Wuthering Heights sau La Răscruce de Vânturi

Aseară tocmai am văzut filmul (cel din 1992)la Prima tv şi, pentru că am reuşit să deschid calculatorul, m-am găndit să mai las un post pe aici :)

Actiunea se petrece la inceputul secolului al XIX-lea la o ferma din Yorkshire al carei stapan, D-l Earnshaw, sosit din calatorie, aduce in casa sa pe Heathcliff -un baiat gasit pe strada. Comportamentul salbatic si caracterul inchis al acestuia nu este pe plac celorlalti membrii ai familiei dar Heathcliff isi rascumpara gestul tatalui sau adoptiv muncind la treburile casei. Cu timpul se naste o simpatie reciproca intre el si Cathy-fiica familiei Earnshaw, amandoi preferand salbaticia mlastinilor din zona si fiind mereu nedespartiti. Relatia lor are de suferit cand Cathy il cunoaste pe bogatul Edgar Linton cu care se si casatoreste, incantata de supusenia acestuia in contrast cu neinduplecarea lui Heathcliff.
Dezamagit, Heathcliff paraseste tara si se intoarce peste ceva timp, cumparand Wuthering Heights-casa copilariei sale si casatorindu-se cu Isabelle Linton-sora lui Edgar, in gest de razbunare pentru tradarea suferita. Suferinta si dragostea celor doi nu este limitata nici de moartea lui Cathy, pe care Heathcliff o implora sa ii apara ca spirit chinuitor la Wuthering Heights.

Pe la început de iulie am început şi eu să citesc cartea lui Emily Bronte, dar după ce m-am chinuit vreo săptămână şi abia am reuşit să trec de jumătate, am renunţat. Am eu o problemă cu cătţile vechi, că pur şi simplu nu pot să le înghit pe niciuna. Mi se par aşa de seci şi lipsite de emoţie în comparaţie cu ce se scrie acum. Nu spun că poveştile nu ar fi interesante, chiar sunt, dar nu îmi place stilul în care sunt scrise. Ca de exemplu, când a murit Caty în La Răscruce de Vânturi, nu am simţit nimic, a murit şi gata. Pe când la alte cărţi mă apucă uneori şi plânsul chiar daca cel care moare e doar un personaj secundar (vezi Academia Vampirilor, volumul 2).

Cât despre film, apreciez că respectă ceea ce e scris în carte. Dar asta îl face pentru mine să pară la fel de sec. Unde mai adaugi şi că mi-era aşa somn că abia mai stăteam trează… Dar am vrut să îl văd pentru că eram curioasa cum e sfârşitul. Aiurea e că am adormit cu jumătate de oră inainte să se termine, adică exact acolo unde ajunsesem cu actiunea si in carte. Uf!
Acum, lăsând la o parte acţiunea şi sfârşitul pe care nu l-am aflat, mi-au plăcut costumele :). Şi cu asta mă refer în special la rochii, pe care le ador! Şi Wuthering Heights (casa) arăta bine iar dulapul (chiar nu ştiu cum altfel să-i zic) în care a dormit la început Lockwood arăta exact cum miţl imaginasem.
În concluzie, dacă v-a plăcut cartea, atunci o să vă placă şi filmul, şi invers, dacă nu…

Photobucket

8 comentarii (+add yours?)

  1. Dreams*Link
    Sep 24, 2011 @ 19:39:34

    Mie mi-a placut mult cartea. Am avut-o ca lectura obligatorie pentru engleza si a trebuit sa sustin un proiect pe baza ei. Este foarte profunda, dar nu exagerat. Nu am plans nici eu cand a murit Catherine, insa trebuie sa fie un motiv in spate. Faptul ca se va intalni cu iubirea vietii ei dupa moarte, este ca o eliberare. Eu asta vad.
    Iar filmul..E acceptabil – cel putin personajele mi-au placut. :*
    P.S. Ai vrea sa facem schimb de linkuri?

    Răspunde

  2. Dreams*Link
    Sep 24, 2011 @ 19:41:45

    Apropo…Nu se vede cartea pe care o citesti. Spor!

    Răspunde

  3. Dreams*Link
    Sep 24, 2011 @ 19:47:47

    Mi-a placut mult cartea. Am avut-o ca lectura obligatorie la engleza si a trebuit sa sustin un proiect pe baza ei. Este adevarat, nu seamana cu cartile noi, dar au la baza alte principii si asta o face deosebita. Nici eu nu am plans la moartea lui Catherine, dar poate ca nu tristete trebuia sa simtim. A fost ca o eliberare pentru ea pentru ca dupa moarte s-a intors la iubirea sa, Heathcliff.
    Filmul a fost acceptabil in schimb, dar personajele au fost bine alese.
    P.S. Ti-ar place sa facem schimb de linkuri? Multumesc. :*

    Răspunde

  4. Dreams*Link
    Sep 24, 2011 @ 19:49:26

    Imi cer scuze ca am scris de doua ori…probleme cu calculatorul.

    Răspunde

  5. Andreea
    Sep 25, 2011 @ 21:19:07

    Am citit si eu cartea acum ceva vreme si filmul l-am vazut de cateva ori (diferite ecranizari). Pot sa-ti spun ca nu m-a emotionat in adolescenta nici cartea si nici filmul, posibil acum sa o privesc din alta perspectiva, nu stiu am sa incerc si o sa-ti spun ce deosebiri am remarcat.

    Răspunde

  6. Eve
    Oct 03, 2011 @ 21:08:11

    Buna!Frecventez de cev vreme site-ul tau si sunt impresionata.Si eu am o pasiune pentru citit si multe din cartile pe care le-ai descris le-am citit sau vreau sa le citesc.Cat despre”La rascruce de vanturi” : am citit-o si intradevar nu este asa uimitoare dar este acceptabila.Nici eu nu am plans cand a murit Chaterine dar in schimb in „Academia Vampirilor 2” cand a murit Mason am plans.Rar m-ai gasesti copii carora sa le placa sa citesti. Iti astept nerabdatoare urmatoarele postari.Spor la citit si numai bine.:)

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

