Vreau să o citesc #5 Pe aripile vântului

Sunt sigură că aţi auzit cu toţii de celebrul roman Pe aripile vântului al lui Margaret Mitchell. Il am şi eu în bibliotecă şi de câteva luni îi tot dau târcoale, dar are destul de multe pagini (îndeajuns de multe pentru a se întinde pe două volume)şi am zis că aştept vacanţa şi apoi mă apuc să citesc, pentru că în timpul şcolii probabil mi-ar lua ceva timp să îl termin, şi mie nu îmi place să mă lălăi, că parcă pierd gustul lecturii. Dar sunt hotărâtă să îl citesc, şi vacanţa e aproape :).

„S-ar putea spune ca romanul Pe aripile vantului e unul dintre documentele cele mai ilustrative ale istoriei formarii unei natiuni. Transformarea insasi a mentalitatii unui personaj cum e Scarlett O'Hara simbolizeaza modificarea structurii sufletesti a tuturor celor hotarati sa mearga in sensul istoriei propriei tari. E, poate, un compromis, asa cum cred Ashley si Melanie; dar, in aceasta lume a relatiilor reci si brutale pe care nordul industrial o aducea pe pamantul plantatorilor sudisti, numai Scarlett si Rhett sunt apti sa supravietuiasca. Aici sta, poate, intelesul cel mai adanc al alegoriei pe care o reprezinta acest cuplu de indragostiti. [...] S-ar cuveni sa se adauge, insa, ca romanciera urma­res te cu consecventa sa minimalizeze implicatiile sentimentale ale eroinei sale; ca povestea de dragoste dintre rhett si scarlett e relatata, de aceea, cateodata, nu fara o oarecare ironie. Si ca, daca anume inflexiuni sentimentale se ivesc in naratiune (altminteri atat de lucid tesuta de Margaret Mitchell), aceasta se da toreste tot faptului ca scriitoarea s-a apropiat de realitatea psiholo­gica a perso najelor sale mai mult decat i-ar fi ingaduit unele premise de ordin estetic pe care si le fixase dinainte. Si, in acelasi timp, si faptului ca ea nu a putut, in pofida eforturilor evidente, sa-si depaseasca propriile sentimente, propria nazu inta spre frumusete.“ Dan Grigorescu

Sincer, am fost dezamăgită de cât de puţine am reuşit să găsesc despre acest roman… Nici măcat o descriere de care să fiu mulţumită…dar trebuie să mă descurc cu ce am.
Si pentru că filmul e la fel de celebru ca şi cartea, iată trailer-ul:

Şi încă un trailer, care prezintă doar numele personajelor şi ale actorilor, dar care îmi place foarte mult:

Photobucket

4 comentarii (+add yours?)

  1. RRoxana
    Iun 06, 2011 @ 19:42:21

    O sa iti placa… Eu le-am citit vara trecuta si le-am terminat in perioada 15 iunie-1 iulie, ceea ce m-a bucurat la maxim. Sa stii ca are si un fel de continuare, scrisa de o alta autoare, cartea fiind cu numele de Scarlett. :D Aaa si il ador pe Rhett.:”>

    Răspunde

  2. deea
    Iun 06, 2011 @ 20:01:43

    Ce coincidenta!Si eu reau sa o citesc la vara.O am de vreo 2 luni in biblioteca,dar ori nu am avut timp ori au avut alte carti prioritate.

    Răspunde

  3. mellontess
    Sep 12, 2011 @ 15:45:10

    Mi-am cumparat primul volum cu ziarul Adevarul. Urmeaza sa merg intr-o librarie Adevarul si sa achizitionez si vol al 2’lea, ca mai apoi, sa ma apuc de citit. :-D Presimt ca imi va placea mult.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

