Pride and Prejudice…

Sau ce-am facut aseara in loc sa scriu recenzia pentru Elixirul Vietii :)). De doua zile spun ca o scriu…sper ca pana diseara, totusi, am sa reusesc :).
In fine, revenim la Mandrie si Prejudecata… De mult vreau sa citesc cartea. Dar tot timpul am o retinere, pentru ca pana acum n-am avut o experienta prea placuta cu cartile clasice. Adica putinele pe care le-am incercat (La rascruce de vanturi, La sud de paradis si altele romanesti) n-am reusit sa o duc pe niciuna la bun sfarsit. Totusi, sunt hotarata sa citesc cartea asta..cel tarziu in vara. Si inainte tineam neaparat sa o citesc (dintre cartile clasice, intotdeauna asta m-a atras cel mai tare) dar acum si mai mult, pentru ca am vazut si filmul *cel din 2005* si mi-a placut <3. Nu pot sa-l compar cu cartea, asa cum fac de obicei, ca doar am zis deja de nu stiu cate ori ca n-am citit-o. Dar mi s-a parut dragut. M-a trimis in acea epoca apusa pe care daca as combina-o cu tehnologia de acum si din viitor, ar fi lumea mea perfecta <3. Am fost martora la povestea de dragoste dintre Elizabeth si Dl. Darcy (care app, a fost tare draguta <33 ). Singurul lucru care nu mi-a placut a fost sfarsitul. Adica…nu, nu a fost un sfarsit urat, ci unul perfect, dar a parut neterminat totusi…mai trebuia s-o lungeasca si ei macar un minut-doua acolo…ca parca prea m-a lasat asa, in aer, desi spune ce se va intampla in continuare..
In fine, voi ati vazut filmul? Sau ati citit cartea? Pareri, careva? :)


Photobucket

13 comentarii (+add yours?)

  1. bookish girl
    Apr 14, 2012 @ 13:23:28

    Cartea uf, e de neuitat, filmul din 2005 nu mi-a placut, in schimb miniseria din 1985,parca daca nu ma insel este muuult mai buna. O gasesti pe vplay daca vrei sa o vezi. Chiar mi-ai facut pofta de niste Austen…

    Răspunde

  2. Heidi
    Apr 14, 2012 @ 13:28:34

    Am citit cartea si mi-a placut foarte mult si cred ca si tie iti va placea:)…cat despre film, inca nu l-am vazut dar presupun ca e frumos.

    Răspunde

  3. Adina09
    Apr 14, 2012 @ 13:40:55

    Am citit cartea si am fost foarte curioasa sa o vad pe Keira Knightley in roulul lui Elizabeth:X..pana la urma m-am uitat la film,care mi s-a parut foarte dragut,dar care,ca de obicei,nu se compara cu cartea..pentru ca ea transmite sentimentele personajelor muult mai profund.deci,merita sa citesti cartea:>….si cred ca jane austen este mult mai draguta decat ceilalti clasici,care au niste carti atat de complicate 8-|

    Răspunde

  4. dark_eyes
    Apr 14, 2012 @ 13:47:03

    Hmm, mie mi-a placut cartea enorm. Totusi, sa incepi clasicele cu „Mandrie si prejudecata” este destul de greu… eu te sfatuiesc sa citesti prima oara Jane Eyre (Charlotte Bronte, are un stil diferit de Emily, nu te speria) si Pe aripile vantului (Margaret Mitchell, care scrie simplu si foarte frumos). Apoi poti sa te apuci de Jane Austen, care cu siguranta scrie mult mai complex, dar foarte frumos si emotiv.
    Spor la citit si Paste fericit! :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Apr 14, 2012 @ 23:43:42

      Merci de sfat. Pe aripile vantului si Jane Eyre sunt celelalte doua clasice pe care tin sa le citesc <3. Doar ce am vazut un pic mai devreme filmul Jane Eyre si e destul de dragut incat sa ma faca sa vreau si mai mult cartea <3

      Răspunde

  5. dorice1987
    Apr 14, 2012 @ 15:50:39

    Adevarul e ca nu am citit Mandrie si prejudecata, dar am incercat sa citesc Persuasiune. Sorumea are o pasiune pentru Austen, dar drept sa iti spun nu am reusit sa citesc nici Persuasiune pentru ca limbajul mi s-a parut foarte foarte dificil. Poate nu am incercat eu cu destula sarguinta. Iar eu am citit si ceva carti clasice la viata mea. De exemplu cartile lui Dumas mi se par geniale si nu sunt nici ele foarte simple.
    Poate e cazul sa mai incerc Austen, acum ca sunt mai „mare” :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Apr 14, 2012 @ 23:47:18

      Eu de Dumas am incercat doar Cei trei muschetari acum vreo 2 ani si ceva cand pasiunea pentru lectura nu era chiar asa mare :). Dar nici aici n-am reusit sa termin al doilea volum. Primul mi-a placut dar la al doilea m-am oprit unde a inceput sa vorbeasca numai de razboi si lupte…Tare curioasa sunt daca am sa apuc ziua in care voi citi pana la capat o carte in care vorbeste despre razboi…

      Răspunde

  6. deea97
    Apr 14, 2012 @ 22:49:54

    Nu am citit cartea dar stiu ca mi-a placut filmul .Vreau sa o citesc in vara cand o sa am mai mult timp ,acum citesc Jane Eyre pe care o ador :X . Desi e cam greu de citit are multa descriere si mai putin dialog cu siguranta merita citita si daca iti mai ramane timp in vacanta asta te sfatuiesc sa te apuci sa o citesti .La inceput nici mie nu mi-sa parut cine stie ce ,de abia am reusit sa citesc primele 100 de pagini .Dar pe cat e de plictisitoare la inceput pe atat devine de captivanta mai tarziu .

    Răspunde

    • Sayuki
      Apr 14, 2012 @ 23:50:24

      Si eu vreau sa incerc si Jane Eyre. Mda, stiu cum e, exact ceea ce spui tu aici patesc eu cu Panza de paianjen, ca daca nu m-am luptat atat cu ea si abia o citesc…Abia am citit 200 de pagini in 3 zile dar parca devine tot mai interesanta <3

      Răspunde

  7. deea97
    Apr 14, 2012 @ 23:55:30

    Sunt grele dar dupa parerea mea chiar trebuie citite .Literatura clasica ne infatiseaza cel mai bine dragostea adevarata aratandu-ne o alta latura decat cea pe care o descoperim noi in cartile din ziua de azi .Acolo e incocenta si sfioasa ,se dezvolta incet dar patrunde adanc in sufletele personajele <3

    Răspunde

  8. rosia_lady
    Apr 20, 2012 @ 13:47:57

    am citit cartea si e geniala….incearca si Ratiune si simtire ….e scrisa tot de Jane Austen….sau Emma ..geniala si funny

    Răspunde

  9. razvancordea
    Dec 20, 2012 @ 21:18:27

    Astazi m-am suparat ca nu mi-a ajuns comanda facuta de carti (se pare ca in Belgia merge mai greu ca in Romania) asa ca am rascolit putin biblioteca …dar prea multe carti in limbi ce nu le inteleg.Sora mea a propus sa citesc Pride and Prejudice…printre putinele carti in engleza.Tu m-ai convins sa o citesc.Sper sa va si multumesc dupa ce o termin

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

