Declaraţia

Am luat-o de la bibliotecă pentru că tot ce vroiam în mod special să citesc era deja împrumutat, pentru că acum ceva timp am văzut-o pe sit-ul editurii Rao şi mi-a atras atenţia copeta ei draguţă (mda..are fluturaşi…), pentru că m-am gândit la o declaraţie de dragoste, pentru că ultima dată când al luat de la bibliotecă o carte fără să am cea mai mică idee despre ce se povesteşte în ea (Casa de sticlă) a ieşit ceva frumos…cred că sunt detule motive…şi am aberat destul… Revenim la cărţile noastre…

Anna locuieşte la Grange Hall. O cheamă Surplus Anna. Surpluşii nu au dreptul la un nume; prenumele alături de cuvântul ce îi denumeşte pe toţi e de ajuns. Defapt, au surpluşii dreptul la ceva ? Desigur că nu ; de aia sunt numiţi surpluşi.Ei trebuie să muncească din greu pentru ca şterge păcatele părinţilor lor, păcate fără de care ei nu s-ar fi aflat aici, la un centru pentru surpluşi. Nu, surpluşii nu au nici măcar dreptul la viaţă. Părinţii lor sunt numiţi criminali pentru că i-au adus pe lume. – Cam aşa aş putea rezuma ceea ce se petree în anul 2140, după ce a fost descoperit un medicament pentru Longevitate. Astfel, nimeni nu va mai muri vreodată. Dar s-a ajuns la concluzia că dacă nimeni nu moare şi naşterile continuă, nu va fi bine. Astfel a fost creată Declaraţia. Dacă o semnai, aveai dreptul la medicamentele pentru Longevitate, dar nu şi dreptul de a avea copii. Dacă nu o semnai, erai un neoptant, nu aveai dreptul la medicamente iar copii îţi erau oricum luaţi de Capturatori şi duşi la un centru pentru surpluşi, unde erau învăţaţi să facă treburile casnice, să nu pună întrebări niciodată, să îşi ţină privirea plecată, să nu aibă opinii şi mai ales să îşi urască părinţii pentru că le-au dat naştere pe acest pământ. Mai pe scurt, erau „spălaţi pe creier” pentru ca mai târziu să devină slugile Legalilor.

Anna era cel mai bun surplus de la Grange Hall. I se părea că face ceea ce trebuie, că nu are dreptul să trăiascăm, să irosească resurse preţioase. Credea cu tărie că părinţii ei erau criminali, că nu o iubeau şi că meritau să fie la închisoare ; îi ura. Dar întreaga ei lume a început să se clatine la apariţia lui Peter.

Anna s-a schimbat mult de la începutul şi până la sârşitul romanului. A ajuns să descopere o nouă viaţă alături de Peter.

A fost o carte superbă, atăt ideea de nemurire cât şi povestea în sine. Deşi la început Anna era încăpăţânată şi nu lăsa lucrurile să meargă mai departe, Peter reuşeşte să o aducă de partea ei. Şi stârşitul e pe măsură, ca o sensibiloasă ce sunt, nu mi-aş fi dorit alt final :).

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. deea
    Apr 18, 2011 @ 11:31:43

    mi se pare foarte interesanta.poate mi-o voi lua candva:D

    Răspunde

  2. Eve
    Oct 03, 2011 @ 10:51:28

    Despre ce bibloteca este vorba? Si ce carti mai pot imprumuta(ceva ce ai citit si tu)?Multumesc anticipat.

    Răspunde

  3. Ale Criss
    Iul 05, 2013 @ 10:39:18

    Wow. De atsa chiar nu am auzit. Poate o gasesc si eu in biblioteca :D

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

