“Jocurile Foamei” – Suzanne Collins

O carte obsedanta , care te tine in suspans si nu iti da voie sa o lasi din mana pana nu mai citesti inca o pagina…si inca una…si vrei sa te opresti…dar mai citesti una …doua…trei… ;asa as descrie cartea lui Suzanne Collins  , « Jocurile Foamei » , primul volum din seria cu acelasi nume. De indata ce apuci sa citesti primele pagini  , e ca si cum ti-ar fi teama ca nu ai destul timp sa citesti tot si te grabesti sa o termini ; dau dupa ce realizezi ca s-au terminat paginile , o singura vorba iti vine in minte « Atat… ? ».

Sa ma leg putin si de continut :) . Jocurile foamei nu sunt nimic altceva decat un concurs sangeros in care 24 de copii cu varste cuprinse intre 12 si 18 ani sunt obligati sa se omoare intre ei intr-o arena imensa , neavand incotro. Sunt alesi , prin tragere la sort , cate o fata si un baiat din fiecare cele 12 districte. Eroinei noastre , Katniss , nu i-a fost tras biletul cu numele sau  , dar va las pe voi sa aflati cum a ajuns ea sa participe la aceste « jocuri ».

Impreuna cu Peeta si alti 22 de participanti , Katniss a fost dusa in arena de la Capitoliu , unde a trebuit sa lupte pentru suprevietuire , folosindu-se doar de cateva provizii pe care a reusit sa le ia de la « Cornul abundentei ».

Povestea are momente de maxim suspans la tot pasul : Cum ar fi sa te afli cocotat intr-un copac , pe cale sa atipesti  , cand iti dai seama ca la radacina aceluias copac se afla cei care te cauta si vor sa-ti faca felul ?;si asta e numai un exemplu.

Rue , o fetita de numai 12 ani a reusit sa lege o prietenie stransa , bazata mai ales pe incredere , cu Katniss. Din pacate relatia lor nu a reusit sa dureze prea mult din cauza celui care a decis sa-i ia viata lui Rue. Katniss a regretat ca a pierdut-o si a jurat sa o razbune. Dar va reusi oare ?

Au existat si momente de deznadejde , in care eroina noastra chiar nu mai stia ce poate face , dar aici intervenea Haymitch , singura ei legatura cu lumea civilizata , cu un mic ajutor , care pentru ea putea insemna chiar viata.

Cateva cutite , un arc cu sageti , fructe otravite , o strategie pusa la cale de la bun inceput si o aparenta poveste de dragoste au stabilit soarta celor 24 de concurenti. Care dintre ei a reusit sa ajunga teafar , sau cel putin viu , acasa , ramane sa descoperiti singuri.

Eu va sfatuiesc sa faceti rost de volumul al doilea , « Sfidarea » , inainte de al termina pe acesta ; nu faceti aceeasi greseala ca mine – m-a omorat suspansul si curiozitatea pana cand am pus mana pe celalalt volum. Deci , spor la citit :) .

Photobucket

11 comentarii (+add yours?)

  1. Rafael
    Iul 07, 2010 @ 23:41:17

    recomanda mi si mie o carte despre increderea in sine , as vrea sa ma cunosc mai bine .cv de genu.

    Răspunde

  2. Sayuki
    Iul 07, 2010 @ 23:57:45

    Off…Imi pare asa rau , dar nu imi amintesc sa fi citit o carte despre asa ceva…Si nici uitandu-ma prin biblioteca nu mi-a venit vreo idee. Eu citesc mai mult fantasy in general… Dar daca chiar vrei sa citesti una , iti sugerez sa arunci o privire in colectia Babel la Nemira , acolo sunt carti de acest gen , poate iti ramane privirea la ceva :)
    Uite si un link ~> http://www.nemira.ro/babel/pe-stoc/p1
    Eu mi-am comandat „Eu , motanul” dar inca nu a ajuns. ^^

    Răspunde

  3. Trackback: “Jocurile Foamei” – Suzanne Collins - Ziarul toateBlogurile.ro
  4. Claudia
    Iul 18, 2010 @ 23:46:03

    Felicitări! M-ai intrigat foarte tare prin descrierea ta!Pare geniala din ceea ce ai povestit! Am adăugat cartea pe my to-do-list! Have a good time!

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 18, 2010 @ 23:51:30

      Mersi! Ma bucur ca ti-a placut :) . Dupa parerea mea chiar e geniala! E una dintre preferatele mele , si volumul al doilea e chiar fi mai incitant ! Si cand ma gandesc ca mai am de asteptat pana in septembrie pentru ultimul volum…XD

      Răspunde

  5. Fla
    Aug 26, 2010 @ 21:12:51

    shauki ce imi recomanzi sa o citesc in romana sau in engleza avand in vedere ca nu am mai citit pana acum o carte serioasa(saumai bine zis lunga) in lb engleza si nu stiu chiar atat de bn engleza(ma tem k nu o sa inteleg toate cuvintele din descrieri si o sa trebuiasca sa citesc cu dictionarul alaturi)???

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 26, 2010 @ 21:54:20

      Pai daca vrei in engleza si zici ca nu stii foarte bine limba , atunci iti sugerez o carte mai pentru copii/adoescenti , sa fie mai usurica. Asta o sa te ajute si sa inveti mai bine engleza :) . Scuze ca nu pot sa-ti fac o recomandare mai concreta (titlu si autor) dar pentru asta ar trebuia sa stiu cam ce preferinte ai . Si nu-ti face probleme daca trebuie sa citesti cu dictionarul in brate , fara munca nu realizezi nimic . Succes :) !

      P.S. ~ Shauki e un alt blogger , eu sunt Sayuki :D (nu stiu de unde vine Shauki , dar la mine e din limba japoneza ).

      Răspunde

  6. Fla
    Aug 27, 2010 @ 14:33:32

    merci de recomandare…is obisnuit cu shuaki de pe blogul shauki’s bookcase…scuze de confuzie

    Răspunde

  7. Trackback: Sfidarea «
  8. yukiblack
    Oct 30, 2012 @ 14:10:55

    am citit si yo cartea dar in noua editie e misto

    Răspunde

  9. Trackback: Să povestim despre “Jocurile Foamei” de Suzanne Collins | bibliodevafiliala3

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

