Recenzie~ Forever de Maggie Stiefvater

Si iata ca am ajuns si la Forever, finalul seriei Lupii din Mercy Falls – lucru pentru care trebuie sa-i multumesc librariei online Libris <3 – , una dintre cele mai frumoase serii pe care le-am citit… si una dintre putinele pe care le-am terminat – ca deh, in ziua de azi la majoritatea seriilor autorii par ca nu se mai satura de scris n’spe mii de volume -.

O noua amenintare pandeste haita de varcolaci din Mercy Falls si de data asta e mai mai periculos decat ceea ce poate face temperatura scazuta. Tatal lui Isabel inca mai vrea sa se asigure ca nici un alt locuitor nu va mai avea aceeasi soarta ca si Jack. Faptul ca Grace si Olivia sunt date disparute iar trupul unei fete este gasit in padure, atacat de lupi, nu fac decat sa il ajute in obtinerea unei aprobari de a vana toata haita, pana atunci protejate de lege.

Pe de alta parte, Sam, Cole, Grace si Isabel lucreaza impreuna pentru a salva lupii, pentru a gasi o solutie, un fel in care sa ii poata muta intr-o alta padure, scapandu-i de amenintarea gloantelor. Evident ca vor reusi, dar cu ce pret?

Daca ar fi sa fac nu top al volumelor seriei, Forever ar fi pe locul 2. Mi-a placut muuult, mai mult decat Linger, dar totusi nu la fel de mult ca Fior <3. Raman la parerea mea ca prima carte e cea mai buna din serie.

In Forever am observat cat de mult s-a schimbat fiecare personaj de-a lungul seriei, dar mai ales Sam. Desi a ramas acelasi baiat sentimental ca in prima carte, s-a maturizat mult pana la final. „He was such a different person than the one that I had first met, bleeding on my back doorstep. That Sam had been shy, naive, gentle, lost in his songs and his words, and I’d always love that version of him. But it was OK, this change. That Sam couldn’t have survived this. For that matter, the Grace I’d been then couldn’t have.”

Imi pare rau ca s-a terminat, dar sunt sigura ca peste mai mult sau mai putin timp voi reciti seria. Am citit deja primul volum de doua ori si tot as vrea sa il mai citesc si a treia oara <3. Asa cum a spus Maggie la sfarsitul notei autorului, „so this is goodbye to Mercy Falls” :(…deocamdata <3.

Photobucket

24 comentarii (+add yours?)

  1. roxtao
    Mai 06, 2012 @ 20:18:40

    Mi-a placut comentariul referitor la seriile interminabile. Am observat si eu tendinta asta. Si e pacat, pentru ca de foarte multe ori ultimele volume ajung sa fie destul de slabe si astfel nu numai ca te simti usor plictisit, dar ramai si cu impresia ca seria nu este atat de buna pe cat ar fi putut fi daca se incheia mai repede.
    Si tot apropo de asta, nu e prima oara cand imi atrage atentia cate o observatie de-a ta dezarmant de sincera. Imi place ca spui mereu lucrurilor pe nume, chiar daca unii ar putea sa nu fie de acord cu ele.

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 07, 2012 @ 22:32:44

      Hi hi, imi place cand observa lumea observatiile pe care le fac, chiar daca eu nu le observ :)). Le fac din obisnuita, fara sa-mi dau seama :))… Sunt obisnuita sa fiu sincera pentru ca nu-mi pasa ce crede lumea despre mine..

      Răspunde

  2. Niahara
    Mai 06, 2012 @ 23:16:23

    Sunt de acord cu tine in privinta seriilor care nu se mai termina. Singura serie mai lunga ce mi-a placut cu adevarat a fost Harry Potter pentru ca J.K. s-a priceput de minune sa umple cititoruld e trepidatie in privinta urmatorului roman ( plus ca trebuiau sa fie 7 romane asta se stia de la inceput ). Insa, destul de multe alte serii m-au deturnat pentru ca au foarte multe romane deja si par sa continue la nesfarsit. Nu stiu, eu sunt fana a clasicelor trilogii sau chiar a seriilor de doua romane.

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 07, 2012 @ 22:49:39

      Era doar o observatie, nu neaparat ca am ceva impotriva seriilor cu n’spe mii de volume :). Eu n-am nici o problema cu ele, atata timp cat imi plac, as citi la nesfarsit despre aceleasi personaje <3. Dar nu intotdeauna seria e asa grozava..atunci apar probleme,,dar si aici parerile sunt impartite. Ca de exemplu, eu nu cred ca Micutele Mincinoase e o serie atat de grozava incat sa ii fie publicate 12 volume, sau cate are..dar poate sunt altii carora le place mult seria :S..Sau pe multi i-am vazut spunand ca Jurnalele Vampirilor are prea multe volume. Okay, si eu spun ca ar fi fost mai bine daca ramaneau doar primele 4 si ca ciclul Intoarcerea nu e cine stie ce..si totusi…se pare ca inimioara mea crede altceva, pentru ca nu mai putea de bucurie cand am vazut ca Leda publica si urmatorul volum luna asta :))

      Răspunde

      • Niahara
        Mai 07, 2012 @ 23:02:02

        Da si eu am avut aceeasi parere apropo de Jurnalele Vampirilor, dar tot cred ca voi lua si noul volum ce urmeaza a fi publicat :D

      • Sayuki
        Mai 07, 2012 @ 23:07:08

        Cu sau fara o gramada de volume, tot ramane una dintre seriile mele preferate <3. S'apoi…mor de curiozitate sa aflu daca se mai intampla ceva cu Damon :))

  3. Rose
    Mai 07, 2012 @ 09:09:15

    Abia astept sa apara Linger <3 Imi e asa dor de Sam si Grace..

    Răspunde

  4. vanillamiki
    Mai 07, 2012 @ 09:29:22

    Sper ca cei de la Rao sa duca seria asta pana la capat :(

    Răspunde

  5. Patty
    Mai 07, 2012 @ 16:44:01

    Superba recenzie, plina de onestitate. Ai multa dreptate in legatura cu seriile interminabile, si ma bucur ca „Lupii din Mercy Falls” este o trilogie.

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 07, 2012 @ 22:51:42

      Merci :)
      Da, si eu ma bucur ca e trilogie, pentru ca in 3 volume autoarea n-a avut timp sa strice seria, dar imi pare si rau, pentru ca….s-a terminat :(

      Răspunde

  6. Alexa.
    Sep 09, 2012 @ 22:34:52

    Heei Sayuki, am citit primul volum, iar acum l-am luat pe al 2 lea…”Fior” m-a cucerit, iar acum simt ca ceva lipseste, Ma simt imcompleta si imi pare atat de rau ca l-am terminat. Am vazut ca al doi-lea volum nu se termina cu „happy end” ..dar vreau sa te intreb, toate seria, spune-mi te rog ca ultimul vomul se termina cu bine :)) altfel nu stiu ce am sa ma fac -.-. Ador seria asta, mi-a atins sufletul si imi pare rau ca nu pot pune mana inca pe Forever..;(
    Imi plac recenziile tale, m-am hotarat sa cumpar cartea dupa ce am citit recenzia ta la Fior , ar trebuii sa-ti multumesc :)).

    Răspunde

  7. Alexa.
    Sep 09, 2012 @ 23:45:59

    Acum, desi e tarziu[ miez de noapte] ma gandesc daca sa ma apuc de Linger /Sovaire sau nu.. Termin cartile prea redepe si apoi regret (>.<).,*pout*
    „ Sunt curioasa, cartea are la fel de multe scene cute/de love ca in Fior? <3 ptr ca cei doi sunt atat de adorabili impreuna.
    O..si am citit acum la unele comentarii, chiar se va face un film dupa carte? o,o

    Răspunde

    • Sayuki
      Sep 11, 2012 @ 17:04:01

      Si Sovaire are scene dragute, dar nu la fel de multe ca in Fior…motiv pentru care mi-a placut mai mult primul volum:).
      Asa se aude, ca se va face film, dar alte detalii nu stiu :-??…

      Răspunde

  8. Alexa.
    Sep 15, 2012 @ 16:22:03

    Am terminat de citit Sovaire..la final am reactionat la fel ca tine „Cum ai putut face astaa?!” Mi-a placut, dar s-a terminat putin tragic. Acum..presupun ca voi comanda si eu Forever fiindca nu a aparut in librarii. Sunt curioasa de ce se intampla in continuare.
    Mi se pare cea mai grozava serie <3 o ador. Ramane pe primul loc dintre toate citite…
    Si..as vrea un film, dar nu cred ca ar putea avea un impact asupra mea la fel de intens precum cartea.

    Răspunde

  9. sara
    Noi 30, 2012 @ 09:27:28

    buna ,chiar as vrea sa stiu cand apare si la noi ,mi-au placut la nebunie toate celelalte vol.

    Răspunde

  10. sara
    Noi 30, 2012 @ 15:05:32

    si sti cum se va termina cartea ?

    Răspunde

  11. Alesia Alexandra
    Dec 10, 2012 @ 22:57:46

    De unde pot lua si eu „Forever”?Sau unde o pot citi online?Nu conteaza daca in engleza sau in romana,dar mor de nerabdare sa o citesc.

    Răspunde

  12. Misy Mehrsa
    Sep 08, 2013 @ 17:04:25

    Recenzia e scrisa foarte bine, dar as dori sa aflu daca relatia dintre Cole si Isabel ramane la fel de stranie si de ciudata, sau daca devine mai profunda! Mersi! ;)

    Răspunde

    • Sayuki
      Sep 09, 2013 @ 13:37:12

      Ah, sincer nici nu stiu ce sa zic de relatia lor…Pe de o parte ca nu mai tine minte prea multe detalii, pe de alta ca si din ce imi amintesc, tot nu stiu ce sa spun… Da, relatia lor evolueaza, dar…exista un dar:))

      Răspunde

  13. Is.
    Mai 11, 2015 @ 22:06:06

    Ști cumva când apare și forever tradusa în romana, am terminat primele doua volume acum o luna și tot aștept sa apară.

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 13, 2015 @ 10:12:33

      Eu le-am terminat acum trei ani si am renunțat să mai aștept.. Într-o vreme cei de la Rao anunțaseră că o să publice continuarile mai multor serii aflate în aceeași situație ca Lupii din Mercy Falls, dar de-acolo și până la a vedea cărțile în librării, dacă se va mai întâmpla asta vreodată, nu știu cât mai e de așteptat..

      Răspunde

  14. Te.
    Iun 21, 2015 @ 16:58:56

    Si eu am tot recitit cartile din seria „Lupii din Mercy Falls” si din alte serii de cativa ani…Nu mi se pare corect ca tocmai ultimele volume nu mai sunt traduse in romana (Le-as putea citi si in engleza, dar odata ce am inceput lectura in limba mea, nu mai e acelasi lucru ). Crezi ca am putea face ceva in legatura cu asta?

    Răspunde

  15. Spdasinul Andrei
    Aug 15, 2015 @ 09:50:28

    Poate sa imi spuna cineva cand o sa apara traducerea in limba romana sau macar de unde o pot citi online in romana?

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

