Recenzie~ Jane Eyre de Charlotte Bronte

La fel ca si la Mandrie si Prejudecata, am vrut sa citesc Jane Eyre abia dup ace am vazut filmul. Nu l-am inteles prea bine, mi s-a parut cam imbarligata treaba in el, dar am inteles partile importante. Oh, si ce rau mi-a parut ca steam dinainte ce avea sa se intample in carte… Dar din fericire asta nu a rapit decat o picatura din suspansul cartii, care mi-a placut enorm <3.

Recunosc ca mi-a fost putin teama sa o incep, cand ma gandeam la cele vreo 560 de pagini ale ei si la faptul ca nu am avut o experienta prea placuta cu surioara La rascruce de vanturi, dar mi-a trecut repede. Daca la Mandrie si Prejudecata spuneam ca mi-a placut mult cartea, dar ca nici filmul nu a fost cu mult mai prejos, ei bine, si filmul Jane Eyre mi-a placut mult, dar cartea e de o mie de ori mai buna<3. Si acum poate va intrebati ce are asa special cartea asta? Special e felul in care Jane isi descrie toate sentimentele, toate trairile sufletului, toate dorintele inimi sale… Deci da, avem aici si o povestire la persoana I, la care nu ma asteptam dar care m-a surprins placut..foarte placut :). Timp de 4 zile si un pic am fost eu, Jane Eyre, o orfana de 10 ani crescuta de o matusa nu tocmai…draguta.., am fost trimisa la scoala, am crescut, m-am aventurat in lume, m-am indragostit, am suferit, dar am continuat sa iubesc cu toata fiinta. Inca un plus *printre multe altele* pentru carte e acela ca insista mai mult pe povestea de dragoste decat pe copilaria trista a lui Jane, pe cand in film avea impresia ca nu mai pleaca o data de la scoala aia.. Si ca tot veni vorba, am mai gasit inca un plus:)) :in film m-a cam plictisit partea in care era povestita copilaria ei, dar in carte mi-a placut<3.

Concluzia: trebuie trebuie trebuie neaparat sa cititi cartea asta! E geniala si a sarit direct pe listuta aia a mea care contine aproximativ 15 titluri ale celor mai bune carti pe care le-am citit vreodata<3. Da, atat de mult mi-a placut<3. Si asta e probabil asa, o chestie de-aia de-a sortie, ca sa nu mai spun vreodata ca romanele clasice sun seci, pentru ca asta e al naibii de profound! Si, in caz ca n-am fost inca destul de clara: cititi-o! :))

Photobucket

19 comentarii (+add yours?)

  1. Patricia's Blog
    Iul 05, 2012 @ 23:31:07

    Geniala recenzie :D. O sa citesc si eu cartea asta, e si pe listuta cu lecturii de vara. :)

    Răspunde

  2. Rose
    Iul 06, 2012 @ 12:05:02

    Ador felul în care scrii recenziile <3

    Răspunde

  3. Patty
    Iul 06, 2012 @ 15:37:32

    Super recenzie, si mie mi-a placut mult de tot cartea.

    Răspunde

  4. dark_eyes
    Iul 06, 2012 @ 16:18:46

    Ma bucur asa de mult ca ti-a placut cartea! Dintre surori, Charlotte mi se pare cea mai buna la scris. Si sora ei mai mica, Anne, scrie la persoana intai, iar cartile ei sunt superbe.
    Frumoasa recenzia!

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 08, 2012 @ 15:37:46

      Dintre cartile lor, n-am incercat-o decat pe asta si La rascrce de vanturi, deci n-am citit nimic scris de Anne :)…Dar poate incerc, mai ales daca zici ca tot la persoana I scris <3. La rascruce de vanturi mi s-a parut atat de seaca si plictisitoare incat nici n-am reusit sa o termin..nici macar la film nu am putut sa il vad pe tot, ca am adormit cam prin acelasi punct unde ramasesem si cu actiunea in carte:))

      Răspunde

      • dark_eyes
        Iul 14, 2012 @ 19:00:56

        :)) Te inteleg perfect, filmul este foaaarte plictisitor. Eu am fost la teatru ca sa vad cum e pusa in scena povestea, si mai ca e mai frumoasa piesa decat cartea! Felicitari pentru sponsorizarea de la Adevarul, acum o sa poti citii si ce scrie Anne :)

      • Sayuki
        Iul 16, 2012 @ 13:34:20

        Hmm, mercic frumos:) Acum sper doar sa nu ma lase cu ochii in soare, ca vad ca nu prea mai imi raspund la mailuri :-S

  5. BuburuzaBia
    Iul 07, 2012 @ 01:30:45

    Suna bine, desi nu prea ma dau in vant dupa clasici…suna bine! Normal ca o carte e mai buna decat un film! Doar cartea a fost prima si viziunea regizorului poate sa difere mult de viziunea autorului si chiar a cititorului. Mai nou ma amuz cand aflu ca sunt carti facute dupa film… :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 08, 2012 @ 15:41:32

      Eh, nu-i neaparat sa fie asa:)). Si ca exemplu ti-l dau pe Nicholas Sparks, care pur si simplu nu imi place cum scrie, dar deloc, iar filmele facute dupa cartile lui sunt printre preferatele mele <3 Mda, si mie mi se pare amuzant sa aud 'carte facuta dupa filmul x'..dar mi se pare si stupida si aiurea chestia O.o..

      Răspunde

  6. Anna
    Iul 08, 2012 @ 15:24:53

    Cred că o s-o încerc și eu vara asta. I-am auzit pe mulți lăudând-o! :D:*

    Răspunde

  7. Patricia's Blog
    Iul 10, 2012 @ 01:15:07

    Răspunde

  8. Trackback: Citindu-i pe alţii – recomandările de lectură ale altor bloguri « bibliodevafiliala3
  9. Fata fara nume
    Oct 07, 2012 @ 17:48:22

    Din ce an e filmul pe acre l-ai vazut? Sunt mai multe variante, si nu stiu care e cea mai buna..

    Răspunde

  10. vera
    Noi 27, 2013 @ 17:39:30

    Charlotte mai are si o alta carte, Shirley, care nu e la persoana I, si in care ataca si problemele sociale ale vremii sale. Plus Villette, care inteleg ca e mai autobiografica decat Jane Eyre…
    Dar esti nedreapta cu Emily. Cartea ei e mai sumbra, poate, dar daca gasesti momentul potrivit, este si ea foarte frumoasa. Se pare ca Emily a fost cea mai romantica dintre ele…

    Răspunde

    • Sayuki
      Dec 03, 2013 @ 19:14:22

      Da, poate ca sunt nedreapta, uneori am si mustrari de constiinta si chiar ma gandesc sa o incerc iar….dar…mereu am alte carti de citit. Nu stiu de ce, dar pur si simplu nu mi-a placut si nu mi-a transmis mai nimic cartea…o data si-o data tot trebuie sa ii mai dau o sansa:)

      Răspunde

  11. Soricelul Cenusiu
    Aug 25, 2014 @ 13:23:36

    Aveam de mult în minte să citesc cartea, dar până la recenzia ta nu m-am gândit serios la asta. Pare foarte interesantă.

    Răspunde

  12. lucia
    Dec 27, 2014 @ 15:37:40

    Sper ca anul care vine s-o citesc si eu.
    Si eu tin minte ca nu mi-a placut La rascruce de vanturi, dar mi-a placut Agnes Grey, de Anne Bronte.
    Mie imi plac clasicii -nu tin minte sa fi avut vreodata impresia k sunt seci/plictisitori, dar stiu ca in general tinerii nu sunt innebuniti dupa clasici, nici dupa lectura de altfel. Cred ca am fost o exceptie. Vad ca acum citesti Anna Karenina, extraordinara carte.

    Răspunde

  13. Iuli
    Iul 11, 2015 @ 15:18:04

    Mie mi-a placut mult „La rascruce de vanturi”. Depinde de gusturile fiecaruia. :p

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

