M-am inzapezit…

Doar la figurat…m-am inzapezit in Enigma Otiliei pe care a trebuit sa citesc jumate de carte si sa fac si rezumat pe capitole de sambata si pana azi, m-am inzapezit in comentariile la Ion *zau ca de-ar fi trait inca Rebreanu, i l-as fi bagat pe Ion pe gat cu tot cu referintele critice de la sfarsit…*, m-am inzapezit in somn si weekend-ul asta urmeaza sa ma inzapezesc si in 30 si ceva de pagini de word pline doar cu teoria pc-ului, ca luni iar am ECDL… Ete ca-i mijlocul iernii si ma inzapezesc in orice altceva doar in zapada nu :)). Dar n-am fost departe nici de asta. Azi, intr-un final am reusit sa o convingem pe directoare sa ne lase sa plecam cu 2 ore mai devreme pe astia din afara orasului (culmea, toti profesorii ne ziceau sa plecam, ca nu ne pun absente, se trezeste profa de TIC sa devina isterica *okay, e isterica in general..* si tipa la noi ca daca un sfert de clasa deja lipseste, o jumate e din afara orasului si vrea sa plece, ea cu cine mai face ora? da, atat de importanta ora de TIC…si a iesit o imbarligatura totala in care normal ca vina a picat pe noi). Dar de aici si pana la a ajunge in autobuz e cale lunga… Eram cu un coleg in fata mall-ului, la o intersectie de bulevarde, asteptand la semafor si..oh, Doamne, abia daca se distingea unde-i trotuar si unde-i sosea si Constanta arata de parca eram in vestul salbatic, asa ca in desene, cand bate vantul nisipul dintr-o parte in alta si din cand in cand mai trece cate un cocolos de ceva…doar ca acum era zapada. Si pe langa asta mai si ningea viscolit. Ar fi fost frumos de n-ar fi fost vantu’ ala…dar asta-i iarna :). Tot ce mai trebuie e sa racesc, ca inca n-am reusit, desi aseara am mers o statie pe jos prin ploaie, am stat cu parul ud in curentul din autobuz, apoi am ajuns acasa si am mancat inghetata..nu mai zic de zapada de azi…dar asa se intampla, probabil o sa racesc cand se imbunatateste vremea, ca de obicei :).

Acum, inainte sa ma reintorc la Otilia *hmm, tocmai am descoperit a doua carte din istoria lecturilor obligatorii care imi place, pe langa Invitatie la Vals* va mai aduc cateva noutati de la Leda, ca multe s-au intamplat cat am fost eu „inzapezita”… Dar in cel mult o saptamana promit ca revin la postat, ca am destule carti ce asteapta sa le fie scrise recenziile :).

Dar mai intai:

Pentru ca nu ma pot abtine. Adam Young scrie cele mai dragute versuri posibile xD.

Deeeeci, a aparut link-ul de precomanda pentru Taine de Sucub, urmatorul volum din seria Georgina Kincaid.

TAINE DE SUCUB, volumul 5 din seria Georgina Kincaid
de Richelle Mead

Georgina Kincaid se întoarce – la fel de spirituală, amuzantă, şi întotdeauna acolo unde există acţiune. Din nou o love story (cea veche?) şi tot soiul de răsuciri ciudate ale firului poveştii, la care se adaugă aceleaşi personaje secundare minunate – complicate uneori, ilare alteori, dar întotdeauna nişte adăugiri perfecte la fiecare întâmplare.
În cea de-a cincea aventură urbană efervescentă a Georginei, o entitate ameninţătoare o urmăreşte, invadându-i gândurile atunci când ea se simte deprimată şi aproape împingând-o la sinucidere. Nimeni nu ştie ce este acest „cântec de sirenă” – nici şeful ei, arhidemonul Jerome, şi nici prietenul ei Carter, îngerul. Evident, situaţia nu e deloc plăcută, mai ales când se suprapune cu apropierea nunţii lui Seth cu Maddie – unde Georgina va fi domnişoară de onoare!
În final, entitatea o va salva de tristeţea ei (de fapt, o va răpi), iar Georgina va fi obligată să treacă prin toate chinurile iadului – la propriu! – retrăind momente din trecutul său de muritoare, dar şi de nemuritoare, pentru ca entitatea să se hrănească din energia ei. Dar sunt oare toate aceste amintiri adevărate? Captivante şi în acelaşi timp emoţionante, ele ne arată cum a devenit Georgina ceea ce este ea azi, o răsfăţată a iadului, dar plină de compasiune şi înţelegere.
Sfârşitul – evident, plin de suspans, născând o mulţime de întrebări, deschizând tot soiul de posibilităţi – rămâne să îl afle cititorii…

Volumul are 384 de pagini, este cartonat, fără supracopertă, şi va avea preţul de listă de 39,90 lei. Cei care îl vor precomanda, vor beneficia de reducerea de 25% si de transport gratuit.

Cu acest penultim roman al seriei, aventurile eroinei noastre – şi a cărţilor (care le povestesc) pe piaţa românească – se apropie de final. Ultimul volum, Succubus Revealed, sperăm să fie publicat până la târgul din vară, Bookfest. Astfel, vom bifa încheierea celei de-a doua serii a lui Richelle Mead, după Academia Vampirilor.

*Click pe imagine pentru precomanda*

Apoi, aveti un concurs pentru cei ce precomanda cartea de care tocmai am amintit:

A aparut si link-ul de precomanda pentru Frenezia:

Si, in final, tot la Leda aveti un articol despre Inventia lui Hugo Cabret, atat cartea cat si viitorul film. Click aici ca sa-l cititi.

Si, la sfarsit, tot pentru ca nu ma pot abtine, va las alta melodie care mie imi place foaaaaarte mult *sper ca si voua :)*

Photobucket

13 comentarii (+add yours?)

  1. DORICE
    Ian 26, 2012 @ 20:12:44

    Ma bucur ca iti place Enigma Otiliei. Mie s-a parut o mare porcarie! Anyway, dupa ce am citit Eugenie Grandet de Balzac, mi-am dat seama ca descrierile lui Calinescu nu sunt deloc „balzaciene”! Cartea Eugenie Grandet mi s-a parut mult mai frumoasa! Si apoi am citit de Calinescu: Cartea nuntii. Cred ca are vreo 200 de pagini, dar mie mi-a placut mult mai mult decat Enigma Otiliei!
    Ma cam repet, da’ asta e, am ramas in pana de epitete acum! Spor la invatat!

    Răspunde

    • Sayuki
      Ian 26, 2012 @ 20:19:26

      Ne-a zis si profa ca-i roman balzacian si ne-a povestit cam ce inseamna asta…in fine, eu oricum ignor descrierile atunci cand descriu ceva urat sau care nu-mi place mie..iar casele de pe strada Antim nu sunt deloc frumoase…e felul meu de a vedea doar partile bune ale unei carti atunci cand o citesc :).
      Imi place de Felix si de Otilia si cand povesteste despre ei, dar restul personajelor mi se par insuportabile…
      Merci :)

      Răspunde

  2. Rose
    Ian 26, 2012 @ 20:32:03

    Succes la şcoală!
    Cred că am să încep şi eu Enigma Otiliei, dar nu sunt sigură. Dacă ţi-a plăcut, cred că o să-mi placă şi mie :)

    Răspunde

  3. roxtao
    Ian 26, 2012 @ 21:12:35

    Vaai, nu mi-a placut deloc Enigma Otiliei, numai personaje enervante in ea. Am citit-o prin liceu, acum destui ani, dar inca stramb din nas cand aud de ea! Cred ca pot sa numar pe degetele de la o mana cartile in care nu am gasit absolut nimic care sa imi placa, dar Enigma Otiliei este cu siguranta una dintre ele. In schimb Ion mi s-a parut draguta…am observat ca imi plac cartile despre Romania rurala de acum cateva decenii, mi se pare interesant sa observi diferentele de mentalitate, de stil de viata, etc, dintre prezent si trecut, dintre sat si oras. Daca ai chef sa mai faci o incercare cu astfel de carti, iti recomand Morometii sau Descult, cred ca au un stil mai accesibil decat Ion. Plus ca Moromete este un personaj genial, amuzant, intelept, naiv si siret in acelasi timp…:)

    Răspunde

    • Sayuki
      Ian 26, 2012 @ 21:34:26

      Vad ca parerea mea despre Ion e parerea ta despre Enigma Otiliei si invers :). Cred ca Ion e cea mai oribila carte pe care am citit-o vreodata…sau pe care am incercat sa o citesc, ca doar vreun sfert am citit-o in adevaratul sens al cuvantului…vreo jumatate am citit-o printre randuri si ultimul sfert nu l-am mai citit deloc. Bine ca mai exista si oameni binevoitori care posteaza pe scribd rezumatele pe capitole, exact asa cum vrea profa de romana. Cel putin jumate de clasa luase rezumatul de acolo, nu-i de mirare ca ne completam asa frumos unii pe altii cand trebuia sa povestim :)
      Morometii o sa trebuiasca sa o citesc si pe asta pana termin a X-a, fie ca vreau sa nu, ca primul volum e tot lectura obligatorie, dar asta o sa se intampla prin primavara, pana atunci mai avem Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi…

      Răspunde

      • roxtao
        Ian 26, 2012 @ 22:38:15

        :)) Daa, si eu ma gandisem sa scriu ca se pare ca avem gusturi diferite cand vine vorba de romane clasice. La cele fantasy cred ca parerile coincid intr-o masura mai mare.
        Cat despre Morometii, primul volum e mai ok intr-adevar, al doilea e incarcat cam mult cu politica si cred ca de asta nu a primit aceeasi atentie. Plus ca daca iti place primul volum, pe al doilea exista riscul sa il inchizi cu lacrimi in ochi, nu are chiar cel mai fericit final. Dar daca tot e obligatoriu sa il citesti pe primul, ar fi dragut sa iti scrii parerea, acum sunt curioasa cum o sa ti se para ;)
        Ultima noapte de dragoste…nu mi-a displacut, dar nici nu imi amintesc sa ma fi impresionat foarte tare. In mod ciudat, la Camil Petrescu am preferat dramele, Jocul ielelor (daca nu ma insel si pe asta o sa trebuiasca sa o citesti) si continuarea, Suflete tari. Desi in mod normal nu am nici o tangenta cu genul asta.
        Oricum, cred ca ar fi interesant sa faci si recenzii la cartile astea obligatorii, cred ca majoritatea administratorilor de bloguri „literare” se axeaza mai mult pe aparitiile noi si ai avea o chestie unica :)

  4. DORICE
    Ian 27, 2012 @ 17:08:50

    Si mie mi-a placut Ion! Si din Morometii doar primul volum, din al doilea nici nu imi amintesc prea multe lucruri asta pentru ca intr-adevar e plin de politica.
    Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi… hmm, cumva imi amintesc doar de prima parte cu noaptea de dragoste, partea cu razboi nu mi-o amintesc, oare de ce…? hm, a, da! pentru ca imediat ce am inceput-o mi-a „placut” atat de mult incat am adormit si nu am terminat-o! Mi-a placut mai mult Jocul ielelor si am mai citit o piesa de el da’ nu imi amintesc cum se numeste!
    Imi placea mai mult lectura suplimentara decat astea obligatorii.
    Dar oricum, l-ai studiat pe Bacovia? O adevarata „placere”!
    Ca sa nu mai zic de „Poema chiuvetei” :))))))
    Totusi, din lecturile astea obligatorii mi-a placut cel mai mult „Padurea Spanzuratilor” desi m-a urmarit o vreme finalul!

    Răspunde

  5. roxtao
    Ian 27, 2012 @ 17:24:56

    Buna Dorice ^_^ Nu sunt sigura daca , comentariul tau este pentru mine sau pentru Sayuki, dar eu iti raspund oricum :)
    Eu si poezia nu am fost niciodata prietene prea bune, cred ca doar poeziile alea patriotice ale lui Cosbuc (cred ca nici una nu e in programa scolara) m-au atins cu adevarat. Pana sa cresc mare mai aveam excese din alea patriotice (intre timp mi-am pierdut orice speranta, dar asta e alta poveste), asa ca mi s-au potrivit perfect. Dar orice alte poezii, mai ales cele prezentate in manuale mi s-au parut o pierdere de timp.
    Cat despre Padurea Spanzuratilor, cu rusine trebuie sa recunosc ca nu am citit-o. Exista cateva lecturi „obligatorii” pe care nu le-am citit la momentul potrivit: nu au intrat nici in lista de lecturi de la scoala (de cand cu manualele optionale), am avut mereu altceva mai interesant sau pur si simplu nu mi-au picat in mana, asa ca am acum o lista a rusinii cu carti pe care as vrea sa le citesc doar pentru ca sunt prea celebre si pe care mi se pare aproape jenant sa nu le fi citit. Dar parca nu imi vine sa ma apuc niciodata de ele, din acelasi motiv ca lista cu lecturi irezistibile si ne-clasice e mereu mai lunga ^_^

    Răspunde

  6. Anna
    Ian 27, 2012 @ 19:06:15

    Şi eu mă confrunt cu „Ion” în momentul ăsta. Îi urez de bine lui Rebreanu după fiecare pagină. :)) Şi da, ai dreptate, „Enigma Otiliei” chiar e drăguţă!

    Răspunde

  7. DORICE
    Ian 28, 2012 @ 09:36:58

    Comentariul era pentru amandoua!

    Răspunde

  8. Patty
    Ian 28, 2012 @ 17:21:23

    Cautand recenzii ale cartilor am dat peste blogul tau, care este minunat! Am observat ca si tu esti din acelasi judet ca si mine, ma bucur nespus ca mai intalnesc pe bloguri de profil si constanteni, nu numai aradeni sau bucuresteni ;)). Xoxo

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

