Floare-de-Zăpadă şi evantaiul secret

Acum câteva luni, Dianna mi-a recomandat Floare-de-Zăpadă şi evantaiul secret şi de atunci tot o căutam pe la bibliotecă. Cam cu 3 săptămâni în urmă am găsit-o în sfârşit, am citit-o şi am ajuns la concluzia că a meritat aşteptarea.

Cartea Lisei See este o poveste despre feţele iubirii, în China secolului XIX. Floare-de-Crin este cea care îşi aşterne pe hârtie întreaga viaţă, de când nu era decât o fetiţă înainte de legarea picioarelor şi până la bătrâneţe, la şederea în tăcere. Ea ne spune cum este să ai nenorocul de a te naşte fată într-o lume în care doar băieţii sunt apreciaţi, cum este să înduri ruperea oaselor la o vârstă foarte fragedă pentru a avea picioarele crini aurii perfecţi, cum e să pleci din casa familiei tale pentru a te mărita cu un bărbat pe care nu l-i mai întâlnit vreodată şi, în special, cum este să ai o laotong.

Laotong este un suflet-pereche, cineva ale cărui 8 elemente (ziua, luna, anul naşterii, numărul de fraţi şi surori, înălţimea şi alte câteva) coincid perfect cu ale tale şi mai mult de atât. Se pare că în concepţia lor un suflet-pereche are cu totul altă semnificaţie decât aici, în occident. Laotong înseamnă a avea mai mult decât o cea mai bună prietenă, mai mult decât o soră şi chiar mai mult decât un soţ; înseamnă a avea mai mult decât orice…

Mie mi-a plăcut foarte mult cartea şi v-o recomand tuturor şi în special celor pasionaţi de cultura şi tradiţia Chinei sau a altor ţări asiatice, cărora sunt sigură că le va plăcea la fel de mult (spun din experienţă: eu sunt fana Japonia :)) ).

Photobucket

13 comentarii (+add yours?)

  1. roxtao
    Noi 11, 2011 @ 10:53:02

    Foarte frumos ai prezentat cartea. Si mie imi plac mult cartile care descriu cultura si mentalitatea popoarelor asiatice, mi se par fascinante diferentele atat de pregnante intre ceea ce este normal pentru noi si ce este normal pentru altii. Partea cu Laotong suna cel mai interesant, abia astept sa imi iau si eu acest roman. Weekend placut iti doresc!

    Răspunde

  2. Lole
    Feb 16, 2012 @ 11:41:02

    Iti recomand cu caldura cartea „Imparateasa Orhidee” de Anchee Min (daca n-ai citit-o deja). Este o carte incredibila, o sa-ti placa; personal consider ca e mult mai buna decat ”Floare-de-Zăpadă şi evantaiul secret” (care nu e o carte rea!)

    Răspunde

  3. Lole
    Feb 17, 2012 @ 11:51:40

    Aceasta e recenzia care m-a facut pe mine sa cumpar cartea

    http://www.qmagazine.ro/blog-floriana-jucan/imparateasa-orhidee/

    ..si n-am regretat nicio secunda. :)

    Răspunde

  4. Alina
    Feb 28, 2012 @ 22:36:30

    Si pe mine m-a fascinata aceasta carte.

    Răspunde

  5. Alina
    Feb 28, 2012 @ 22:40:11

    Va recomand si „Shanghai Girls”, de aceeasi autoare (Lisa See).

    Răspunde

    • Sayuki
      Feb 28, 2012 @ 22:42:44

      Merci de recomandare :) Am deja Fetele din Shanghai pe lista de cumparaturi, dar vreau intai sa citesc tot de Lisa See, Dragostea Florii-de-Bujor, pe care o am deja in biblioteca <3

      Răspunde

  6. ivanciuc
    Mar 06, 2012 @ 20:33:22

    Sa citesti si Floare de zapada si evantaiul secret….e superba si asta

    Răspunde

  7. vanillamiki
    Iun 24, 2012 @ 12:30:30

    Foarte frumoasa recenzia :) Eu acum citesc Dragostea Florii-de-Bujor si imi place mult, cred ca o sa imi cumpar si Floare-de-Zapada si evantaiul secret :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 25, 2012 @ 10:18:30

      Am si eu Dragostea Florii-de-Bujor, am luat-o la putin dupa ce am citit Floare-de-Zapada si evantaiul secret, dar inca nu am apucat sa o citesc.. Am citit vreo 50 de pagini dupa care am lasat-o pentru nu mai stiu ce carte noua in biblioteca pe care vroiam demult sa o citesc si pe urma n-am mai reluat-o… Sa-mi spui cum ti s-a parut la sfarsit :)

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

