Recenzie ~ Invocarea de Kelley Armstrong

Invocarea este primul volum al seriei „Forţele Răului Absolut”. Şi atât în această carte cât şi în celelalte două volume ale trilogiei este limpede că, în copilărie, „daca lui Kelley Armstrong i se cerea să scrie o poveste despre fetiţe şi păpuşi, în istorisirea ei apăreau în mod invariabil fete transformate în stafii şi păpuşi malefice, spre groaza şi disperarea profesorilor ei. Dar toare eforturile de a o convinge să creeze poveşti „normale” au eşuat.”

Chloe Saunders ducea o viaţă destul de obişnuită la cei cincisprezece ani ai ei. Asta până într-o zi, când începe să vadă oameni pe care nimeni altcineva nu îi mai putea vedea – oameni morţi, avea să afle mai târziu… Însă toţi o înţeleg greşit şi ajunge să fie internată într-un sanatoriu, împreună cu alţi adolescenţi despre care se presupunea că sufereau de diferite boli mintale. Însă nu trece mult până când Chloe şi noii săi prieteni află că sanatoriul nu era deloc ceea ce vroia să pară iar povestea cu bolile era doar atât: o poveste; o acoperire pentru ceva mult mai groaznic…

Pe lângă faptul că acţiunea are un ritm alert care te face să te întrebi mereu ce se va întâmpla în pagina urmatoare, povestea fiind, de asemenea, plină de suspans, Invocarea este un roman ce are şi câteva nuanţe de horror, în scene menite să te facă să trăieşti alături de eroină, să fi la fel de înfricoşat ca şi ea, inima ta să bată la fel de puternic ca a ei. Seria lui Kelley Armstrong e ceva foarte diferit faţă de toate romanele paranormal romance sau urban fantasy publicate la noi care mi-au fost date să le citesc. Singurul lucru pe care i-l pot reproşa este faptul ca lasa de dorit la capitolul romance. Totuşi, se află pe lista cărţilor cărora le acord punctaj maxim şi despre care spun ca trebuie neapărat citite!