Recenzie~ Vei fi acolo?

704075l-202x0-w-08e4a837 Am vrut sa citesc Vei fi acolo? dupa ce am citit Fata de Hartie, tot de Guillaume Musso si, avand in vedere ca aceea mi-a placut, am avut oarecare asteptari si de data asta; nu foarte mari, dar oricum. Din pacate nu a reusit sa se ridice la nivelul asteptarilor mele. Dar nu spun asta in sensul ca nu mi-a placut –pentru ca mi-a placut- ci in sensul ca eu vroiam altceva.

Am sa compar in continuare cele doua romane si am sa spun ca Fata de Hartie mi-a placut mai mult pentru ca e mai plina de actiune (zise Sayuki, iubitoarea de carti ce nu se bazeaza pe actiune) si o are ca personaj pe Billie, o fata traznita care ramane in memoria ta si dup ace termini de citit cartea, pe cand, desi actiunea demareaza inca din primele pagini si in Vei fi acolo?, totusi nu a reusit sa imi capteze atentia pana nu s-a ajuns in punctual culminant, abia atunci a venit momentul in care nu ma mai opream din citit. Cat despre personaje, nu a fost niciunul care sa ma atraga in mod deosebit, niciunul care sa imi bantuie gandurile nici acum nici mai tarziu.

Pe scurt, cartea este despre calatorii in timp. Elliott, cel de 60 de ani, primeste 10 pastile magice, fiecare avand puterea de a-l transporta cu 30 de ani in trecut. Astfel, i se ofera sansa de a-i salva viata femeii iubite. Dar intrebarea e daca vrea intr-adevar sa faca asta, avand in vedere ca daca ea ar fi trait, atunci fiica lui nu s-ar fi nascut niciodata. Deci personajul nostru este prins intre cele doua persoane pe care le iubeste cel mai mult pe lume, incercarea de a o salva pe una insemnand sacrificarea vietii celeilalte, si invers.

Dragut, pe alocuri amuzant, dar trist si profound in acelasi timp. Cam asa as putea descrie romanul lui Guillaume Musso. Nu o lectura exceptionala, dar merita citit :). Si pentru ca nu pot incheia recenzia inainte sa spun ce mi s-a parut amuzant si stupid in acelasi timp la romanul asta: Intr-una din calatoriile lui Elliott cel de 60 de ani in trecut, si-a luat mobilul cu el. Matt cel de 60 de ani, prietenul lui, l-a sunat atunci si la telefon a raspuns Elliott cel de 30 de ani, din ’76. Okay. Chestia asta cu sunatul in trecut mi se pare o absurditate totala O.o.. Si mai e un lucru absurd, dar e mai la final si nu vreau sa divulge prea ulte aici, asa ca imi tin gura :).

Recenzia face parte din campania vALLuntar iniţiată de Grupul Editorial ALL
:)