Recenzie~ Divergent de Veronica Roth

Am sa-mi incep recenzia prin a spune ca Divergent se numara printre putinele carti de la care nu aveam cine stie ce asteptari dar care, dupa ce le-am citit, au ajuns printre cele mai bune carti citite de mine (de fapt, singura data cand s-a mai intamplat asta cred ca a fost la Ingerul Noptii..). Si totodata se mai numara si printre la fel de putinele carti la care prima jumatate m-a cam plictisit, pe cand a doua jumatate mi s-a parut…wow!. Aici nu mi-a placut prima parte din simplul motiv ca nu m-am regasit absolut deloc in ce citeam. Totul mi se parea stupid, iar eu n-as alege niciodata factiunea pe care a ales-o Tris. Ma bucur ca mi-am schimbat parerea despre carte pe parcurs, desi treaba cu ce factiune as alege a ramas la fel :). Prietenie scrie pe mine:)).

N-am de gand sa va mai povestesc despre actiune, intai pentru ca probabil deja stiti despre factiuni si despre Tris (fie ca ati citit cartea, fie din alte recenzii ori din descrierea cartii) si in al doilea rand pentru ca nu asta mi s-a parut important la Divergent. Cartea Veronicai Roth are intelesuri ascunse si e printre cele mai profunde carti pe care le-am citit… si stiti ca eu iubesc cartile profunde, fie ca sunt povesti de dragoste sau nu, iar aici avem parte din plin de ambele <3. Eu am vazut lumea creata de autoare ca pe o metafora a realitatii, asa rea si corupta cum o stim. Iar fiecare factiune reprezinta o categorie de oameni peste care putem da oricand. Iar Tris e nonconformista care refuza sa vada ceea ce ii dicteaza altii sa vada. E ciudat cum doua lucruri ce par atat de diferite (cu sunt realitatea si aceasta distopie) pot avea exact aceeasi baza…

Nu stiu cat de legata de carte o sa vi se para recenzia celor ce inca nu ati citit Divergent, dar poate veti intelege mai bine ce am vrut sa spun dupa ce dati gata cartea :). Iar eu va sfatuiesc sa faceti asta in curand, pentru ca merita cu varf si indesat, iar eu nu spun asta despre orice carte 'fenomen' :)

Photobucket

15 comentarii (+add yours?)

  1. roxtao
    Iun 14, 2012 @ 12:11:11

    In sfarsit :D De cand asteptam sa o citesti ca sa iti aflu parerea! Frumoasa recenzia, ai pus accentul pe niste aspecte la care chiar nu ma gandisem pana acum!
    Si apropo, nici mie nu mi-a placut inceputul. Nu stiu daca a fost din cauza ca era prima carte citita in engleza si mi-a fost mai greu sa ma obisnuiesc sau pur si simplu pentru ca nu e foarte interesanta. Dar odata ce am trecut de un anumit punct, am uitat complet de orice, inclusiv ca nu este in romana :))

    Răspunde

  2. Patty
    Iun 14, 2012 @ 17:37:47

    Si mie mi-a placut mult cartea. Four mi s-a parut… delicios. Mi-am facut odata un tesc si mi-a iesit ca ar trebui sa fiu in factiunea Eruditilor :)). Vorba ta, cred ca mi-ar fi placut in factiunea Prieteniei. Oricum, abia astept sa apara „Insurgent”! :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 14, 2012 @ 23:12:30

      Am facut si eu testul, presupun ca te referi la cel care e si pe blogul Leda :). Si testul ala tot la Prietenie m-a trimis :)). Si daaaa, nici eu nu mai pot astepta sa apara Insurgent <333

      Răspunde

  3. Rose
    Iun 14, 2012 @ 20:59:28

    Eram foarte curioasă de părerea ta; de obicei avem aceleaşi gusturi la cărţi. Eu n-am citit încă Divergent (uneori cred că am rămas singura de pe Terra care nu a citit-o încă..). Am auzit că Four seamănă mult cu Dimitri, adevărat, adevărat? :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 14, 2012 @ 23:16:57

      Aaa, sincer, pana sa-mi spui asta nici nu m-am gandit sa-i aseman in vreun fel pe cei doi..dar acum ca ai pomenit de asta…Da, cred ca seamana destul de mult.. Mai ales ca amandoi sunt in aceeasi situatie de a fi indragostiti de o eleva a lor :). Si ca tot veni vorba de Four..Da’ tu de unde stii ca de el o sa se indragosteasca Tris?:)) Uite de-aia nu prea citesc eu recenziile cartilor pe care inca nu le-am citit, dar imi doresc:)). Eu nu stiam de cine o sa se indragosteasca, dar recunosc ca a fost destul de previzibil..multe chestii in Divergent au fost destul de previzibile, dar tot iubesc cartea <33

      Răspunde

  4. DORICE
    Iun 14, 2012 @ 21:21:03

    Intr-adevar, Four este unul dintre personajele care m-a marcat. Nu stiu de ce… pur si simplu… Tris mi se pare cam stearsa, dar presupun ca asta a fost si ideea.
    Cartea per ansamblu mi-a placut… Dar partea cu razboiul mai putin, mi-a placut mai mult partea in care ei se antrenau, partea cu testele fricii, mai ales ale lui Four… partea cu pac pac si bum bum, mai putin, dar abia astept continuarea.

    Răspunde

  5. vanillamiki
    Iun 16, 2012 @ 12:01:05

    De-abia asteptam sa aud parerea ta despre carte :) Si mie mi-a placut mult mult de tot, inainte sa o citesc nu mi se parea cine stie ce, dar ma bucur ca m-am gandit sa ii dau o sansa, a fost o poveste pe care nu o voi uita prea curand <3

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 17, 2012 @ 12:24:21

      Eu am cumparat-o numai pentru ca eram curioasa de ce tulbura atat blogosfera:)). Dar a mai durat ceva pana sa o citesc. Intai a citit-o mama si m-a batut la cap pana am citit-o si eu:)).

      Răspunde

      • vanillamiki
        Iun 17, 2012 @ 21:20:05

        Wow, mama ta citeste carti YA ? Cand am rugat-o pe mama sa imi ia Fior, se uita luuuung la coperta ca scria ‘seria lupii din mercy falls’ si se minuna ca citesc carti cu varcolaci :))) De-abia am convins-o sa citeasca Jocurile Foamei

      • Sayuki
        Iun 18, 2012 @ 00:03:51

        Da, mama mi-a citit mare parte din biblioteca :) Eu tot incerc sa o conving sa citeasca Jocurile Foamei dar nu vrea ca zice ca suna naspa si n-o atrage deloc:)). A inceput o data primul volum, dar l-a lasat repede cand am facut rost de nu mai stiu ce carte pe care vroia sa o citeasca:))

  6. deea005
    Iul 10, 2012 @ 00:43:18

    Chiar acum citesc cartea si imi place foarte mult :X A reusit sa ma captiveze inca de la inceput .Daca as fi fost in locul lui Tris cred ca as fi facut aceiasi alegere ca ea ,sunt o fire mai nebuna de felul meu si imi placea adrenalina .Desi in carte nu m-a surprins deloc alegerea ei inca de la inceput autoarea a acordat o atentie mai speciala aceste factiuni prin gandurile lui Tirs indreptate spre ei sau chiar cand le observa comportamentul nebunesc .Recunosc ca nici pe mine nu m-a atras deloc la inceput in principiu din cauza copertii :)) si nici subiectul nu parea unul wow pentru a ma face atat de dornica sa o citesc dar acum nu o mai pot lasa din mana .

    Răspunde

  7. sara
    Dec 01, 2012 @ 20:30:17

    buna ,te rog poti sa-mi spui si mie cand apare vol.3 ?stiu ca la noi deabea a aparut cartea dar chiar nu mai pot astepta!!Si am auzit ca ar fi ceva despre un film,(ma asteptam eu la asa ceva pt ca aceasta carte e fantastica)asa ca ai stii cand apare ,iar mai sus spuneai ceva despre un test da la leda si vreau si eu sa-l fac dar nu-l gasesc.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

