Lux – Anna Godbersen

Rochii pompoase , baluri extravagante , prietenii false , minciuni , tradari , scandaluri si iubiri interzise. Mai pe scurt : luxul din New York-ul secolului XIX . Cu o descriere asemanatoare , cartea Annei Godbersen mi-a atras atentia pe la inceputul acestui an , dar am reusit sa o citesc abia saptamana trecuta. Ce-i drept , am amanat-o atat pentru ca ma asteptam la niste « gossip girls » din inalta societate , imbracate in rochii la moda in acea perioada si care toata ziua nu se tin decat de scandaluri  , dar pentru mine deja a devenit o obisnuinta sa ma insel in privinta majoritatii cartilor…

Volumul incepe cu un parolog in care este prezentata inmormantarea lui Elizabeth Holland , o domnisoara de o frumusete desavarsita din inalta societate. Dar funerariile se desfasoara fara ca fata sa fie prezenta , trupul ei fiind de negasit in apele raului Hudson. Aceasta parte introductiva poate fi considerata si ca o urmare a ultimului capitol , deoarece pe parcursul povestirii Elizabeth este inca in viata , ea fiind si personajul principal. Facea parte dintr-o familie foarte buna , mergea la baluri imbracata in rochii scumpe , era de o frumusete rara si , aparent , era placuta de toti membrii inaltei societati ,in care traia. Toate problemele ei au inceput dupa ce tatal ei a decedat. Atunci , ea a ramas ultima speranta a familiei sale  , fiind nevoita sa-si sacrifice fericirea pentru tot restul vietii.

Atat Elizabeth , cat si viitorul sau logodnic , afla pe propria lor piele cum e sa iei parte la o casatorie aranjata , fara drepturi de impotrivire , chiar daca inimile lor apartineau deja altcuiva. Astfel , intre personaje se formeaza o adevarata panza de iubiri interzise sau chiar imposibile.

Totul se incheie cu o scrisoare din partea lui Elizabeth catre sora sa mai mica , Diana , iar continutul acesteia produce o adevarata rasturnare de situatie.

Acum , dupa ce am citit-o , mi-am schimbat mult parerea despre ea . Eu o consider o carte superba , de nota 10 cu steluta si imi pare rau ca am amanat-o atat. Si va sfatuiesc ca daca cumva o incepeti dar apoi ziceti ca-i previzibila, plictisitoare sau mai stiu eu cum , sa nu renuntati si sa o duceti pana la capat pentru ca doar pare previzibila.
Photobucket

6 comentarii (+add yours?)

  1. vanillamiki
    Apr 23, 2012 @ 22:38:46

    Lux este una dintre seriile mele preferate, o ADOR efectiv, as citi-o incontinuu

    Răspunde

    • Sayuki
      Apr 23, 2012 @ 22:42:42

      Si mie mi-a placut foarte mult <333. Au anuntat acum ceva timp la Nemira ca vor continua seria, dar de atunci tot astept si vad ca nimic..uf …

      Răspunde

      • vanillamiki
        Apr 23, 2012 @ 22:49:00

        Eu am citit volumele trei si patru in engleza :) ultimul volum a fost….. nu am cuvinte <3 cand l-am terminat am avut acea senzatie de 'nu stiu ce sa fac cu viata mea in continuare' nu stiu daca sti despre ce vorbesc :))))

      • Sayuki
        Apr 23, 2012 @ 22:51:23

        Ahh, si eu vroiam sa le citesc in engleza, dar le-am tot amandat pana am renuntat…Da, cred ca stiu senzatia :). Cand termini o carte si apoi parca iti lipseste ceva din viata, sau asa ceva <333….Oh, mi s-a intamplat de cateva ori <33

  2. klara
    Iun 02, 2012 @ 16:55:59

    ash vrea sa stiu unde se mai poate gasi primul vol din aceasta colectie?

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 02, 2012 @ 21:31:24

      Din moment ce stocul s-a epuizat de la editura, nu stiu daca mai poti sa il gasesti pe undeva.. Doar in format electronic daca te intereseaza, il gasesti ori pe sit-ul editurii ori la libraria online Elefant.

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

