Suflete Pereche de Cecelia Ahern

suflete-pereche-reeditare---cecelia-ahern_141305_1_1354787648 Okay, sunt în pană de idei pentru început, aşa că o s-o spun direct: Cecelia Ahern nu m-a dezamăgit nici de data asta!

Când am văzut că întreaga carte e compusă doar din mesaje, scrisori, email-uri am fost puţin dezamăgită, crezând că o să fie o poveste seacă, fără pic de emoţie. Din fericire, m-am înşelat.

Suflete Pereche spune povestea a doi cei mai buni prieteni, Rosie şi Alex, a căror prietenie a reuşit să supravieţuiască nu doar deceniilor, ci şi distanţei, cei doi fiind despărţiţi de un ocean încă din adolescenţă, când Alex a fost nevoit să se mute împreună cu familia sa. Problema era că, deşi se iubeau mai mult decât ca simpli prieteni, nu şi-au mărturisit niciodată sentimentele. Şi au început să facă greşeli peste greşeli, fiecare adunând în CV cate cel puţin o căsnicie, un copil, un divorţ.

Deşi Rosie, a cărei viaţă e urmărită mai în detaliu de firul poveştii, trăieşte în cea mai mare parte într-o tragedie, din carte nu lipsesc replicile şi întâmplările amuzante, specifice stilului Ceceliei Ahern. Ador felul în care îmbină ceva foarte trist sau emoţionant cu ceva amuzant pe pagina următoare :).

Sfârşitul, deşi se vrea a fi unul fericit, mi-a fost aproape imposibil sa mă bucur de happy end, pentru că nu-mi puteam alunga din minte concluzia că amândoi şi-au irosit viaţa emoţională alături de persoane greşite, şi totul doar pentru ca le-a fost teamă să-şi dezvăluie adevăratele sentimente…

Nu a fost atât de superbă precum P.S. Te iubesc, dar tot mi-a plăcut mult. Şi mă bucur că nu sunt in situaţia lui Rosie de a avea un băiat ca cel mai bun prieten. Eu tot spun că n-aş da niciodată o prietenie pe o relaţie, că nu merită, că rişti să pierzi tot… Dar după ce-am citit Suflete Pereche, m-a cam pus pe ganduri…

Câteva citate:
„Orice lucru mic creşte dacă-l hrăneşti. Dragostea nu face excepţie.”

„Ciudată mai e şi viaţa, nu-i aşa? Chiar când crezi că ai înţeles totul, chiar când în sfârşit începi să planifici ceva, te bucuri şi simţi că ştii spune în ce direcţie te îndrepţi, drumurile se încurcă, semnele se schimbă, vântul bate din altă direcţie, nordul e deodată sud, iar estul e vest şi te-ai pierdut. E atât de uşor să te rătăceşti, să-ţi pierzi direcţia.”

„Oamenii vin şi pleacă, ştim că aşa va fi, cu toate că suntem şocaţi când se întâmplă. Ca să folosim un clişeu învechit, singura certitudine a vieţii este moartea. E o cretitudine, este o condiţie de viaţă care ne este dată, dar pe care o lăsăm să ne sfâşie.”

„Alex, tu eşti doctor de inimi. Cunoşti inima pe de-a-ntregul, pe dinăuntru şi pe dinafară -ce poţi face când cineva are inima zdrobită?Ai vreun tratament pentru asta?” (în carte, Alex e chirurg cardiolog)
Photobucket

30 comentarii (+add yours?)

  1. Pantea Adina
    Dec 11, 2011 @ 15:07:41

    Buna!..Am citit si eu recent cartea si am aceleasi impresii ca si tine…o carte foarte frumoasa si draguta.Din pacate eu nu am citit si P.S. Te iubesc ca sa le pot compara..dar cand o sa am ocazia cred ca o sa imi placa si mai mult dupa comentariile pe care le’am vazut…o ador pe Cecelia Ahern pentru ca ne daruieste niste carti atat de speciale(mi’a placut foarte mult si Disparuti fara urma:P)

    Răspunde

    • Sayuki
      Dec 12, 2011 @ 22:17:13

      Nu trebuie sa ratezi P.S. Te iubesc, mai ales daca zici ca ti-au placut alte carti ale autoarei. E genul de carte care pe o pagina te face sa plangi si pe rmatoarea sa razi cu lacrimi. Chiar merita :)

      Răspunde

  2. betythedreamer
    Mai 01, 2012 @ 18:53:21

    Wow, recenzia ta m-a facut intr-atat de curioasa, incat ziua urmatoare mi-am si cumparat cartea. (Am si terminat-o in 2 zile.) Spirituala si nostima, precum m-a obisnuit in P.S. Te iubesc. Autoarea este geniala. Ce alte carti ale Ceceliei mai merita sa fie citie, ce crezi?

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 01, 2012 @ 20:57:32

      Ah, ma bucur ca te-am facut sa citesti cartea :) Si ma bucur si ca ti-a placut <3. In afara de asta si de P.S. Te iubesc am mai citit Cartea Viitorului. In comparatie cu P.S. e mai slabuta, dar a fost prima carte a autoarei pe care am citit-o si mi-a placut muuult, indeajuns de mult cat sa ma faca a mai vreau sa citesc si altele :). Eu zic ca merita <3. Mai am Multumesc pentru amintiri in biblioteca, dar inca nu am citit-o..

      Răspunde

  3. A.M
    Iun 15, 2012 @ 14:27:03

    Fetelor, stiu ca la un moment dat in carte, este un citat care suna cam asa” Erau toate imprastiate in camera, mailuri, scrisori, toate cu povestea lor de dragoste..” as vrea daca aveti cartea sa postati citatul acela exact.Am citit cartea acum 3 ani si era imprumutata.Va multumesc anticipat!

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 15, 2012 @ 23:37:30

      Am cartea acasa, dar nu-mi amintesc de citat.. Ai putea te rog sa-mi mai dai un indiciu, ceva..Cam prin ce parte a cartii era citatul? In ce context?

      Răspunde

  4. qwdDWD
    Iul 12, 2012 @ 02:48:04

    hey.am citit cartea de doua ori.am citit si p.s. te iubesc.doua carti superbe.ce pot spune..la inceput am fost de aceeasi parere ca si tine:ca nu meriti sa risti o prietenie pentru o relatie..dar sa stii ca si pe mine m-a pus pe ganduri foarte mult,iar in momenul de fata ma rog sa nu ajung si eu in aceeasi situatie .la inceput mi-a parut rau sa aflu ca vor fi despartiti si ca mai apoi fiecare isi va intemeia o familie si nu vor fi impreuna,dar finalul m-a facut sa ador cartea pur si simplu.de p.s. te iubesc…nu am cuvinte.superba cartea.imi place foarte mult cum scrie cecilia ahern.e o autoare de nota 10

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 21:37:55

      Huh, eu exact in situatia asta am ajuns:)) Si mi se pare un pic ciudat, dar imi place:)) Cred ca finalul face tot farmecul cartii:). Daca Cecelia s-ar fi oprit din scris cu un capitol inainte, parca ar fi fost cam seaca povestea.. De acord, Cecelia Ahern e una dintre scriitoarele mele preferate<3

      Răspunde

  5. qwdDWD
    Iul 12, 2012 @ 22:58:27

    da..daca cecilia se oprea din scris cu un capitol inainte,nu mai avea farmec si era seaca rau..dar asa…e superba.e frumoasa povestea si mi-a placut la nebunie ca in final rosie si alex raman impreuna,chiar daca isi dau seama dupa mult prea mult timp ca ei sunt facuti pentru a fi impreuna.inca o intrebare: am tot de cecilia ahern multumesc pentru amintiri.ai citit cumva cartea?

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:02:12

      Nu..O am de ceva vreme in biblioteca, dar am tot amanat-o nu stiu de ce si pana la urma am ajuns sa uit cu totul de ea.. A citit-o mama si nu prea a impersionat-o…

      Răspunde

  6. qwdDWD
    Iul 12, 2012 @ 23:06:36

    e clar atunci..o mai aman si eu :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:09:53

      Eh, poate nu va potriviti la gusturi:)). Mie imi plac in mare aceleasi carti ca si ei, dar tot mai gasim cate ceva care pe ea o adoarme dar pe care eu o ador *ca de exemplu Lux*..ori invers:). Si ca ma faci curioasa, ce carti ale Ceceliei ai mai citit? :)

      Răspunde

  7. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:13:29

    sincer, nu am citit decat P.S. te iubesc si suflete pereche.sper sa reusesc sa citesc si multumesc pentru amintiri.am citit ceva recenzii la celelalte carti si mi se par interesante doar ca nu am avut pana acuma de unde sa le iau.sper sa reusesc sa imi mai cumpar si eu cate ceva .tu ce ai mai citit ?:D

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:17:34

      Nici eu n-am citit prea multe, doar P.S. Te iubesc, Suflete pereche si Cartea Viitorului. Sper si eu sa citesc candva, poate vara asta, Multumesc pentru amintiri si ma mai atrag Prietenul Nevazut si Disparuti fara urma:). Si mai ramae doar Cadoul, care nu stiu de ce dar nu prea ma tenteaza:))

      Răspunde

  8. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:20:02

    sper si eu sa citesc mai multe carti vara asta..am fost lenesa pana acuma,dar am avut bacul si nu ma lasa mama sa citesc :)) am o lista lunga de carti pe vara :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:22:47

      Oh, nasol cu bacul, sper ca te-ai descurcat:) Mai am si eu 2 ani, dar trec imediat :-S..Sincer, mie mi se pare ca mai mult citeam in timpul scolii decat acum:)). Parca e prea cald ca sa fac orice:))…si cand ma gandesc ca abia asteptam vacanta si ma gandeam ca iar citesc vreo 30 de carti ca vara trecuta..e pe naiba:))

      Răspunde

  9. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:25:52

    eu m-am descurcat.tinand cont de faptul ca au fost camere si subiectele destul de greute..a fost bine…lasa ca o sa treaca timpul .nici nu iti dai seama cand vei fi in a12a :D ..oricum m-am uitat si eu la listele de carti citite de tine si ai foarte multe :)) si la mine e la fel cu cititul in vacanta :)) zic intr-o zi ca citesc un nr de carti si la final vad ca nu am citit mai nimic :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:31:01

      Stiu, nici macar nu mi-am dat seama cand au trecut 2 ani de liceu…Si e trist, pentru ca nu cred ca vreau sa termin liceul, imi place aici:))
      Eu fac altfel: in fiecare zi imi programez cate pagini o sa citesc in ziua aia. Apoi programez si pentru a doua zi si pentru a treia, sau in functie de cate pagini are cartea pe care am inceput-o, programez in cate zile o termin:)). Dar de cate ori fac asta sfarsesc prin a ma lalai cine stie cate zile in plus fata de ‘programare’:)). Si alteori, cand nu fac nici o planificare, ma trezesc ca a doua zi sunt deja gata cu cartea respecitva:))

      Răspunde

  10. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:33:50

    :)) ce tare. la mine e altfel.daca ma apuc de o carte si imi place de la primele pagini,nu o inchid pana nu termin de citit sau daca e una care mi se pare asa plictisitoare la inceput,o las vreo 2 zile si ma apuc iar si tot asa:))

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:40:53

      Eh, asa fac si eu, dar problema e ca majoritatea cartilor nu mi se par nici plictisitoare dar nici superbe..undeva la mijloc:)). Mai rar intalnesc carti care sa ma plictiseasca in asemenea hal ca nu le pot citit. Dar acum ma confrunt cu una..Alchimistul…Nu ma asteptam sa ma plictiseasca asa:)). Am citit cumva in primele 2 zile vreo 120 de pagini..si de vreo saptamana ma chinui cu restul de 60..acum mai am 50:)) Nu pot citit mai mult de un capitol pe zi din ea, si ala scurt de 2-3 pagini, asa ca citesc altele in paralel:))

      Răspunde

  11. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:43:29

    de paulo coelho??:))

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:45:36

      Mda:)). Imi place ideea, dar ma plictiseste si ma chinui s-o citesc…Trebuie sa fiu concentrata pe ce citesc ca sa o pricep…si sa-i cer asta creeirasului meu pe timp de vacanta si pe caldura asta..mai bine nu:)) Obosesc citind cartea aia:))

      Răspunde

  12. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:49:28

    hmm ciudat..mie imi place cum scrie coelho..adica ce am citit pana acuma de el mi-a placut foarte mult

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:51:43

      Mda, asta ma nedumereste cel mai tare: sunt singura persoana pe care o stiu care sa fi incercat Coelho si careia sa nu-i fi placut:)). Pana si colegei de banca i-a placut, ea, care-i asa mofturoasa ca abia a gasit ceva care sa-i placa la mine in biblioteca:))

      Răspunde

  13. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:54:37

    pfff.venind vorba de biblioteca ta..e foarte frumoasa.ai foarte multe carti si toate foarte bune :D bafta la mai multe :D….oricum coelho are un stil aparte de a scrie.dar imi place foarte mult.

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 12, 2012 @ 23:57:47

      Mercic frumos:). Acum ma aflu in negocieri cu tata pentru un alt raft:)) L-am convins sa-l faca asa cum vreau eu, dar problema e ca inca n-a gasit o placa de cel putin un metru jumate:))

      Răspunde

  14. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:58:40

    pffff.de curiozitate,cate carti ai ?:)))

    Răspunde

  15. Roar
    Iul 12, 2012 @ 23:59:09

    si scuze daca te deranjez :”> eu cand ma apuc sa vorbesc despre carti nu ma mai opresc:))

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 13, 2012 @ 00:01:57

      Nici o problema, nu ma deranjezi, si mie imi place sa stau mult la palavrageala:))
      Sincer, si eu sunt curioasa=)). Tocmai le-am numarat…daca n-am gresit pe undeva, am exact ..140:)

      Răspunde

  16. Roar
    Iul 13, 2012 @ 00:03:35

    vai vai :)) cate caarti :))

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

