imi formulez parerile *poate prea atenta uneori:))* ca sa fiu sigura ca nu generalizez nimic, tot ce scriu e pur parere personala. O carte ar fi proasta numai daca nu ar placea-o nimeni, si ma indoiesc ca exista asa ceva:).

      Răspunde

  5. Rose
    iul. 19, 2012 @ 11:53:14

    Chiar eram curioasă în legătură cu părerea ta :) Am auzit că ‘Alchimistul’ o să intre în programa de liceu, iar dacă profei de română o să i se facă milă de noi încât să se adapteze, atunci aş fi flower-power tot anul.
    Abia aştept să văd ce zici de „Oraşul de sticlă” :) Eu n-am terminat primul volum de mult timp şi mor de curiozitate să văd ce se mai întâmplă cu Jace şi Clary.
    Hugs :*

    Răspunde

    • Sayuki
      iul. 19, 2012 @ 12:57:16

      Hmm, eu cred ca terminam liceul pana se ajunge sa se modifice programa :)). Adica de pe vremea lu’ ceasca e aproximativ aceeasi programa, tare m-as mira sa faca astia o schimbare asa radicala acum:)). Si oricum, o data cu schimbarea programei trebuie schimbate manualele, si programa de bac si bla blah, e prea complicatura sa rezolve astia asa repede:)). Ar fi draguta daca s-ar intampla, dar eu tare ma indoiesc…
      Uh, saptamana asta citesc cu viteza melcului, nu stiu cand o sa apucsa termin toate cartile alea incepute, dar la Orasul de Sticla abia sunt pe la pagina 130 :)). SI oircum nu stiu daca fac recenzie, dar poti sa ma intrebi cum mi s-a parut dupa ce dispare imaginea din dreapta:)

      Răspunde

  6. Patty
    iul. 19, 2012 @ 12:11:31

    Eu am citit de Coelho „Vrajitoare din Portobello” si a fost ok, dar nu ma mai tenteaza alte carti de-ale lui :)

    Răspunde

    • Sayuki
      iul. 19, 2012 @ 13:01:02

      Mda, si eu vroiam sa aleg intre Alchimistul si Vrajitoarea din Portobello si nu stiam ce sa aleg asa ca am lasat-o pe mama sa hotarasca:)). De fapt tot ea a venit cu ideea sa iau ceva de Coelho :)).

      Răspunde

  7. Catalina
    aug. 04, 2012 @ 11:27:16

    Eu nu am citit-o,dar colegei mele de banca nu i-a placut,deci probabil ca o voi citi doar ca sa vad daca sunt de aceeasi parere cu voi:D

    Răspunde

  8. Samira
    nov. 15, 2012 @ 19:31:37

    Eu am urat ALchimistul dar am uibit Veronika se hotaraste sa moara .

    Răspunde

  9. sailormoon11
    dec. 15, 2012 @ 02:59:26

    Este o carte exceptionala. Eu am citit aproape toate cartile lui! Sunt profunde si speciale. Trebuie sa le citesti cu inima!

    Răspunde

  10. Kakarot
    mai 27, 2013 @ 21:35:14

    O s-o sustin pe „sailormoon11”. Mi s-a parut o carte exceptionala. Initial am citit „11 minute”… m-a lasat rece. Absolut nimic special si insista putin cam mult pe sexualitate. (poate ca nu i-am inteles eu „profunzimea”) ;)) Apoi am citit Alchimistul. Pot spune ca Alchimistul e o carte pe care ori o iubesti, ori o urasti.
    Nu exista cale de mijloc.

    Răspunde

  11. Bianca
    aug. 10, 2013 @ 00:29:54

    cate pagini are Alchimistul? :D

    Răspunde

  12. Alcoralina
    iul. 19, 2014 @ 17:07:14

    Mie mi-a placut la nebunie… cred ca trebuie un pic de maturitate s-o intelegi….. Am citi si Brida, dar Al cincelea munte e extraordinar!

    Răspunde

  13. ana
    sept. 15, 2014 @ 22:03:51

    Frumusetea sta in ochii privitorului. Nu cred ca poti spune ca o carte te-a dezamagit, ci doar ca nu este genul tau. Fiecare carte are farmecul ei, depinde cine il simte..

    Răspunde

    • Sayuki
      sept. 15, 2014 @ 23:13:15

      N-are nici o treabă dezamăgirea cu genul. Dezamăgirea apare atunci când ceva sau cineva nu se ridică la nivelul așteptărilor tale. Asta se poate întâmpla foarte bine și cu o carte, indiferent că e sau nu genul tău. Alchimistul poate fii o carte frumoasă, dar în cazul meu nu mi-a spus nimic nemaiauzit și care să nu-mi mai fi trecut niciodată prin minte, motiv pentru care nu prea m-a impresionat.

      Răspunde

  14. Ilovefantasybooks
    iun. 13, 2017 @ 09:59:36

    E o carte monotona cu adevarat,dar are un mesaj minunat si un strop de fantasy.Nu are suspans si nici cine stie ce mister,actiunea e rectilinie,dar esenta e minunata.Schimba un pic lucrurile in care vezi lucrurile,se incadreaza mai degraba in carti motivationale.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.