Dragonul Maiestatii Sale – Naomi Novik

O , da. O poveste cu dragoni. Trebuie s-o am ! Asta mi-am zis prima data cand am aflat ca urmeaza sa apara si la noi primul volum al seriei  Temeraire a lui Naomi Novik. Apoi a fost publicata ; si am inceput sa citesc recenziile aparute ;  si entuziasmul meu a scazut considerabil. Din cate am citit , majoritatea pomeneau de razboiul dintre francezi si englezi , despre pregatirea lui Laurence ca aviator si antrenamentele lui Temeraire pentru a putea lua parte la bataliile impotriva dragonilor francezi…si ca pe undeva pe acolo mai exista si o prietenie stransa intre Temeraire si Laurence (dragonul si capitanul sau ). Daca o carte e despre lupte si razboi , atunci nu e genul mau de carte , asa ca am cam renuntat la Dragonul Maiestatii Sale . Dar totusi , la inceput am avut o parere buna despre ea , asa ca trebuia s-o cumpar ; si am cumparat-o ; si am citit-o ; si partile despre rezboi si antrenamente au fost destul de rare fata de ce ma asteptam eu .

Laurence , fost capitan de vas , a ajuns peste noapte (sau peste zi , daca e sa folosim expresia la propriu ) detinatorul unui dragon foarte special (desi atunci inca nu stia asta) si capitanul acestuia , in aviatie.Nu ca ar fi avut de ales : din tot echipajul de pe vas , dragonul , cand a eclozat din ou , l-a ales pe el sa-i puna hamul. Desigur ca la inceput nu i-a placut sa renunte la cariera sa in marina pentru a merge in aviatie , dar mai tarziu a realizat ca  nu ar renunta la dragonul sau   nici pentru toate navele din lume . Si aici ajungem la ceea ce m-a facut sa-mi placa asa de mult cartea , si anume legatura care s-a format intre Laurence si Temeraire. Isi petreceau tot timpul impreuna , la antrenamente si cand erau liberi , chiar si noaptea , cand Laurence dormea langa Temeraire , ba chiar ii si citea acestuia povesti si legende despre dragoni , dar si carti de stiinte . Intre ei se formase deja o adevarata prietenie , asa cum si-ar dori oricine sa aiba.

Pe mine  personal , nu actiunea nu actiunea m-a atras in mod deosebit , ci sentimentele pe care fiecare pagina citita mi le crea. Si pe langa faptul ca m-a lasat cu gura cascata si cu ochii atintiti asupra ei , la propriu , cand am vazut-o prima data in cutia in care venise (nu , inca nu pusesem mana pe ea ca sa o si scot de acolo ) , mi-am dat seama ca e o carte superba atat la exterior cat si la interior ; la fel ca si Temeraire , dragonul :) .

Photobucket

1 comentariu (+add yours?)

  1. Trackback: Dragonul Maiestatii Sale – Naomi Novik - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

