Recenzie~ A16-a Luna de Kami Garcia & Margaret Stohl

Oh, Doamne, in sfarsit am ajuns sa citesc cartea asta, ca tare demult mi-o doream… dinainte sa aflu ca va aparea si la noi, ceea ce s-a intamplat pe la sfarsit de primavara, daca nu ma insel. Oricum, ma bucur ca pot spune ca a meritat asteptarea si ca nu m-a dezamagit…deloc!

Pe langa faptul ca toata cartea este una deosebita, adica nu gasesti pe toate drumurile ce gasesti in cartea asta, chestia care o face sa para si mai speciala este faptul ca de data asta, dintre cei doi indragostiti, el este naratorul ; adica Ethan :). Asta m-a facut sa-mi placa si mai mult A 16-a Luna, mai ales ca mi-a adus aminte de Fior, unde Sam si Grace faceau cu randul la povestit. Dar nu-i numai asta ; autoarele au rasturnat cu totul situatia tipica in care o fata obisnuita se indragosteste de un baiat vampir/varcolac sau ce-o fi el. Mi-a placut ca acum sa intru in mintea lui si sa vad ce gandeste, cum se indragosteste si mai ales ce gandeste atunci cand se indragosteste <3.

De-a lungul povestirii nu se intampla foarte multe, Lena si Ethan doar alergand dupa niste raspunsuri pe care le afla abia la sfarsit, in ultimile 100 de pagini, adica abia atunci cand are loc adevarata actiune ; dar asta nu inseamna ca restul cartii e plictisitor, pentru ca nu e :).

Cam in primele aproximativ 400 de pagini (cartea are aprox. 500 in total) Ethan tot incearca sa o cunoasca mai bine pe Lena, care cu greu ajunge sa-si dezvaluie adevarata natura. Cand in sfarsit el afla despre casteri si despre blestemul aruncat asupra familiei Lenei cu generatii in urma, incearca amandoi din rasputeri sa gaseasca o cale de a o impiedica pe Lena sa devina un caster intunecat atunci cand va implini 16 ani, adica peste 5 luni. Cum spuneam, continutul mi-a placut mult, dar ultimile 100 de pagini au fost..wow ! Am stat pana la 2 dimineata sa citesc, desi a doua zi trebuia sa ma trezesc devreme si sa merg la scoala, dar nu puteam sa ma abtin. La un moment dat ma apucase si plansul si imi tot stergeam lacrimile cu maneca de la pijama ca nu mai vedeam sa citesc.

In concluzie, daca nu aveti A 16-a luna trecuta pe lista de citit, e momentul sa o treceti acum :).

Photobucket

15 comentarii (+add yours?)

  1. DianaT
    Ian 09, 2012 @ 18:07:21

    Cartea a fost suuuuper!!!! Din pacate nu prea am auzit de continuarea ei… In fine, sper ca o vor traduce intr-un viitor apropiat.

    Răspunde

  2. Dee
    Ian 10, 2012 @ 00:08:09

    Sal’tare :)
    Tocmai am ajuns si eu la tine pe blog cautand o recenzie pentru A 16-a Luna. Dragut blog, cred ca voi mai sta pe aici :)

    Răspunde

  3. Lole
    Feb 16, 2012 @ 11:39:06

    Am ajuns la jumatatea acestei carti si ma declar putin dezamagita. Nu stiu, parca nu e ceea ce ma asteptam sa fie…

    Răspunde

    • Sayuki
      Feb 16, 2012 @ 21:09:16

      Asteapta pana la sfarsit :). Eu am un fel de regula care zice ca in ultmile in jur de 100 de pagini trebuie sa hotarasc daca imi place sau nu cartea, nu inainte. Adica de obicei in acele pagini este si punctul culminant si actinea cea mai interesanta, asa ca nu ma grabesc sa-mi spun parerea despre o carte pana nu ajung acolo :))

      Răspunde

  4. Lole
    Feb 17, 2012 @ 11:13:12

    …:))…am trecut de jumatate si deja ma simt nitel mai captivata de carte.Promit sa revin cu o parere la final. :))

    Răspunde

  5. Shadowbooks
    Feb 26, 2012 @ 00:33:33

    Eu sincer vreau sa o citesc pentru ca e scrisa din punctul de vedere al baiatului, e ceva nou :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Feb 26, 2012 @ 00:36:25

      Mnoh, eu ador chestia asta <3. Dar prima ata am citit ceva scris din perspectiva baiatului in Fior, deci acolo a avut mai mult farmec, ca a fost prima oara :)

      Răspunde

  6. vanillamiki
    Apr 30, 2012 @ 21:22:21

    Si eu vreau sa citesc aceasta carte, dar nu stiu daca are rost sa o incep daca cei de la Rao nu par sa duca seria pana la capat :|

    Răspunde

  7. ana
    Mar 27, 2013 @ 10:05:27

    Buna a si eu o intrebare, de ce in unele librari gasesti cartea cu 320 de pagini si in alte librari cu 505 de pagini?Asi dori sa citesc aceasta carte si nu stiu pe care sa o cumpar…

    Răspunde

    • Sayuki
      Apr 01, 2013 @ 23:52:10

      Nu stiu ce sa spun, cred ca sunt editii diferite si de aceea difera si numarul de pagini. Eu o am in biblioteca pe cea cu 505 pagini, dar acum m-am uitat pe sit-ul editurii si am vazut ca varianta cu poster-ul filmului pe coperta are 320 de pagini. Eu n-am vazut-o in realitate pe cea cu 320 de pagini, dar presupun ca ori e alt format, ori are scrisul mai mic fata de cealalta editie, pentru ca mi s-ar parea cam aiurea sa taie din carte..desi nu m-ar mira, am mai auzit d-astea..

      Răspunde

  8. Dara
    Apr 16, 2013 @ 16:05:19

    Si eu am citit-o.E una dintre cartile mele preferate si sunt sigura ca o voi reciti .A fost foarte interesant sa privesc lucrurile din perspectiva unui baiat.Deobicei privesc lucrurile din perspectiva unei fete.Din cauza asta am crezut ca nu imi va placea.M-am inselat rau de tot!.Si imi place la nebunie blogul tau!!!

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

