Sa o citesc…sau nu?

Tocmai citeam un articlo pe blogul editurii Nemira despre SF si Fantasy. Si cum mi se intampla de obicei, m-a pocnit ideea…si am inceput sa scriu. V-as sfatui sa aruncati si voi o privire pe acel articol, aici , pentru ca eu doar o sa continui ideea…ei bine, nu chiar aceeasi idee (la mine e greu pana incep sa scriu, apoi pot sa spun aberatii la nesfarsit).

Deci, parerea mea : chiar nu conteaza care e subgenul cui. Sincer, nici nu ma intereseaza de ce gen apartine o carte; de obicei citesc descrierea, daca aceasta ma atrage citesc cartea, daca nu, o las pe alta data. Da, obisnuiesc sa ma uit si la ce scrie la gen, dar asta nu ma influenteaza cu nimic.

Pe langa problema genului, am observat ca unele carti sunt citite pur si simplu pentru ca „toata lumea” le citeste. Si nu cred ca exista exemplu mai bun decat seria Amurg. Si ca sa fiu si mai exacta, am colege care spun ca cititul ar fi ultimul lucru cu care si-ar ocupa timpul liber si ale caror liste de lectura cuprind numai lecturile obligatorii dar macar si primul volum Amurg. Asta e iar o chestie care „ma zgarie pe creier” ; adica, duh :|…citesc o carte numai pentru ca „toata lumea” zice ca e o carte super tare si imi si place din acelasi motiv ?! Nu judecati o carte dupa coperta…la propriu. Sau am mai vazut persoane care refuza pur si simplu sa citeasca o carte din anumite motive, de obicei fara sens. Ca de exemplu, o prietena mi-a spus acum ceva timp ca vrea sa citeasca ceva cu crime. Eu i-am sugerat Agatha Christie, ea mi-a zis ca nici nu vrea sa auda si eu am ramas cu o fata gen hah ?! . Si totusi, imi citez un post anterior cand spun nici nu-mi imaginez ca voi vrea vreodata sa citesc Twilight. Si ghici ce citesc ? :)) Mi-am dat seama ca am mers cam departe cu obsesia mea de ca nu citi Amurg si ca am cazut in categoria de persoane de care tocmai am pomenit. Ei bine, nu am nimic cu cartea, ceea ce ma deranjeaza e obsesia celorlalti pentru ea. Si asta e o alta chestie care ma zgaraie pe creier ; sunt multe, probabil am un creier plin de zgarieturi…Asa ca m-am dus la biblioteca si am luat primul volum din serie ;n-a durut, sincer :) .

Oricum, lumea e plina de prejudecati. Voi, dupa de va alegeti cartile ?

Photobucket

6 comentarii (+add yours?)

  1. eumiealmeu
    Feb 24, 2011 @ 21:32:32

    să fie cât mai relaxante – nu uşoare, dar să prezinte ceva speranţă pentru viitor… că unele prea te lasă fără respiraţie… şi te sperie ca o sepie (aruncă noroi – şi nici măcar nu e cerneală, să fac din ea rezerve de stilou pentru copilul meu!) :-)

    Răspunde

  2. Amalia
    Feb 28, 2011 @ 20:51:39

    Dupa descriere!:)

    Răspunde

  3. RRoxana
    Apr 20, 2011 @ 15:51:41

    „A alege cartea”… HM! Nu imi place cum gandesti… :D Sincer :)) doar in legatura cu asta. Hei, si ce daca „lumea” zice ca Twilight e o carte super-tare-mega-extraordinare-etc, etc.. te-ai gandit ca poate au dreptate? Eu nu am citit Twilight pentru ca mi-a zis prietena mea ca e super tare, ci pentru ca am citit primul capitol de la ea si mi-a captat atentia! Nu ma intelege gresit, nu sunt ditamai fanu’ Twilight, dar cartile sunt extraordinar de bine scrise! Si nu alegi cartea dupa un anumit criteriu…pana la urma conteaza ce e inauntru si parerea ta. Parerea mea…

    Răspunde

    • Sayuki
      Apr 21, 2011 @ 17:07:11

      Am zis, nu ma refeream la cei care gandesc ca tine, care spun ca ce e inauntru conteaza, ci la cei ce au citit Twilight numai asa, „sa fie in trend”… Si da, m-am gandit ca ar putea fi o carte buna, si primul volum chiar mi-a placut :) …spre deosebire de al doilea…

      Răspunde

  4. Alexis
    Aug 31, 2012 @ 19:42:48

    eu am citit amurg cand eram in clasa a patra , si na ce sa zic , mi se parea ca citesc o carte interzisa si mi-a placut mult ..dar , sincer , nu prea mai stiu ce am inteles din ea la vremea aceea.. si totusi mi-a placut.. dar acum si pe mine ma seaca obsesia AMURG , a celor care o citesc doar pentru ca e cool( cum am facut si eu in clasa a patra ).in fine :D dupa ce aleg o carte ? hmm.. nu prea stiu …?unele le aleg pentru coperta , altele pentru ca mi-a placut descrierea , si altele , pentru ca pur si simplu am dat de ele. De exemplu , anul trecut am citit Marti cu Morrie de pe Scribd , fara sa stiu cum arata coperta , sau fara sa fi citit vreo descriere ( pur si simplu am dat de ea) si acum sunt indragostita de cartea aceea, este printre preferatele mele…

    in concluzie , nu am niciun criteriu fix dupa care imi aleg cartile. citesc ce-mi vine !

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

