Recenzie~ Mandrie si prejudecata de Jane Austen

De ceva timp imi doream sa citesc celebra “Mandrie si prejudecata”, dar nu prea indrazneam sa o mai incep, dupa cateva incercari nereusite de a citi carti clasice. M-am lasat convinsa ce intr-adevar vreau sa o citesc abia dupa ce am vazut ecranizarea (cea din 2005), care mi-a placut mult (desi mai tarziu am regretat ca nu am vazut-o dupa ce am citit romanul si nu inainte…).

Fie ca a citit sau nu cartea ori a vazut sau nu filmul, toata lumea care are o oarecare legatura cu literatura trebuie sa fi auzit de celebrul cuplu format de Elizabeth Bennet si domnul Darcy; ea – o tanara plina de prejudecati dintr-o familie nu foarte instarita, el – un barbat cu un venit foarte mare si, desigur, plin de mandrie. Desi aflasem deja din film ce avea sa se intample cu fiecare personaj al romanului, asta nu a stirbit cu nimic frumusetea cartii. M-am lasat inca o data fascinata de povestea Elizei si a lui Darcy, de felul in care sentimentele ei in legaura cu el se tot schimba, incepand cu momentul in care jura ca nu va dansa niciodata cu el la vreun bal si pana la final. Daca sentimentele ar fi fost culori, Elizabeth ar fi traversat intreg curcubeul.

Dar ceea ce mi-a placut cel mai mult la “Mandrie si Prejudecata” si care nu putea fi redat in film a fost limbajul lui Jane Austen, care m-a impresionat profound. Daca n-as fi stiut, nu mi-as fi dat seama ca romanul a fost scris cu aproximativ 200 de ani in urma. Mi s-a spus ca scriitoarea are un limbaj destul de greoi. Ei bine, eu nu cred asta. Jane Austen are un limbaj frumos, elevat, asa cum ar trebui sa aibe un adevarat scriitor si pe care eu, obisnuita cu modul destul de simplu de a scrie al autorilor contemporani de romane pentru adolescenti, l-am adorat.

Recenzie sponsorizata de libraria online Elefant.

Photobucket

9 comentarii (+add yours?)

  1. Rose
    Mai 25, 2012 @ 20:03:37

    Sună interesant, dar, totuşi, cred că am s-o las pe mai târziu :)

    Răspunde

  2. Patty
    Mai 25, 2012 @ 20:29:35

    Am citit-o mai demu;t si mi-a placut foarte mult.Iti recomand si „Ratiune si simtire” :)

    Răspunde

  3. laura8402
    Mai 26, 2012 @ 13:38:45

    Am auzit si eu bineinteles de carte si intr-o perioada chiar m-am gandit sa o citesc, dar aveam prea multe carti in biblioteca care aveau prioritate. Cred ca o sa o citesc in vacanta de vara, cand o sa fiu plecata si nu voi putea lua biblioteca cu mine :)) O recenzie foarte draguta si chiar m-a facut sa imi doresc si mai mult sa citesc cartea!

    Răspunde

  4. Ghost Painter
    Mai 26, 2012 @ 20:40:05

    „Jane Austen are un limbaj frumos, elevat, asa cum ar trebui sa aibe un adevarat scriitor ” Acum inteleg de ce se spune ca Jane Austen a influentat stilul lui Anne Rice :x

    Răspunde

  5. saravis
    Aug 20, 2012 @ 23:02:33

    E una dintre cărţile mele preferate. Şi nr. 1 a mamei. Mama a şi fost cea care mi-a recomandat cartea, spunând că dacă vreau ceva de dragoste, să nu mă prostesc cu cărţi contemporane, şi să pun mâna să citesc de Jane Austen. Mândrie şi prejudecată a fost cea mai groasă, deci o adevărată provocare pentru mine.
    Eu îl ador pe domnul Darcy, este personajul meu principal şi cred că avem destul de multe în comun.
    Mama mi-a spus că am văzut şi filmul. Nu-mi mai aduc aminte şi nimic din carte nu mi-a părut cunoscut.

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 20, 2012 @ 23:09:16

      Si mie imi place mult cum scrie Jane Austen <3 Si mie mi-a recomandat mama Mandrie si Prejudecata, dar oricum vroiam sa o citesc dinainte…nu stiu de unde am auzit prima data de ea, dar am senzatia ca as stii de cartea asta dintotdeauna..nu stiu cum, de unde, de ce, pur si simplu am senzatia asta O.o..
      Ai mai citit alte titluri de-ale ei?:)

      Răspunde

  6. Patri
    Dec 22, 2012 @ 01:48:43

    Tocmai am citit-o si eu :) Este o carte senzationala, care m-a marcat prin povestea de dragoste dintre agera , dar lipsita de bani , ori de o mama care sa dispuna de inteligenta ori bun simt , Elizabeth , si domnul Darcy , fara doar si poate personajul cel mai complex.
    Cat priveste felul in care a fost scrisa cartea , nu pot sa nu remarc modul sarcastic prin care a prezentat autoarea obiceiurile mamei lui Elizabeth sau a surorii ei mici . Recomand !

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

