Recenzie~ Jurnalele Vampirilor #7 Intoarcerea: Miez de Noapte

Undeva la inceput de 2011 am inceput sa citesc seria Jurnalele Vampirilor. E prima serie cu vampiri pe care am citit-o vreodata iar primul volum, Trezirea, e si prima carte pe care am citit-o in anul care tocmai s-a terminat, daca ignor ce a trebuit citit pentru la scoala. In ajunul anului nou, tot repetandu-mi in minte Nu plange! Nu plange ! Nu plange ! si abia reusind sa ma abtin, citeam ultima carte din 2011. Ghici ciuperca ce-i ? Volumul 7 din Jurnalele Vampirilor, ultimul din ciclul Intoarcerea si totodata ultimul din serie (sau cel putin asa il consider eu).

Dupa ce am citit volumul 6 eram dezamagita, pentru ca nu prea mi-a placut si mi-era ca volumul 7 o sa fie cam la fel si o sa-mi stric de-a binelea parerea despre seria asta. Dar uite ca n-a fost asa. Actiunea, aventura, suspansul, locurile (dimensiunile/lumile) pe unde au trecut personajele, toate mi-au placut mult, desi pe ici pe colo au mai aparut exagerari (ca de exemplu, la un moment dat, personajele sunt atacate de o cobra uriasa formata din viermi lipiti intre ei. Cat de stupida si specifica unui desen animat/film prost poate fi chestia asta ? ). Dar in general chestia care nu mi-a placut sunt personajele. Adica ceea ce le-a facut autoarea, pentru ca era o vreme cand imi placeau toate. De-a lungul ultimelor 3 volume Elena a devenit atat de buna la suflet, de pura, de inteleapta, de… ecologista, ca mi se face rau. Iar celorlalte personaje le-a gasit la toate cate ceva paranormal. Daca il mai facea si pe Matt vreun soi de trol sau mai stiu eu ce, ar fi fost picatura care sa umple paharul. Asa ca la sfarsitul cartii singurele personaje pe care le mai plac sunt Bonnie si Damon.

Iar pe undeva intre ultimile 100 si ultimile 50 de pagini are loc o intorsatura de situatie cu care m-a tot chinuit autoarea pana la finalul cartii, de-mi venea sa infig un tarus de lemn in carte si apoi s-o bag pe foc, s-o omor asa ca pe un vampir, numai sa se opreasca o data. Pacat insa ca n-am nici tarus nici soba… Oricum, p-asta chiar am luat-o personal. Acum zau ca am ceva cu autoarea :)).

In final, cartea mi-a lasat un gust de film SF cu roboti (nu intrebati!) cu putina aroma de romance si horror, despre un cuplu de adolescenti si prietenii lor care incearca sa salveze lumea. Iar filmul asta e unul d-ala cu sfarsit epic in care unul dintre roboti, presupus complet scos din functiune, isi aprinde un beculet, semn ca nimic nu s-a terminat ; apoi intra genericul si te lasa undeva in aer. Haideti, sigur va suna cunoscuta descrierea asta ! Nu am nici cea mai mica idee de ce totusi mi-a placut cartea (i-as da cam 3-4 stelute din 5…). Poate e din cauza primelor 4 volume, pe care le ador si au valoare sentimentala si in subconstient am vrut sa-mi salvez cumva parerea despre serie, parere care scartaia dupa volumele 5 si 6. Nu stiu. Ramane un mister :). Oricum, daca v-au placut volumele din ciclul Intoarcerea, mai ales Suflete-Umbra, cred ca va va placea si acesta.

Photobucket

11 comentarii (+add yours?)

  1. Dee
    Ian 09, 2012 @ 23:56:44

    geniala seria! Am citit-o pe nerasuflate :D

    Răspunde

  2. Baby.Blue
    Ian 22, 2012 @ 15:40:37

    Si mie mi-a placut seria, dar inca nu am citit decat 5 volume, mai am pana sa o termin ;))

    Răspunde

  3. Shadowbooks
    Feb 06, 2012 @ 13:55:02

    Eu pe la sfarsitul lui ianuarie am terminat a 5-a carte din Jurnalele Vampirilor, si credema ca am avut aceasi problema ca si tine, primele 4 m-au fascinat, iar cea de-a a 5-a carte, m-a plictisit in mare parte, doar de la jumatatea cartii incolo am regasit scrisul cu care eram obisnuit, si la inceput am fost plictisit, gata sa renunt la carte, Elena ma imbolnavea cu bunatatea ei… ma rog, dar sfarsitul m-a facut sa vreau mai mult :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Feb 06, 2012 @ 19:39:35

      Ei, mie a cincea mi s-a parut cat de cat okay…cel putin in comparatie cu a 6-a, care mi-a placut asa putin incat am stat 2 zile in continuu sa o citesc doar ca sa scap de ea mai repede *da, pentru mine chestia asta are o oarecare logica :))* Insa a 7-a mi s-a parut cam la acelasi nivel cu a 5-a :)

      Răspunde

  4. Rebeca
    Apr 01, 2012 @ 13:38:14

    eu sunt doar la a3-a carte, dar sunt curiasa cu cine va ramane Elena in final? :)

    Răspunde

  5. mery
    Apr 17, 2012 @ 23:20:02

    eu ma apuc de volumul 5 si as vrea ca pana in final sa ramana cu damon ,imi place de el e mai periculos intunecat si misterios in plus arata super bine,dar cred ca va ramane cu stefan eeahh,e prea sentimental stefan

    Răspunde

  6. Alexandra
    Apr 29, 2012 @ 20:03:29


    Daca ii iubesti pe Nina si Ian ;;)
    Te rog, am nevoie de like-ul tau.

    Răspunde

  7. Alexis
    Aug 31, 2012 @ 18:59:01

    Eu sunt la a sasea carte, abia am incept-o si , sincera sa fiu , e draguta . Dar a cincea carte a fost pentru mine ceva destul de bizar , chiar daca mi-a placut , pentru ca pana pe la pagina 470 actiunea a fost putina , putina si dupa aceea, trasa de par (parerea mea). Dupa parerea mea , primele 4 carti erau suficiente: cu cat o serie are mai multe carti , cu atat isi pierde din farmec. Si cum ai zis si tu , cartile ar fi trebuit sa aiba alte coperti .

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

