“Christine” – Stephen King

Christine” este prima carte a lui Stephen King pe care am citit-o , si nu stiu de ce am asteptat atat. E o adevarata capodopera a genului horror.

Volumul este structurat in trei parti. Prima parte este povestita din perspectiva lui Dennis , cel mai bun prieten al lui Arnie Cunningham. In partea a doua , King reuseste sa schimbe perspectiva astfel incat faptele dupa cum se vad prin ochii lui Arnie , ca in final , in ultima parte , sa se foloseasca iar de Dennis pentru a relata intamplarile. Aceasta trecere , dintr-o perspectiva in alta si iar la cea initiala , pare atat de “ normala ” incat cititorul abia daca sesizeaza vreo schimbare.

Prima parte nu prezinta decat un fragmentel dintr-o viata normala de adolescent american  , in timp ce pregateste terenul pentru urmatoarea parte , in care cosmarul se dezlantuie. Dar Arnie nu era chiar un adolescent obisnuit , ci , dupa cum il descrie chiar Dennis , “ era un invins ” , “ un outsider innascut ” , “ fata lui arata ca o pizza supraincarcata ” si “ nici o fata nu se apropia de el ” . Totusi , a reusit sa supravietuiasca anilor de liceu fara sa fie ucis de vreun bataus ; destinul ii rezervase deja cave mult mai groaznic.

Intreaga poveste incepe intr-o vara , cand cei doi prieteni , Arnie si Dennis , se intorceau acasa. Atunci a vazut-o pentru prima data Arnie pe EA , pe cea care i-a schimbat pentru totdeauna viata , pe Christine.

Desi cred ca ar fi fost mai bine sa descoperiti singuri , va spun de pe acum cine , sau mai bine ce era Christine defapt , pentru ca altfel v-as baga prea mult in ceata in cazul in care inca nu ati citit cartea inca. Asadar , cea care a jucat un rol extrem de important in viata lui Arnie a fost o masina , un Plymouth Fury 1958. Cand a cumparat-O , EAera intr-o stare deplorabila si se tara pe strazi cu 10km/h . El a devenit din ce in ce mai obsedat de EA , incercand sa O repare  , sa O faca sa arate ca noua. Si nu i-a fost atat de greu , avand in vedere ca EA , da , masina , l-a ajutat foarte mult. Iar o data cu imbunatatirile suferite de Christine si  tenul lui Arnie se curata de acnee.

Intre timp , la liceu s-a transferat o noua fata – Leigh Cabot. De aici , totul se transforma intr-un trunghi de indragostiti : Leigh , Arnie si Christine  , in care cea din urma mentionata devine geloasa pe noua prietena a lui Arnie , fata pe care o doresc toti baietii din liceu , Leigh. Si cosmarul incepe.

Abia la sfarsitul cartii reusesc sa imi dau seama ca defapt Christine nu era vie  , ci spiritul de care era posedata o facea sa para asa . Dar totusi , la fel cu faceau Arnie , Dennis , Leigh si alti cativa  , si eu am folosit “EA”  si nu “ea”  sau “masina” cand i-am povestit prietenei mele cartea si cand am scris recenzia. Stephen King a reusit sa dea viata unui obiect care totusi nu are si nu a avut pic de viata in el (chiar imi vine greu sa inteleg ideea). Iar daca nimic din continut nu ti-a facut pielea de gaina  , sfarsitul cu siguranta va reusi.

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. Radu
    Ian 16, 2011 @ 17:12:30

    Intradevat, cartea aceasta este o capodopera a genului HORROR !
    Merita cu adevarat sa fie prezenta in biblioteca fiecaruia .

    Răspunde

  2. Amalia
    Feb 28, 2011 @ 19:50:04

    Pot zice cu mândrie că e prezentă și în biblioteca mea! Într-adevăr e o capodoperă a genului horror, la fel ca toate cărțile lui Stephen King.

    Răspunde

  3. Ghost Painter
    Mai 01, 2012 @ 14:23:58

    Oh, Doamne, ador cartea aceasta! Am citit-o iarna asta… m-a lasat cu gura cascata… am mai auzit si ca Stephen mai are o carte asemanatoare…

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

